Alla inlägg den 13 juli 2007

Av maria - 13 juli 2007 20:26

hemkomna ifrån resandet...


Minstingen ändrade sig i sista stund och ville hellre vara hos mormor för att slippa bilresandet...  Så det blev lite egen tid med maken istället och det är inte så ofta det blir heller. tack, tack!


Vi fick tag i det sista i alla fall och har tittat ut ett trädgårdsskjul, skönt!

 När vi kom hem så tog vi lite hämtmat, thai och ett varsitt glas vin till det. Nu är minstingen snart på väg till sängen och vi ska bära in ifrån bilen...


Jag har stått upp men på ikea började jag skämmas, skönt att inte maken skäms för mig... När jag börjar att dra iväg åt olika håll och inte KAN stoppa det och vinglar och far med ögonen då skäms jag faktiskt ibland... Jag förstår ju oxå att av de tio som ser mig så tänker nio instinktivt att: Herregud är hon full nu, här??!! Sen börjar hälften av de nio överväga att jag kanske inte är onykter utan kanske lider av någonting men den andre hälften åker därifrån med tankarna på att nu börjar det gå för långt... Ikea borde göra något... Stackars barn som är där osv...


Jag vet ju att det fungerar så ungefär men jag försöker oxå att inte tänka på det för det mesta... Idag gjorde jag dock det ändå, kanske för att jag vinglade så mycket, enligt mig själv...


Hur som helst så står jag upp om än vingligt och jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 13 juli 2007 15:17

maken och sa att han var på väg hem, ville att jag skulle sätta på en kaffeskvätt åt honom innan vi ger oss iväg.


Vi ska med 14-åringen till hans pappa igen (de stora killarna vill inte åka dit sen ett par år) och på hemvägen så tar vi en sväng på Ikea för att handla det vi inte fick med oss sist... Vi äter nog där oxå och de stora grabbarna får klara sig själva. Kan vara skönt med en liten tur med minstingen på tu man hand.


Hobbe får komma till mamma och leka av sig med Bruno och då blir han nöjd. I helgen sen ska maken göra klart avloppet, det är bara att gjuta igen det hela som är kvar. Sen ska jag gå över väggarna och se hur noga 17-åringen har varit men känner jag honom rätt så är han pedant värre.


Om en månad eller två så kanske vi har ett badrum, det ska bli underbart.


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 13 juli 2007 14:29

kommer det sig att pojkar ska stå upp och kissa i toaletten???


Jag (av naturliga skäl) sitter ner och så gör oxå maken (då han lärt sig att man ska det) vi har naturligtvis försökt lära barnen det men icke sa nicke...


Allt som oftast när man ska gå på toa så sätter man sig i en pöl på sitsen och upptäcker att det är fullt med smådroppar/stänk på kakel och golv... Ja, vi skulle ju kunna se efter bättre och städa toaletten innan vi sätter oss... Fast..


Vad gör man??? Har hört om en särskild pojktoalett som sitter på väggen som några kapitulerat till. Här har vi istället kört med begreppet hänsyn till varandra... Jag tycker mig inte se att vårt grepp har varit fruktsamt.


Så vad gör man utöver att man städar, duschar och återigen blir plaskvåt när man sätter sig på toaletten???

Av maria - 13 juli 2007 12:26

jag har faktiskt tonat håret!!!



Det känns friskt och skönt, lite tycka om sig själv känsla råder här...

Nu kan jag ta att jag får vänta på att bli klippt...






Så på det ett klokt ord av Nalle Puh:


"Fast det är väldigt gott med honung, så finns det ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre"


Fast just nu så är det tvärtom för mig...

Av maria - 13 juli 2007 09:28

har jag tänkt att jag skulle kasta i en toning i håret, ta hand lite om mig så att säga... Det har inte blivit av, antingen har duschen varit upptagen nonstop av killarna eller så har jag mått så dåligt så att jag inte har vågat...


Jag mår inte tiptop i dag heller men nu är jag less på det här så nu SKA jag kasta i en toning i håret... Egentligen är jag larvig med detta, jag köper toningar som i stort sett är min normala hårfärg... Ja, jag gillar väl min hårfärg då... Anledningen till att jag imellanåt tonar håret är för glansen och den känsla av välbefinnande man får efter att ha "skämt" bort sig själv lite...


Som när jag badar då ska det inte bara vara ett bad, det ska vara skum, levande ljus, en bok och vid särskilda lyxtillfällen ett glas vin.... Sicken lyxfälla va??? Men det är ju så ovanligt att det inträffar så...




Nu ska vi se om jag får i en toning och allra mest, om jag får ur den igen....

Av maria - 13 juli 2007 08:07

faktiskt, det är nog en sak som är bra med menieres att man sover igenom det mesta och mår man illa så finns medicin mot det som dessutom gör en tillräckligt dåsig för att kunna sova igenom attacker och bus...


Vaknade till en solig morgon här, trots allt regn som var förutspått så har här varit lite av varannan dag grej...


Tv:n strular så minstingen var inte helt nöjd, jag får inte igång något av apparaturerna runt tv:n... Telia eller sladdar eller ja, något...


Jag vet inte om det är jag eller generellt men jag känner inte för att trassla med sånt på morgonen... Jag vill ha lugn och ro och få dricka mitt morgonkaffe och äta min smörgås, inte trassla....


Hoppas på en god förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards