Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

Vi behöver ett par saker nu

Av maria - 25 juli 2007 19:33

det ena är en rörmokare som har tid, ett annat är ett badkar, en toalett och ett handfat till...


Tänk om det gick att trolla så det svischar in en rörmokare och gör det som ska göras... Tänk om jag var magiker så att jag  kunde få ett badkar, det rätta badkaret, att ta luftvägen hit och landa på gården eller ännu bättre smyga sig in, källarvägen och ställa sig på plats... Tänk om jag kunde behärska att få saker att förflytta sig, genom tanken, med ren viljekraft, då skulle jag få en toalett och ett handfat att ta sig hit på egen hand, den sort jag vill ha och de skulle montera fast sig själva, utan att det hördes...


Nu är jag ingen magiker eller trollkarl och inte behärskar jag konsten att flytta saker med ren viljekraft genom tanken, då får vi åka och åka för att titta ut och bestämma sig och hämta hem...


Sicken tur att jag har maken... 


 
 
Annelie

Annelie

25 juli 2007 20:19

Vad roligt vissa saker skulle bli då;-) Men som det är..så vilken tur att du har maken=)
Ha en fin kväll/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 juli 2007 21:05

Annelie: Visst är det tur att jag har maken till att köra och bära (tillsammans med sönerna bär han)...

Ha en genomtrevlig kväll/kram

 
Annelie

Annelie

25 juli 2007 21:08

Ett enklare smycke vore kanske något till flickvännen. Märkvärdigt för henne och mindre kostsamt för er;-)
He en underbar kväll du med och sov så gott vad det lider((kram))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 juli 2007 21:13

Annelie: Dessvärre har sonen redan köpt en berlock till henne son dessutom har graverat in deras namn i.... Så jag känner mig lite snuvad... Tack för din tanke!!!

Sov så himla gott när det nu blir!!!!/kramen

 
Ingen bild

Filifjonkansäger

26 juli 2007 08:48

Ja du vad vore livet utan önskedrömmar transforming...heheh vore väldigt bra det.men du har ju du din egen fixare och skall du ha hem en rörmokare inom överskådlig tid så får du ta ned salongsgeväret från väggen och köra med talibanstilen till römokaren. Yrkesfolk är så upptagna de lovar och lovar komma men vilket år då säger de aldrig!

 
Ingen bild

maria förstår fjonkan o vill låna salongsgeväret

26 juli 2007 08:57

Filifjonkan: Det är så det är, de lovar o hör inte av sig man ringer o grälar o de lovar igen o hör inte av sig igen... Salongsgeväret kan komma till pass...

 
malve

malve

26 juli 2007 10:06

Ja. Hantverkare...vad ska man säga. Vi väntar oxå på att rörmokaren ska få tid. Men nu är vi snart klara med kaklingen av toaletten i källaren, så då kan vi ta det samtidigt. Och då sparar vi ju lite pengar så det blir ju bra (fast det är tråkigt när man inte kan bli klar)

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

26 juli 2007 11:07

Malve: Det är så det är, man vill spara pengar och få saker gjort när man själv vill ha det gjort... Ett pusslande minsann!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards