Alla inlägg den 20 juli 2007

Av maria - 20 juli 2007 21:28

suttit på bron, maken har tagit ett glas öl och jag ett glas vin medan vi har filosoferat en del över veckan som varit och veckan som kommer..


Nu har maken bestämt sig för att vi ska ha en lite irish coffe innan vi nannar kudden och därför satt på lite kaffe...


Maken ska gå ner och prata lite med muskelkraften här och så ska de flytta duschen till sin plats... Återkommer nog om det imorgon!!!


Nu hoppas jag att alla nattugglor får en god natts sömn för det tänker vi oss om en stund!!!

Av maria - 20 juli 2007 17:14

och här blir det grillat ikväll... Mums!


Solen lyser och det är lagom blåst, ser ut att bli en fin kväll faktiskt!


Jag har stått upp mestadelen av dagen i dag i alla fall så bättre än gårdagen har det varit och imorgon vill jag vara lite piggare ändå...


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 20 juli 2007 13:27

aning piggare här ett tag och tänkte att jag kunde kanske sätta lite mer kakel eller klinker, bara lite...


Men det gick inte för sig, nej, maken hade glömt att ta ut säckarna med fix ifrån bilen och nu är den bilen med maken och jag är utan material... Så jag får lov att låta bli...


Det kan ju i och för sig vara skönt men, jag vill ha ett bad...


Något litet klokt ord då:


"Man dömer andra efter deras gärningar, sig själv efter sina avsikter"


amerikanskt ordspråk


Visst kan det vara så...

Av maria - 20 juli 2007 11:10


Det var när jag, som blev så glad över att se att Filifjonkan var hemkommen ifrån sin semester som det kom... Filifjonkan hade fått en kommentar som var annorlunda och i den så undrades det bland annat om fjonkan inte hade något annat att göra än att bloggabloggablogga...


I och för sig tycker jag att ingen egentligen har med att göra om varför man bloggar eller hur mycket man bloggar men... Ett stort MEN är att många av de bloggar jag läser har det som jag, inte alla men en hel del och det är ju att man är sjuk på ett eller annat sätt och inte får arbeta... Då gör man sådant man tycker om och som man klarar av...


För en del kan det vara att läsa böcker, titta på tv, gå promenader, blogga, bråka med andra och så vidare och jag tror att bloggare gör många fler saker än att blogga men om man nu tycker om att skriva och läsa så är ju bloggandet en del av ens vardag och som kan få mycket utrymme.


För mig är det jätteskönt att kunna svaja omkring här på min stol med min dator och kunna skriva om allt och inget varvat med lite läsning både på nätet och i böcker och annat jag kan göra lite svajande så där...


Jag undrar vad jag skulle göra annars???!!!

Av maria - 20 juli 2007 10:55

men det vill inte riktigt ge sig... Kan inte tala i telefonen med mitt värsta öra som är mitt telefonöra, då får man ta till det andra örat och det är så svårt att ta in det som sägs då...


Jag tänkte att jag skulle försöka att olja in det där klinkret i badrummet så att pojkarna kan göra sitt ikväll...


Solen lyser och det verkar bli en riktigt varm dag idag.



Om jag var bara så gungig som jag är jämt så skulle jag ha fortsatt att kakla och klinkra där nere... Kanske framåt eftermiddagen ändå...



Av maria - 20 juli 2007 08:36

sovit som en stock en hel natt så tar det lite tid ibland att komma igång på morgonen, att vakna till...


Denna morgon är lite som gårdagen så jag får väl se hur dagen utvecklar sig... Jag hoppas att den inte blir riktigt lika illa som igår men det vet man ju aldrig och kan inte styra över heller för den delen...


Här är det sol och varmt ute redan nu... Grabbarna i huset ska ställa duschen på plats ikväll, hoppas jag... Morgondagen ska maken ägna åt att sätta upp staket, det ser jag framemot och så gör även Hobbe... Hobbe vill få springa av sig på gården när matte inte klarar av promenader...


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards