Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Ikväll ska vi

Av maria - 27 juli 2007 15:17

vara slöa och inte laga någon mat här, vi ska beställa mat och för pojkarna är det oftast självskrivet med kebab, för mig är thai/asiatisk mat en självklarhet och maken brukar växla mellan en pizza eller samma som jag...


Nu har det slutat att regna här, solen har tittat fram någon gång då och då... Kommer att tänka på att vi har faktiskt inte badat i sjön ännu...


När jag var barn sa man att jag kunde simma innan jag kunde gå, att jag var som en fisk i vattnet... Nu har jag inte doppat mig ännu... När jag var barn badade jag i tretton till fjorton gradigt vatten, idag vill jag att det ska vara över arton grader... När jag var barn så minns jag att min mormor och morfar försökte få upp mig ur vattnet för att jag skulle äta, det gick inte så mormor gick ut med min mat på bryggan och jag åt min mat från bryggan med kroppen kvar i vattnet...


Tiderna ändras... För i år har jag ju inte ens doppat mig ännu...


Är det någon mer än jag som tror att så fort skolorna har startat så kommer det att bli sommar igen, ordentligt!!!

 
 
trollpackan

trollpackan

27 juli 2007 16:00

Jag skulle tro det, säkert blir det så! Typiskt! Har inte heller ens doppat mig än, man blir ju inte så sugen på direkt när det för det mesta bara regnar...här har det öst ner, men nu försöker solen att bryta sig fram då och då. Ha en bra och slö kväll!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

27 juli 2007 16:06

trollpackan: Inte blir man sugen nej... Det växlar friskt mellan väderlekarna...

Ha en bra kväll ni med ska väl in och kika på vilken god mat ni ska ha sen

 
Annelie

Annelie

28 juli 2007 02:25

Ja absolut...det är alldeles självklart i år att makterna spelar oss ett spratt. Sommaren kommer när det ska vara höst. Det är nog snart bäst att sommarloven flyttas fram en månad..med tanke på klimatet som har blivit ,-/

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

28 juli 2007 09:26

Annelie: Precis eller så menar vädrets makter att föräldrarna sliter ut sig på sommarloven och behöver solen för sig själva när skolorna börjat...fniss.../kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards