Alla inlägg den 26 juli 2007

Av maria - 26 juli 2007 21:47

och inte mycket har hänt... Eftersom jag inte har varit tiptop så har jag hållt mig lugn och vilat när det har varit som värst...


Men nu är det natti natti och jag hoppas på en god natts sömn!!!


Sov gott alla nattugglor när ni kommer i säng och de som redan somnat  önskar jag söta drömmar !

Av maria - 26 juli 2007 18:08

avklarad... Det blev fläskkotletter, potatis och brunsås samt sallad... Gott var det och jag tror att jag behövde lite energipåfyllning faktiskt.


Jag har fnurlat lite kring en födelsedagspresen till 17-åringens flickvän, det har varit svårt men igår kväll kom jag på en sak som jag hört surrats om här förut... Så det ska jag pula lite med ikväll att göra iordning...


Jag hoppas på en bra kväll!!!


























Av maria - 26 juli 2007 14:34

lugnets tecken här, det har inte varit läge att göra så mycket mer än att hälsa runt, tänka lite, maila lite och sånt som man sitter ner och gör...


Tänker mig ett dagens kloka ord då:


" Det finns två sätt att få lugn: det ena är att aldrig göra vad man ångrar-det andra att aldrig ångra vad man gör"


av August Strindberg





Mmmm, kanske så eller oxå tillhör ångrandet en del av livet!!!

Av maria - 26 juli 2007 11:24

så bodde vi på landet, jag kunde vakna av att en ko stod och lät utanför sovrumsfönstret, den hade rymt under natten, ville väl äta av gräset på andra sidan, för att det var grönare där?!


Vi, eller min mamma och pappa tog emot fosterbarn, både de som bodde där permanent och de som var så kallade sommarbarn. Jag tror att vi gick igenom en fem till sex stycken...


Jag tror inte att min mamma skulle göra det igen, kanske pappa skulle tycka att det var okej fortfarande men jag tror att mamma såg att det inte var så bra för oss, vi barn som redan tillhörde huset.


En del av barnen vi hade var väldigt krävande på olika sätt, självklart är de det, det är ju en orsak till att de behöver en placering, ofta föräldrar som inte levde ett helt sunt liv, ibland ungdomar som hamnat lite fel.


Jag minns det med blandade känslor, ibland har jag varit på väg att göra samma sak, upplåta mitt hem och min familj för placeringar, men det som hållt mig tillbaka är de negativa minnena, känslorna och riskerna.



En vän till mig tog emot små barn, så små att de tagits från mamman redan på förlossningen. Där ingick det att upprätthålla kontakt mellan föräldrarna och barnen men med vetskap om att barnen aldrig kommer att bo hos sina föräldrar. Det är så svårt att upprätthålla en sån kontakt med en psykisk sjuk mamma och en psykisk sjuk pappa och dessutom missbrukade de, det tärde enormt på min vän med alla hot och utbrott och hennes egna barn for illa under en period...


Det behöver dock alltid inte vara så men om man tänker efter så finns det ju alltid en orsak till att barn behöver placeras och barnet i sig är kanske inte alltid det arbetsamma och problematiska även om de oxå så kan vara. Det finns många kringfaktorer som gör sitt till.


Om man nu tänker som jag gör just nu, hur ska man då finna hem att placera i??? Kanske man inte ska ha barn som är yngre än 14-15 år själv, kanske ska de vara äldre än så, kanske det finns människor som har utflugna barn som gärna vill fortsätta med andra barn, kanske ... Det finns som vanligt inga lätta svar på det jag funderar kring. Lätta svar tror jag inte existerar...



Av maria - 26 juli 2007 10:23

Jag har blivit tagen av Gisan.
Det går ut på att skriva ned namn på de bloggare man tycker inspirerar
och sedan får de skicka vidare ......


Det blev jättesvårt för det innebär ju att man måste välja och hur väljer man mellan choklad och kaffe, man behöver ju bägge och helst tillsammans...


Jag tror att jag blir tvungen att gå på något speciellt för att kunna besluta mig...


Jag väljer:


Ellas blogg livet efter: för att hon på ett så naket sätt beskriver sina känslor, vardagshinder och sorg inför sin synförlust.


Elisabeths blogg himlastigen: Är ytterligare en sådan blogg men utifrån ett annat perspektiv, nämligen den som går bredvid och hon beskriver ett liv utifrån att leva med någon som har en sjukdom som än så länge är oåterkallelig.


Sen måste jag göra tvärtemot reglerna för jag är lite obstinat ibland och obstinat är jag för att jag vet att mitt nästa val inte är med på tagningar eller utmaningar så jag gör det valet ändå, trots att det bara blir två från mig som blir tagna...


Den tredje bloggen är Filifjonkans blogg för att den är så glädjespridande, har sådan fantasirikt bildregister och för att det alltid bjuds på skratt, fniss och annat när man hälsar på där...


Helst skulle jag ha valt hela min länklista plus ett antal till men, men... Måste man välja mellan choklad och kaffe då får det bli så här...




Av maria - 26 juli 2007 08:45

idag. Torsdag... Undrar vad den kan ha i beredskap åt mig...


Det är lite mulet här men inget regn, solen tvingar sig igenom lite då och då...


Idag fyller 17-åringens flickvän år!!! Jobbiga månader detta... Många födelsedagar blir det!


Mår så att jag står upp men idag kan jag inte prata i telefon, i alla fall inte just nu om en timme eller två kan det se annorlunda ut. Är lite halvyrslig men inte helsnurrig, alltid något...


Hoppas på en bra förmiddag!!!


Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards