Alla inlägg den 24 juli 2007

Av maria - 24 juli 2007 21:26

anledning är såå trött så säger jag natti natti nu!!!


Hoppas att alla nattugglor får sin välbehövda sömn och att alla redan innattade sover gott och drömmer sött!


Sov gott!!!

Av maria - 24 juli 2007 19:05

har det blivit idag...


Jag har ju gjort lite sittande småpul såsom att få fram alla stenar och snäckor i bården på golvet...









Jag tycker att det blev riktigt bra!!! När klinkret blir oljat så får den sin rätta färg och lyster...


Här syns skillnaden så bra och bården...




Sen så har jag ju lagt lite mer golv inte så mycket  men en del...


Det blev en lite suddig bild ser jag nu men, men...












Har en bild till som kanske är tydligare...



Ja, jag vet att jag var lite stursk i lördags och trodde att det skulle vara klart till helgen. Eftersom jag inte har mått så bra som jag hoppats på så får jag väl sätta det inom parentes då och förresten så har vi ju ändå inget badkar ännu!!!


Sånt är livet!!!

Av maria - 24 juli 2007 17:31

Stått upp, legat ner, stått upp och legat ner... Alla ljud låter konstigt och en del blir överhöga, andra förvrängda och en del tappas bort på väg fram till mina öron... Makens röst är en sådan...


Jag har i alla fall när jag har stått upp småpulat i badrummet med sådant jag kan göra sittandes... Fogat lite, oljat in lite färdigfogat klinker och lagt lite klinker till... Nu känns det nog som att två tredjedelar är gjort och det känns skönt... Nu har vi kommit dit att lite rör och annat skit sitter ivägen och dessa är ändå ur funktion så maken ska ta bort dem.


Vi hade en rörmokare som skulle komma och sätta in fem element i källaren och dra nya kallvattenledningar men han har fått så mycket jobb att han inte hinner ta oss. Nu  när jag äntligen blivit klar med de väggar som vi var beroende av att de skulle vara klara innan rörmokaren kom så måste vi alltså försöka finna en ny rörmokare för att få in värme till hösten och få nya kalllvattenledningar... Maken drar ju det mesta vattnet själv men när man ska gå ner ifrån gamla gjutjärn till modernt så känns det tryggare med en röris.


Som sagt det är alltid något med hus...

Av maria - 24 juli 2007 17:28

med lite förkläden, matlådor på rummen och en högtryckstvätt!!!


Nej, skämt åtsido... 17-åringen drog iväg och tränade med sina morbröder så han var inte hemma när vi åt... Han får äta nu när alla redan är färdiga...


Så kan det gå men vem vet hur det kommer att bli nästa gång!!!

Av maria - 24 juli 2007 13:49

ikväll är det spagetti och köttfärssås igen... Vet inte om jag vill det, vet inte om jag vågar det, jag kanske ska äta någon annanstans idag...


Kanske besöka mamma eller stanna kvar i mitt och makens rum...


Spagetti med köttfärssås lockar fram det mest annorlunda känslor och reaktioner i denna familj, inte ofta men man kan aldrig veta om demonen släppt lös...


Det är bäst att vara försiktig och kanske iakta försiktighetsåtgärder när man nu ska våga sig på konststycket igen, undrar vad vi tänkte på, maken och jag, igår när vi gjorde matlistan...

Av maria - 24 juli 2007 12:17

snurrattack så har jag försökt pula på med lugna saker, inga stegklättringar eller bergsbestigningar, jag försöker undvika att hoppa omkring på tak oxå...


17- åringen håller på med att slå in födelsedagspresenter till sin flickvän och då vill han att jag ska hjälpa... Vet inte om jag gör så mycket finare inslagningar än han men vi kan ju hjälpas åt...


Har inte kommit med ett klokt ord på ett tag så jag tänkte att det var dags nu:


"När man är tjugo år har man löst världsgåtan, vid trettio börjar man tänka över den och vid fyrtio finner man den olöslig"


av August Strindberg


Kan vara så att man i ungdom är något övermodig ibland...

Av maria - 24 juli 2007 09:45

i cybern och kan konstatera att det är väldigt få som har bra väder... På de allra flesta håll så tycks det vara mulet och/eller regn...


Vilken sommar egentligen!


Men samtidigt så ger ju detta väder andra möjligheter till andra aktiviteter... När det bara är sol och varmt så vill man gå i djurparker, på nöjesfält och ligga på stränder med medhavd picnickkorg... I regn eller gråmulet väder så kan man gå på museum, tom titts, busborgar och annat som man kanske inte vill i en stekande värme...


Hoppas på en bra dag!!!

Av maria - 24 juli 2007 08:54

inatt, känns det som... Skönt!


Nej, det är bus i öronen idag oxå, ibland börjar jag undra om det kan ha med väder att göra men när jag sen tänker vidare så ser jag att då är väl allt väder sämre då så det har nog inte med något annat än öronen att göra...


Tar väl det lugnt på förmiddagen igen, som igår så att jag kanske kan göra lite i eftermiddag om jag har tur... Jag har slut på böcker så jag måste handla en del och börja plocka ut dem jag vill läsa om...


Här är det mulet, som igår och det kan nog komma lite regn precis som igår och inatt...


Hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards