Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Nu så är det så gott som klart...

Av maria - 8 juli 2007 09:50

Så här såg tegelväggen ut igår eftermiddag, teglat och färdigfogat, vissa små snuttar saknar fortfarande step stone sealer...







Step stone sealer använder man särskilt eftersom tegelväggen är i ett kök och då för att fett och smuts inte ska fastna och för att den ska bli vattentålig och kunna torkas av... Step stone sealer kan man pensla på  och det ger ingen skillnad i slutresultatet.


Är faktiskt nöjd! Särskilt med att tegelväggen går ut en bit i vardagsrummet vid stocken och i det hörnet där den lilla dammsugaren står just nu ska så småningom en eldstad av någon typ installeras... Jag tänker mig en svart lite mer åt gjutjärnshållet fast inte i gjutjärn då...


Jaja, så här såg det ut igår eftermiddag!!!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

8 juli 2007 11:01

Köket blir helt fantastiskt!! Men du är helt otrolig, blir matt bara av att läsa om din energi, trots sjukdom... Så hur skulle du inte då vara helt frisk *chockad*. Jag är ju inte ens en bråkdel av dig o då har jag ändå ingen ursäkt alls...

Kramar vännen

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 juli 2007 11:24

Ja vad snyggt det blev fina maskiner har du med och ser nog den blomstermålade vita stolen underbart,,, du är så duktig med sådant förstår inte att du orkat med det men det är naturligtvis ren och skär vilja...

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

8 juli 2007 12:28

Dubbelörnen: Det blir bättre.... Vänta och se...Kramar på dig!!!

Filifjonkan: Det är snyggt och nya maskiner eftersom det inte fanns något alls när vi köpte huset... Så kan vi få vänta ett tag innan det går sönder... Hemlis... Stolen har min mamma målat... Vi gillar att pula med sånt här hon och jag... Hon har gått lös på att bygga om i hela sitt garage... Hon är tossigare än jag ibland, men bra blev det...

 
K - Magalös

K - Magalös

8 juli 2007 16:38

Snyggt! Väggen blev riktigt "levande" med teglets färgskiftningar. Skönt att ha nya apparater, här är det för tillfället en salig blandning, eftersom det har gett upp något lite då och då.

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

8 juli 2007 17:09

K-Magalös: Ja, vi blev riktigt nöjda... När vi köpte huset så fanns ingenting inuti... Så vi tog två månader på oss att på helgerna fixa iordning det värsta (toaletter, kök och rum) därav nya vitvaror. Men visst är det skönt för då kan man ju få några år innan det är dags igen så att säga...

 
Annelie

Annelie

9 juli 2007 16:02

Ser jätterba ut.Du har varit otroligt duktig tycker jag=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

9 juli 2007 16:07

Annelie: Tackar! Fast det har tagit såå mycket längre tid än vanligt men jag börjar nog vänja mig vid det nu.../kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards