Alla inlägg den 27 juli 2007

Av maria - 27 juli 2007 22:11

läggas till handlingarna och nästippen ska ner i kuddarna för att sova in en Lördag... Lördagen då en son fyller 17 år...


Jag fick lite småpul gjort i badrummet, fogade lite och höll mig på golvert hela tiden... Som sagt, var lite för kaxig eller hade lite för lite självinsikt när jag trodde att badrummet skulle vara klart i helgen, dock till nästa helg o allt vill väl...


Så nu alla nattugglor sov gott när tiden är inne och alla som redan lagt sig, dröm sött och jag säger godnatt!!!

Av maria - 27 juli 2007 16:59

Nu har vi ätit gott och jag mår lite piggare i huvudet igen... Så nu har jag hojtat ut lite order till höger och vänster om sånt som ska göras och själv går jag och gömmer mig i badrummet en liten stund...


Ska inte göra så mycket men tänkte småpula lite medans jag ändå känner mig lite piggare, kanske gör jag någon av dessa luckor i kaklet jag lämnat där det ska bli stenar och snäckor... Vi får se!


Maken ska få bära lite saker upp till övervåningen och annat till källaren det är en av de saker jag inte gärna gör längre, bär saker i trappor... Har ramlat för många gånger.. Det känns lika skumt varje gång för jag tycker att det går bra men så helt plötsligt så känner jag hur allt bara vrider sig i synfältet och så har jag ramlat... Kanske lite lika som att avliva kaffebryggare....fniss... Eller vad säger du, Ella???


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 27 juli 2007 15:17

vara slöa och inte laga någon mat här, vi ska beställa mat och för pojkarna är det oftast självskrivet med kebab, för mig är thai/asiatisk mat en självklarhet och maken brukar växla mellan en pizza eller samma som jag...


Nu har det slutat att regna här, solen har tittat fram någon gång då och då... Kommer att tänka på att vi har faktiskt inte badat i sjön ännu...


När jag var barn sa man att jag kunde simma innan jag kunde gå, att jag var som en fisk i vattnet... Nu har jag inte doppat mig ännu... När jag var barn badade jag i tretton till fjorton gradigt vatten, idag vill jag att det ska vara över arton grader... När jag var barn så minns jag att min mormor och morfar försökte få upp mig ur vattnet för att jag skulle äta, det gick inte så mormor gick ut med min mat på bryggan och jag åt min mat från bryggan med kroppen kvar i vattnet...


Tiderna ändras... För i år har jag ju inte ens doppat mig ännu...


Är det någon mer än jag som tror att så fort skolorna har startat så kommer det att bli sommar igen, ordentligt!!!

Av maria - 27 juli 2007 14:43

skallen för en tur i centrifugen i alla fall så jag stöp med näsan ner i sängen...


Djup sömn i nästan två timmar och nu kommer det nog ta ett tag innan jag är människa igen men, människa blir jag så småningom i alla fall och det är väl huvudsaken det...


Trist dock att jag hade velat få göra lite i badrummet men nu ork en int!!!

Jag får väl zappa lite mellan en del bloggar och annat här tills jag är lite klarare i knoppen igen...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 27 juli 2007 12:22

inte bättre än såhär idag...


Vila och mediciner har inte gjort så stor verkan, så det handlar väl om att försöka sig på något annat då...


Imorgon ska vi ha grillkalas här för sonen som fyller 17 år imorgon... Eftersom hans flickvän fyllde år igår så blir hon nog med på ett hörn oxå...


När man tittar ut genom fönstret nu så känns det inte allt för uppmuntrande inför morgondagen men vi har ju grillat på trappan förut så...


När födelsedags sonen föddes, några veckor för tidigt enligt MVC och helt i tid enligt mig, så var det i alla fall stekhett och de ville att vi skulle stanna kvar på BB för att kolla sonen lite extra... Till slut satte jag mig surt och sa att ge mig ett eget rum så att jag kan få öppna fönstrena i denna bastuanläggningen för "kärringarna" därinne (man låg på 6 personssalar) tror att de kan få mjölkstockning i 40 graders värme av lite  40 gradig varm luft....


Kontenta: Jag fick åka hem med sonen!!!

Av maria - 27 juli 2007 10:44

men jag sitter än så länge, en litet tag till för jag ska lägga mig en stund nu...


Men först dagens kloka ord:



"Det finns tre sätt att få saker gjorda: göra det själv, anlita någon eller förbjuda sina barn att göra det."








Jag tror på det där med att göra det själv... det går fortast, enklast och man blir nästan alltid nöjd med resultatet...


Nu börjar jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 27 juli 2007 09:07

att jag drönat som bara den denna morgon, men icke sa nicke... Jag har bråkat i över en halvtimme nu för att få komma in på nät och bloggen...


Det var morgonens gnäll... I övrigt så är det mulet, det har regnat i natt men jag har sovit gott och vaknade vid halv åtta, ätit frukost i godan ro och fått ett morgonsamtal av mamma igen... Lika spännanade som vanligt men denna gång åkte en lastbil eller en buss förbi henne och det lät som om mitt huvud skulle, ja, gå i bitar kanske... Annars gick det bra...


 Är lite yrslig, som vanligt men idag blir det nog lite värre, har det på känn på hur yrslet känns... Sånt är livet... Kanske jag mår bättre i eftermiddag och kan göra något då...


Jag hoppas i alla fall på en god förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards