Alla inlägg den 11 juli 2007

Av maria - 11 juli 2007 20:42

så tänker jag gå och sova... Jag ska sova gott och drömma sött, vilket jag önskar alla andra att göra oxå...


Trots att inte jag mått så väldans bra idag så har det varit en bra dag... Jag har förstått att man kan se på hur många småmissar i skriften jag har på hur jag mår... När jag är yrslig men fortfarande kan stå upp eller åtminstone sitta så går ögonen åt alla håll och kanter och därför har jag oerhört svårt att se vad jag skriver och om det är helt rätt...



Nu säger jag natti natti!!!

Av maria - 11 juli 2007 17:28

Samtliga familjemedlemmar runt bordet samtidigt idag och ingen matkastning, inga sura miner, nej, det gick hur bra som helst...


Som om vi skulle ägna oss åt sånt för jämnan, nej, det gör vi ytterst sällan, vilket minstingens reaktion igår visade... Han var närapå förstörd och talade om för oss alla att sånt här ville han inte vara med om någon mer gång... Barn som är vana vid mycket grälande brukar sällan regera så synligt på det, tyvärr... Vi sa till minstingen att det är ju ingen vanesak det här hos oss direkt men att ingen kan lova att den inte blir arg någon mer gång... Därefter refererade vi till hans egna små sätt att visa missnöje, så då fick vi en möjlighet att tala om det med...


Skön dag än så länge förutom mitt eget mående och yrsel då...

Av maria - 11 juli 2007 15:53

ska våga mig på att tala om vad vi ska avnjuta för gott ikväll då men jag drar en chansning...


Ikväll blir det korvstroganof och ris samt sallad här och det tycker i alla fall jag om...


Det finns några andra som inte gillar det så mycket men det brukar gå i alla fall.


Solen har i stort sett varit framme hela dagen, ett par moln då och då bara. Det måste man ju vara nöjd med om man jämför med hur det har varit här ett tag med regn och regn...


Vi får väl se om vi kan undvika matkastning denna kväll!!!

Av maria - 11 juli 2007 14:40

Staketet är nere, det är en liten snutt kvar som de inte rådde på så den lämnar vi till maken som har och får och kan använda en del lite mer kraftfulla verktyg till detta...


17-åringen har tagit en break ifrån skrapandet av väggar i det blivande badrummet men ska fortsätta... Jag peppar övriga pojkar att ge honom ett handtag i detta då jag av erfarenhet vet att dfet är lättare och roligare att göra saker tillsammans...


Sen har vi då ett vist ord dagen till ära:


"Unga går snabbare än gamla men gamla känner vägen"

(ordspråk ifrån Uganda)


Ja, så kan det säkert vara ibland...

Av maria - 11 juli 2007 13:40

I detta fall har heller inga mutor förekommit... Efter att ha varit ute med brosorna och visat upp lite styrka så travar man snällt ner till sitt...





Jag kan lova att han har att göra ett tag och kommer säkerligen att pausa en hel del...








Sen återstår ju resultaten och uthållighetsprovet....

Av maria - 11 juli 2007 13:21

Jag garanterar att jag inte bett dom att posera för mig... Resultat kommer så småning om...


Här är 14 och 19-åringen på väg att ta sig an ett staket...




Här har de börjat och stöter visst på lite patrull....


Men det verkar de lösa...


Det märks att 14-åringen får agera lite hantlangare!




Men det går framåt... Och 17-åringen som anser att riva saker är has specialitet klarar inte av att inte gå ut och "hjälpa till" en aning. Hans metoder är lite mer våldsamma...




Alla tre klarar av att vara i en trädgård i alla fall....


Visst samarbete går visst oxå an...








Tja, vad säger man... Af ordnat, banken klar och lite arbete hemma hinns det med.... Det lönar sig att gå upp i någorlunda tid helt enkelt...

Av maria - 11 juli 2007 12:41

Visserligen med en liten påstötning!!!


Jag hade en yrselattack här på förmiddagen och har legat ett tag, sitter upp igen i alla fall...


Bjöd killarna och mig själv på en varsin glass här i solen och även om de inte har kommit igång riktigt ännu med sina arbtsuppgifter så tycks de ha insett värdet i att vara vakna när banker och AF etc faktiskt har öppet eftersom de nu har en så låg service enligt killarna att de inte har öppet nattetid...


När detta då är färdigt så ska de då arbeta lite...


Imorgon kommer det nya staketet och det ska bli skönt när det har kommit upp så att Hobbe kan få springa lös på gården! Det är en avlastning för mig oxå att kunna släppa ut honom att göra sina behov själv när jag är dålig...


Solen lyser som sagt fortfarande, lite moln då och då men helt ok... Kanske inte så varmt.


Hoppas på en bra/bättre eftermiddag!

Av maria - 11 juli 2007 09:01

att vakna till... Solen lyser här trots att det var utlovat regn... Regnet kanske kommer men det bryr inte mig just nu...


Ja, gårdagen löstes... Det blev ju jag som tog hand om den nya väggen, annars brukar jag låta killarna ta hand om det de ställt till med själva men nu var det ju det här med den nya väggen.....


Vi brukar oxå ha samtal med alla killarna samtidigt men denna gång kände både jag och maken, då vi hade börjat fundera lite över händelsen, att det kunde vara att starta ett nytt krig så vi talade med killarna en och en istället...


14-åringen har aldrig haft det så lätt med kompisar, varit retad för att han ofta föredragit tjejers sällskap (han har alltid sagt att tjejer är roligare för de leker så mycket olika, killarna är så enformiga). Trots detta, för man skulle kunna tro att de som utsätts på det sättet gör allt för att vara som alla andra, så har han utvecklat en egen stil och kör på den, han säger att gillar man inte honom så kan inte han göra något åt det... Jag tycker att han är tuff och agerar mycket starkare än vad han är men jag stöttar honom gärna i det.


17-åringen däremot är besviken på mig och maken och lägger sig an med den här fostrande och betvingande stilen mot lillebror bara för att han skäms för sin lillebror. Ja, det är rätt han skäms över honom och är besviken på oss för att vi inte tvingar lillebror att klippa av sig sitt långa vackra hår och tvingar honom att likadana kläder som de flesta andra etc... Han skäms oxå över att lillebror har trivts bäst med tjejer osv... Sen att han inte minns att han själv föredrog tjejleksällskap länge på grund av samma orsaker som lillebror, det är ju en annan sak....


Jag och maken har alltid låtit killarna bestämma en del själva... När det gäller kläder, frisyrer etc så är mitt motto att så länge jag och maken kan göra bedömningen att man är hel och ren så är det ok... Vill man experimentera med tuppkam så måste man få göra det...


Själv gick jag igenom många såna experimentfaser från punk/hårdrockare till världens "rastafariman", det är en del av provandet... Den enda looken jag aldrig haft är den som majoriteten hade, trenderna osv...


14-åringen känner ju naturligtvis av att 17-åringen inte gillar honom så det är en soppa och när vi försöker tala om för 17-åringen att han får lov att sköta sitt så räcker inte det för honom... Vi ska tvinga lillebror att se ut och föra sig så att han slipper skämmas... Aldrig, gossen min!!!


17- åringen är så fåfäng så att om jag tillåter mig att presentera myten av en blondin som sitter och fingrar i håret hela tiden och tillbringar åtskilliga timmar framför spegel så där har man 17-åringen i ett nötskal...  Som dessutom är blond, egentligen, han har tonat det brunt nu...


Vad blev det nu av detta??? Jo, sommarlovet är till viss del slut för de här herrarna... Inte som straff utan för att vi egentligen inte riktigt har kommit iordning sen vi flyttade, regler blev lite flytande, hängandes i luften och nu igår kom verkningarna av det. Så 10.00 ska dessa pojkar vara uppstigna (inklusive den vuxne gossen 19-åringen) och de ska ha arbetsuppgifter...


Idag ska 19 och14-åringen ta ner det gamla staketet och 17-åringen SKA skrapa väggarna i det blivande badrummet (hihihi, så slapp jag)... Det kommer att komma tillbaka till rutiner här i huset...


Är vi hårda??? Kanske, men hellre är jag hård och har en relation till barna än att jag låter dem flyga för vinden och inte vet vilka de är...


Nu ska jag hälsa på lite här ute...


Hoppas på en god förmiddag och att solen stannar kvar!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards