Direktlänk till inlägg 8 juli 2007

Ja, det blev inte så mycket av med

Av maria - 8 juli 2007 12:58

att röja bråte på sidovinden, det får maken ta... Jag hamnade i sängen på världens karusellåktur istället... Om det nu inte var för att jag är sjuk så skulle man kunna säga att så mycket gratis karusellåkning jag får skulle göra mången barn avundsjuka... SÅ till barnen säger jag att allt snurrar istället...


Igår kväll fick jag och maken ett litet energiryck och fick upp lite hyllor o tavlor i vårt sovrum samt lite annat jox som sänglampa och lite krokar...


Efter detta så fick vi för oss då att börja med dessa hyllor som var svåra att få dem att se ut som de sitter rakt... Resultatet blev i alla fall mycket bra och vi är väldans nöjda...





Jag gillar att ha saker så här öppet och nära till hands att inte behöva springa högt och lågt i lådor och skåp...







I hörnet ovanför frys och kyl har jag helt fräckt teglat ovanpå tapeten och låtit de få trappavslut liksom om  det går att förstå...


Jag tycker att det blir så sammanhängande mellan kök och vardagsrum, det är bara en halvvägg med snart kommande bänkskiva på , bänkskivan är i samma träslag som övriga bänkskivor i köket. Tapet är samma i både kök och vardagsrum och så går tegel, golv och tak i samma sort i bägge rummen...


Det har ju varit medvetet hos oss och vi har strävat efter att få bägge rummen som ett men ändå avskilda...


Jaja, det gick inte lika fort och lätt som i förra huset men då var jag ju frisk och kunde arbeta mer kontinuerligt, nu har det ju blivit när jag mått bra.


Nu ska vi beställa en fläktkåpa..


Sätta klart taket och få upp golv och taklister så är det nästan klart...


Min favortiskål, fick den av min yngsta lillesyster som födelsedagspresent, då var den fylld med allehanda frukter... Mums!







Vid diskbänken valde vi att bygga ut en bit vid väggen som en extra hylla för att skorstenen orsakde den formen... Det blev praktiskt och bra med extra utrymme där man ofta står med all matberedning, samt att alla pojkar i huset ställer av sin disk för de tror alltid att disken i diskmaskinen är ren....


Tja, som sagt snart är den delen av huset klar i alla fall... Tänkte ta lite foton på hur det blivande badrummet ser ut just nu så kanske vi kan ha någon tävling om huruvida någon tror att det kan bli ett badrum eller ej...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

 
 
Ingen bild

kärleksdravel

8 juli 2007 13:24

Mycke snyggt med hyllorna tycker jag..:Det ser iaf inte snett ut på korten =)

Ha en fortsatt trevlig dag

Kram

 
Ingen bild

maria

8 juli 2007 13:34

Kärleksdravel: Man ser att det är lite snett om man titta MYCKET noga men inte på korten...

Ha det bra idag
kram

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

8 juli 2007 16:30

Det blir kanonfint med de öppna hyllorna o kanten bakom diskbänken ska jag lägga på minnet. Så himla snyggt o så användbart!
Och ingenting blev gjort hemma hos oss i helg heller... vi bara tänkte en massa o så gick luften ur som vanligt...
Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

8 juli 2007 16:33

Dubbelörnen: Jaha, det är ju så det blir ibland osm med oss och vårt avlopp... Ska som sagt fota det sen så får vi se hur många som tror på att det blir ett badrum överhuvudtaget.... Kramar på dig!!!

 
Gisan

Gisan

9 juli 2007 08:14

Åh så snyggt det blev! Verkligen ett drömkök i min smak. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

9 juli 2007 09:15

Gisan:Tack! Ja, vi är mycket nöjda! Kramar...

 
Annelie

Annelie

9 juli 2007 16:07

KU latt det är lite annorlunda tycker jag. Jag förstår att du är nöjd=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

9 juli 2007 16:11

Annelie: Ja, vi är jättenöjda, blir mer och mer övertygad för var dag som går... Eller för varje gång vi ser det så känns det verkligen så där nöjt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards