Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

I en paus av sollapande

Av maria - 30 juli 2007 15:35

på bron så tänkte jag att det var läge för något klokt då:


" Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting och de begåvade så fulla med tvivel"


av Bertrand Russel





Tja, inte vet jag hur det är med det, kanske... Oj, jag menade inte att påstå att jag skulle vara begåvad...........




 
 
Ella

Ella

30 juli 2007 16:09

Nej himmel, världen skulle ju gå under om någon påstod sig själv vara begåvad ,) I vart fall skulle man säkert mista alla sina vänner ,)
Men jag tycker ändå det är kloka ord med mycket sanning i för i alla fall var jag väldigt säker på allt när jag var 18 men ju mer jag lär mig desto mer tvivlar jag... Därmed inte sagt att jag är speciellt klok. ;)

http://livetefter.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

30 juli 2007 16:26

Där sa du ett sant ord... eller den som först kläckte uttrycket.

Och visst är du begåvad.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 16:49

Ella: Ja, tänk vad vi människor är roliga på det sättet, gud förbjude att säga något gott om sig själv... Fast det gjorde du ju nu och jag instämmer till fullo, när man var 18 så kunde man allt, hade sett allt som var värt att seosv och ju äldre man blivit så tvivlar man på än det ena och än det andra... Så lite kloka är nog både du och jag...

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 16:50

Nina: Visst är jag och många fler med mig såsom du....

Men visst stämmer det en hel del, ju mer man lärt desto mer full av tvivel eller försiktighet inför att besluta att något är så här blir man...

 
Annelie

Annelie

30 juli 2007 17:36

Haha..jag måste ju hålla med...samtidigt säga som dig..jag är kanske inte speciellt klok;-)
Ha en fin kväll/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 17:43

Annelie: Jag får ju säga att du är klok!!! SÅ det är du.... Visst blir den rolig i alla fall när man tänker....

Ha en riktigt fin kväll i det soliga vädret jag läste om hos dig... Kram

 
Gisan

Gisan

30 juli 2007 20:55

Skönt att få en förklaring på varför jag tvivlar på så mycket ;-) Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 juli 2007 22:47

Gisan: Ja du ser!!!! Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards