Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Då var vi

Av maria - 13 juli 2007 20:26

hemkomna ifrån resandet...


Minstingen ändrade sig i sista stund och ville hellre vara hos mormor för att slippa bilresandet...  Så det blev lite egen tid med maken istället och det är inte så ofta det blir heller. tack, tack!


Vi fick tag i det sista i alla fall och har tittat ut ett trädgårdsskjul, skönt!

 När vi kom hem så tog vi lite hämtmat, thai och ett varsitt glas vin till det. Nu är minstingen snart på väg till sängen och vi ska bära in ifrån bilen...


Jag har stått upp men på ikea började jag skämmas, skönt att inte maken skäms för mig... När jag börjar att dra iväg åt olika håll och inte KAN stoppa det och vinglar och far med ögonen då skäms jag faktiskt ibland... Jag förstår ju oxå att av de tio som ser mig så tänker nio instinktivt att: Herregud är hon full nu, här??!! Sen börjar hälften av de nio överväga att jag kanske inte är onykter utan kanske lider av någonting men den andre hälften åker därifrån med tankarna på att nu börjar det gå för långt... Ikea borde göra något... Stackars barn som är där osv...


Jag vet ju att det fungerar så ungefär men jag försöker oxå att inte tänka på det för det mesta... Idag gjorde jag dock det ändå, kanske för att jag vinglade så mycket, enligt mig själv...


Hur som helst så står jag upp om än vingligt och jag hoppas på en bra kväll!!!

 
 
Annelie

Annelie

13 juli 2007 20:57

Ahh låt dom fundera. Gör väl inget om du vinglar. Huvudsaken att du mår bra och inte behöver lägga dig.Njuta av kvällen hoppas jag också att du får/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

13 juli 2007 21:12

Annelie: Jag vet att jag inte ska bry mig men ibland...

Jag ska försöka att njuta av kvällen förhoppningsvis med maken men jag misstänker att han sitter och letar efter någon Hold´em turnering att vara med i och jag har inte installerat några pokerklienter på min nya dator ännu så.....

Ha en skön kväll du nu och kram på dig!!!

 
A

A

13 juli 2007 23:16

Hej och tack för grattiset. Visst är 68:orna bäst ;) Läste nyss ditt första inlägg här i bloggen. Det var en fruktansvärt klantig läkare du mötte....Och du, bry dig inte om vad folk tycker om att du är vinglig....De som stirrar borde skämmas. Ha det så bra och lycka till med allt.

http://amittilivet.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

13 juli 2007 23:32

Känner mig som en liten avundsjuk 12-åring när jag skriver: skulle också ha velat fara på IKEA...!! (Men 30 mil enkel resa till Sundsvall är ju inte precis möjligt... du vet!)

När du skriver om pojkarnas toalett-missar så tänker jag: Men är det så här överallt? Min mamma hade, trots generalgrad, ett evigt förmanande, tjatande och städande på toaletten efter brödernas pink-skvättande!! Pappa lärde sig tidigt att sitta - mamma hade skrämt upp honom rejält för prostatacancer..(som man tydligen kan få om man står och kissar.. ren skrämselpropaganda eller?)

Att vingla här i världen - vingla på du!! Jag vet att du inte bryr dig om andra människors dumhet.. vill de tro/tycka/snacka/misstänka något om dig och ditt liv... ja, så är det väl bara att beklaga deras avsaknad av klokhet!

Ha det så himlagott... min kära kära kloka vän! Ungefär som du skrev hos mig, men tvärtom... här hittar jag mycket som: jo, men så skulle jag ha skrivit, gud, va bra tänkt..

Å du, om du vinglar åt ena hållet, så kan jag vingla åt det andra... så möts vi sen!

Många många kramar...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Christina

Christina

14 juli 2007 08:28

Kul att handla på Ikea...och bry dig inte om vad andra tycker...
Ha en skön lördag

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

14 juli 2007 09:34

A: Tack!
Jo, jag kunde inte låta bli när jag läste om dina tankar kring nästa års födelsedag! Man ska njuta av de tillryggalagda åren och skönhetsrynkorna!!!

Ja det var en klantig läkare och jag hoppas att jag inte stöter på någon mer såå klantig!!!

Hoppas att du har det gott, vi stöts säkert på igen!

 
Ingen bild

maria

14 juli 2007 09:44

Elisabeth: stackare, så långt till ikea, vet inte om jag skulle greja det... Du får komma hit en helg! Shoppa loss på ikea!!!

Din mamma idkade faktiskt inte bara skrämselpropaganda... Man vet inte om prostatacancer (tror jag) men man vet att man tömmer blåsan bättre om man sitter och man ska ju tömma blåsan helt vid varje toabesök... Så din mor var klok i fler än ett avseende där...

Ja, se pojkar, de är små skvättpellar... Jag har försökt mycket ska du veta men när man står utanför toadörren och ser son nr? gå ut därifrån, jag in på toa ser allt skvätt, efter sonen och ändå säger han: 1. Nä, jag har inte varit på toa... Hm, jag såg dig komma ut och spola... 2. Nä men jag satt ner och torkade sitsen efter mig....??? Varför torka sitsen om du satt ner? And so on... Vägrar säga: Ja, jag glömde f-låt...

Vingla! Jo, jag är rätt duktig på att strunta i vad andra tycker men ibland och just detta, ibland är det svårt... Mardrömmen skulle vara att barnens kamrater eller kamraters föräldrar tänkte något... Jag försöker skaka av mig det, rusk, rusk, skak, skak!!! Så.... Nu är det en ny dag!!!

Jag ska försöka att ha det himlagott och du med hoppas jag!!!

Vingla på du åt ena hållet så tar jag det andra, oftast far jag iväg åt höger så kan ju du satsa på vänster så möts vi nog snart!!!*fniss*

Stora kramar på dig min vän!!!

Christina: Tack! Vi ska försöka att ha en bra lördag med blandat hus arbete och grilla och mysa... Hoppas att din lördag blir bra!!!

Och Ja, jag vet att jag inte ska bry mig men....ibland.... Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards