Alla inlägg den 16 juli 2007

Av maria - 16 juli 2007 21:01

mycken mörhet i kroppen... Kan ju bli så när man glömmer bort att man inte är tjugo längre och att man inte blir yngre utan äldre... För hårt igår med allt kakel med andra ord...


Dock blev det bra och jag fick mycket gjort, nästan hälften... Det blev lite fogande idag oxå men inte mycket. Jag fogade lite där duschen ska stå för den sidan vill vi ha klar först så att vi kan ställa duschen på plats...



Badkarssidan blir ett senare projekt men det är inte mycket kvar där heller...










Sen hände något som gjorde mig mycket glad!!! En överaskning, eller ja, kanske inte men det blev som det... Jag är för trötter för det nu så den spar jag tills imorgon...


Så nu säger jag natti natti och stupar rätt ner i kudden!!!

Av maria - 16 juli 2007 15:41

jag fick gå och lägga mig en stund istället... det vill inte riktigt ge sig och sen kom snurren... Nu sitter jag i alla fall...


Kanske lite fog ikväll eller imorgon då...


Som sagt tur att man inte åkte till stranden för då hade vi inte kommit hem och jag hade inte haft uppsikt... Nä, planera, är det man ska göra inför utflykter av alla de slag... Förutom ner till fogarna då, de väntar där de är de...



Mot en bättre kväll!!!

Av maria - 16 juli 2007 13:19

fara, kaklet sitter där jag lämnade det... Väntar snällt på fogen...


Vi får väl se hur mycket fog det blir idag.


Tänker lite på det här med att en del tror att livet bara ger...


Som sonen, jag har aldrig varit särskilt överbeskyddande av mig, tycker snarare att barnen behöver veta hur olika saker fungerar... Just äldsta sonen har dock haft svårt att tro på mig i detta, han hör kompisar snacka, dynga rent ut sagt, och så står han mitt i med mina ord på det ena hållet och kompisars "dynga" på andra hållet och så blir han besviken som idag när han insåg att jag har vetat vad jag talat om hela tiden...


Mmm, det är mycket med detta... Och ingenting är gratis!!!


Lite kloka ord på det:


"Den som alltid vet bäst lär sig aldrig något"

 av okänd


Kan så vara...

Av maria - 16 juli 2007 12:25

gick bra även om jag förstod efteråt att han inte var så nöjd... Han tyckte nog att vuxenkraven var FÖR tuffa... Så är det och har han inte trott på oss VUXNA i familjen så lär han ju få veta att vi inte ljuger för honom nu då...


Han skulle söka försörjningsstöd och det visar sig att i kommunen, vilket jag tycker är jättebra, så kräver de motprestation såsom att man är aktiv arbetssökande och  att man går en så kallad social praktik... Med social praktik menas att man får gå på en arbetsplats mellan 8-16 varje dag och har handledare som lär en olika arbetsuppgifter. Detta för att man inte bara ska försoffas och få sin försörjning utan att man ska ha rutiner och träffa människor osv... Jag tyckte att det var det bästa.. Sonen tyckte att det var sämst... It´s up to him!!!


 Det är fortfarande vackert väder här...


Jag ska ner i badrummet och kika, pojkar i huset har duschat i alla fall så om det hade rasat ner så tror jag att de hade sagt något och det har ju inte rasat ner förut för mig så varför måla f-n på väggen nu!!!


Om kroppen säger ja och om buset i öronen lugnar sig så kanske jag fogar lite grann...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 16 juli 2007 08:59

som en stock... Hm, kanske jag kaklade lite för mycket igår, känner mig lite mör i kroppen man är väl ingen ungdom längre precis...


Här rullar morgonen på med öronbus och sol, det ska bli riktigt varmt idag har jag hört av maken...


Dagen bjuder på att jag ska med på ett möte med äldsta sonen om jag står upp det vill säga, sen ska jag kika så att kaklet fortfarande sitter där jag satte det... Vilken flopp det skulle vara om allt rasat ner:(


Synd att det inte är så varmt i vattnet ännu annars skulle jag tagit med minstingen till stranden, kanske blir det ändå, vi får se, annars har ju jag ett par väggar som ska fogas nu så att jag kan lägga halva golvet oxå... Golv är ännu lättare än väggar, man bara häller ut fixet på golvet, kammar det med en taggig spade och sen lägger man på klinkret...


Jag hoppas på en god morgon och förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards