Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

Jo jag sa ju att

Av maria - 30 juli 2007 13:42

jag skulle måla det här linneskåpet om jag fortsatte att må bra och det har jag, ganska i alla fall...


Linneskåpet stod där nere i badrummet, beredd trodde jag för min omsorg med den antikvita färgen... Icke sa nicke, linneskåpet ville inte låta mig komma till, det var låst, ingen färgning här inte, sa den, gå din väg och låt mig vara....


Jag ringde mamma som blev väldigt uppjagad då hon tänkte att nyckeln kanske försvunnit... Sen ringde jag maken som var den som flyttat skåpet hit och där var lösningen enkel... " Oj, jag glömde att säga det men den nyckeln ligger i mina arbetsbyxor".... Tilläggas kan att dessa arbetsbyxor har sisådär en femtioelva fickor, samtliga fyllda med skräp och skrot, muttrar, spikar och skruvar samt en hel del tobak.... OCH en linneskåpsnyckel!!!


Så linneskåpet suckade djupt när jag triumferande kom ner till den och retfullt viftade med nyckeln till den, mitt framför ögonen på den och nu är linneskåpet färgad....


Fick ett tips av Tant Tagg att blommorna som minstingen plockade åt sin mamma och pappa i lördags ser ut som såpnejlika och det var ju lite kul i sammanhanget eftersom sönerna (de äldre) gör slut på allt tvål och schampo och såpnejlikans rötter har löddrande coh tvåleffekt... kanske ska lägga lite rötter inne i duschen och se vad de säger, gossarna....


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

 
 
tussegumman

tussegumman

30 juli 2007 15:19

Så nu har linnet blivit färgat då! Vilka färger blev det? Det enda man kan göra i det här vädret är att fixa och dona lite hemma. Nu har jag städat garderoberna, det har jag inte gjort på tid och evighet så nu kommer klädinsamlingen bli väldigt glada. Nu åkte mina nostalgikläder! Jag kommer aldrig väga 50 kg mera som jag gjorde för 20 års sedan. Ha det gott/Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 15:34

tussegumman: Linneskåpet har blivt målat vitt!!! Ja, har dörrarna kvar men resten... Garderober är både nödvändigt och plågsamt att städa ur... Tänk så ofta man har hivat saker till klädinsamlingar och dylikt och sen ångrat sig.... Men som sagt det är inte bara en annan som växer ur kläderna utan garderoberna sprängs...*fniss* Ha det gott!!!

 
Ella

Ella

30 juli 2007 15:35

Vilken tur att du hittade nyckeln... fast lite synd om linneskåpet är det för jag börjar förstå att den var ganska vacker som den var???

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 15:41

Ella: Jo, det var vackert men väldigt skamfilat och fläckigt, mamma har inte varit så snäll mot det de sista åren... Men visst var det tur med nyckeln...

 
Tierra

Tierra

30 juli 2007 16:08

Hejsan !

Nu är man tillbaka efter lite ledighet, som du ju sett... kan meddela att vi inte precis stannade i varje stad (by) där vi passerade och eftersom Enköping ligger ganska nära... så passerade vi ganska snabbt efter ett kort stopp för att köpa glass ;-) Ha en fortsatt bra vecka !

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 16:51

Tierra: Ja, då missade ni något storslaget... Men glass är ju gott det med... Välkommen tillbaka!!!

 
Annelie

Annelie

30 juli 2007 17:33

Ja det vore något det..undrar vad dom skulle säga=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 17:42

Annelie: Precis, "ta roten och gnugga upp ett lödder, var god och tvåla in" fniss... tror du att det skulle funka???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards