Alla inlägg den 8 juli 2007

Av maria - 8 juli 2007 22:11

Säger en mycket trött maria nu...


Jag tror att jag blir tröttare och tröttare ju närmare hösten jag kommer... Omedvetna spänningar??? Ja, jag tror det i alla fall... Hösten kommer med sina svar och på hur framtiden kommer att bli om det nu blir någon framtid för mig... Usch, nu lät jag nog lite låg, det är jag inte men kanske lite fundersam...


Hoppas att alla får en bra natt och skön sömn!!!

Av maria - 8 juli 2007 15:26

möbelruntflyttningen avklarad och det gick bra för de inblandade...


Ett vist ord för dagen kanske skulle vara bra...


"Problem som hotar att växa en över huvudet måste man sluta vattna"


av Stig Johansson


Kan vara nog så sant!!!

Av maria - 8 juli 2007 12:58

att röja bråte på sidovinden, det får maken ta... Jag hamnade i sängen på världens karusellåktur istället... Om det nu inte var för att jag är sjuk så skulle man kunna säga att så mycket gratis karusellåkning jag får skulle göra mången barn avundsjuka... SÅ till barnen säger jag att allt snurrar istället...


Igår kväll fick jag och maken ett litet energiryck och fick upp lite hyllor o tavlor i vårt sovrum samt lite annat jox som sänglampa och lite krokar...


Efter detta så fick vi för oss då att börja med dessa hyllor som var svåra att få dem att se ut som de sitter rakt... Resultatet blev i alla fall mycket bra och vi är väldans nöjda...





Jag gillar att ha saker så här öppet och nära till hands att inte behöva springa högt och lågt i lådor och skåp...







I hörnet ovanför frys och kyl har jag helt fräckt teglat ovanpå tapeten och låtit de få trappavslut liksom om  det går att förstå...


Jag tycker att det blir så sammanhängande mellan kök och vardagsrum, det är bara en halvvägg med snart kommande bänkskiva på , bänkskivan är i samma träslag som övriga bänkskivor i köket. Tapet är samma i både kök och vardagsrum och så går tegel, golv och tak i samma sort i bägge rummen...


Det har ju varit medvetet hos oss och vi har strävat efter att få bägge rummen som ett men ändå avskilda...


Jaja, det gick inte lika fort och lätt som i förra huset men då var jag ju frisk och kunde arbeta mer kontinuerligt, nu har det ju blivit när jag mått bra.


Nu ska vi beställa en fläktkåpa..


Sätta klart taket och få upp golv och taklister så är det nästan klart...


Min favortiskål, fick den av min yngsta lillesyster som födelsedagspresent, då var den fylld med allehanda frukter... Mums!







Vid diskbänken valde vi att bygga ut en bit vid väggen som en extra hylla för att skorstenen orsakde den formen... Det blev praktiskt och bra med extra utrymme där man ofta står med all matberedning, samt att alla pojkar i huset ställer av sin disk för de tror alltid att disken i diskmaskinen är ren....


Tja, som sagt snart är den delen av huset klar i alla fall... Tänkte ta lite foton på hur det blivande badrummet ser ut just nu så kanske vi kan ha någon tävling om huruvida någon tror att det kan bli ett badrum eller ej...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 8 juli 2007 10:00

på sidovinden så ska jag visa hur fin Hobbe blev efter klippningen...


Så här smal och fin blev nosen!!!















Tänk att den hårtussen kunde se riktigt välartad ut...



Hm, Matte vad håller du på med, jag ser dig även om jag vrider halsen ur led...


Barnen säger alltid att Hobbe ser ut som en tjej när han är nyklippt... Inte heller...

Av maria - 8 juli 2007 09:50

Så här såg tegelväggen ut igår eftermiddag, teglat och färdigfogat, vissa små snuttar saknar fortfarande step stone sealer...







Step stone sealer använder man särskilt eftersom tegelväggen är i ett kök och då för att fett och smuts inte ska fastna och för att den ska bli vattentålig och kunna torkas av... Step stone sealer kan man pensla på  och det ger ingen skillnad i slutresultatet.


Är faktiskt nöjd! Särskilt med att tegelväggen går ut en bit i vardagsrummet vid stocken och i det hörnet där den lilla dammsugaren står just nu ska så småningom en eldstad av någon typ installeras... Jag tänker mig en svart lite mer åt gjutjärnshållet fast inte i gjutjärn då...


Jaja, så här såg det ut igår eftermiddag!!!

Av maria - 8 juli 2007 09:17

grått, mulet och regn här och nu börja man känna att det kan få vara nog...


Vi sov till åtta här med en minsting och en hund som ihärdigt gjorde sina försök från runt sju...


Dagen bjuder på möbelruntflyttning... Vi ska ta hit ett linneskåp och ett gammalt skrivbord ifrån mamma, som hon inte ska ha längre och sen ska vi flytta ett annat linneskåp ifrån en lokal till mamma som hon ska ha... Ja, det kan bli skoj detta... Vi får väl se om vi får ihop det hela till slut... Sen är det en stor och åbäkig möbel i en sidovind hos oss som ska ut på gården så länge och täckas med pressening...


Jag måste plocka undan alla kartonger och grejor som står i ingången till sidovinden så att de kan komma åt och ta ut möbeln sen...


Har lite step stone sealer kvar att applicera på tegelväggen oxå.


I övrigt är det nog inte så mycket som ska hända idag... Det är ju söndag...


Hoppas att det blir en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards