Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Nu tänker jag vara en riktig

Av maria - 23 juli 2007 13:23

gnällspik!!!


Någonstans måste man ju oxå få gnälla lite och det blir här till en början...


Vi har som sagt var inte många grannar, två stycken bara. De som bor alldeles brevid oss har två barn, det är det minsta som alltid gråter och skriker på morgnarna när de ska iväg till dagis... Om det bara vore det så skulle allt vara frid och fröjd men vi har faktiskt hus för att vi inte vill bo i lägenhet... Vi vill bo i hus och ha en tomt... Fast här har vi inte riktigt det just nu...


Föräldrarna till dessa barn tycker det är okej att minstingen står och ropar och gråter på vår trapp för att hans storebror är här inne med minstingen...

Jag vill inte gå ut när han står där för jag vill faktiskt själv välja när jag ska prata och gulla med småbarn... Han kan stå där väldigt länge...


Föräldrarna tycker oxå att det är okej att deras 4-åring och 2-åring är på vår tomt oavsett om min minsting och deras 4-åring leker eller ej, oavsett om vi är hemma eller ej. Jag tycker inte om det, föräldrarna är inte ens ute och barnen kan göra illa sig här om de är själva och som sagt jag vill inte barnpassa på andras villkor...


Föräldrarna tycker oxå att det är okej att deras barn oavsett om vi är hemma eller inte drar med sig en mängd olika leksaker in på vår tomt och föräldrarna tycker inte att det är deras sak att plocka ihop dessa och ta över till sig så maken och jag får gå och städa vår tomt efter deras barn, ofta...


Jag vet inte, det kanske är jag men jag skulle aldrig tillåta mina barn att gå in på någon annans tomt utan lov ifrån tomtägarna och detta tillstånd är inte något permanent utan man frågar om lov varje gång och man städar upp efter sig...


Så nu fick jag ur mig gnällspikarna!!!


Det är ju så svårt att ta upp sånt här utan att skada grannsämjan...


Så vi sätter upp staket med barnsäkra grindar!!!

 
 
K - Magalös

K - Magalös

23 juli 2007 14:03

Gnällspika på du, det kan göra nytta! Om inte för andra så för dig själv ett tag i alla fall. Kan du inte lära hunden att bli en "riktig" vakthund? Han ser ju inte ut att passa in i rollen riktigt men...
Förstår att det ska bli skönt med staket runt om. Två flugor i en smäll - stänger inne hunden på gården och stänger ute grannkillen!

Ha en skapligt bra dag nu så hörs vi senare! *kram*

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:08

K-Magalös: Precis så är det, ungar borta och hundar inne...

Tack ska du ha, har det ganska skapligt just nu, har vilat en del under snurr...

kram!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

23 juli 2007 14:20

Jisses!!! Låter som en bra ide att udvidga sin egena taomt, ta även grannens...

Om det var jag så skulle jag nog ta ett samtal med grannen om barnen o leksaker o springet. Man kan ju göra det på ett fint o trevligt sätt. Vill de ta illa upp så varsågod, staketet kommer ju snart upp med taggtråd högst upp eller *skrattar*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

23 juli 2007 14:23

Jag förstår din oro där med grannsämjan...Lägg lite bräder "med spikar i" på marken och säg snällt till ni håller på att renoverar och kanske slänger ut lite prylar på marken...det vore ju trist om nån av ungarna skulle komma till skada...sen kan du ju alltid säga att du vilar emellanåt och skulle uppskatta att inte ha en unge som skriker utanför dörren...I det läget skulle jag inte vara snäll...min tomt är MIN och ingen annans. Jag hade sagt till redan första gången det hade skett. Så gnäll på du, det gör dig bara gott ska du se.

Ha en bra regnig dag

Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

23 juli 2007 14:29

Alla behöver dra ut "gnällspikarna" ibland! Och, de kanske har missuppfattat allting, de kanske tror det är en allmänning..du kan ju fråga *fniss*..nej allvarligt talat tror jag det blir bra med staket. Om de inte klättrar över...ha en bra dag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:37

Dubbelörnen: Ahh, nu förstår jag det är så man gör när man inte har råd att köpa sig en stor tomt själv och inte vill ta hand om sina egna barn....*skrattar* då är det ju inte så konstigt att de tär så här... Visste inte...*skratt*

kramar

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:38

Kärleksdravel: Jag vet, mitt är mitt och deras är deras... Men de är sååå ja, jag vet inte de finns liksom inte, föräldrarna... Annars är det ju så lätt om de ändå är ute men... Staket blir kanon!!!

Kram

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:40

trollpackan: Haha, hihihi den var fin, allmänning, tja vem vet kanske... Det löser sig nog med staket annars får jag tala med dem...

 
Annelie

Annelie

23 juli 2007 15:13

Kan inte låta bli att dra lite p smilbanden när jag läser kommentarerna:-) Jag har ju också ett dilemma med ett par av mina grannar,det är inte kul.Men i ditt läge så skulle jag nog utnyttja situationen av både rustningen och att du behöver vila då och då..som sagt man kan ju säga det väldigt smiiiligt;-)
Kram på dig och ha en toppendag.Här hemma blir det snart fullt hus igen av ungarna.

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 16:02

Annelie: Visst, man kan le åt det hela oxå, jag har ju sett ditt "lilla" dilemma hos dig oxå så jag kan förstå att du ler åt kommentarerna... Staket med svåra grindar i alla fall och när 4-åringen är här och leker hela dagarna och stora grabben tröttnar på att ta hand om två så får de gå hem till honom istället... Barnet är rätt ansträngande oxå, kan inte sitta still, hoppas o studsar hela tiden och måste låta hela tiden inte ord utn bara läten... Men men...

Skönt för dig att få fullt hus igen då... Kram och ha en bra kväll

 
ella

ella

23 juli 2007 17:51

Tänk att man inte kan få välja sina grannar! Jag förstår dig, sådär skulle inte jag heller vilja ha det. Mina föräldrar satte upp grindar och planterade jättetäta buskar för att slippa grannens barn. Det har de aldrig ågrat.

Hoppas dagen blev bra efter elsnubben och mellan barnen?

http://livetefter.blogspot.com

 
Christina

Christina

23 juli 2007 17:55

Gnäll på du, du har anledning till det.
Tycker inte att man skall låta sitt barn vara inne på grannens tomt och härja, det är slappt av föräldrarna.
Ni gör rätt i att sätta staket....
Ha en trevlig kväll
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

23 juli 2007 17:57

Ibland är det ett elände med grannar. Verkar vara så i ditt fall. De kan ta hand om sina ungar själva och hemma på sin egen tomt. Inte bara låta dem göra som de vill.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 18:07

Ella: jag förstår att dina föräldrar gjorde så...

dagen har varit något sånär efter att jag vilade på förmiddagen till snurr...

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 18:08

sockertopp: Du har så rätt...Det är inte barnen det är föräldrarna...

Ha en bra kväll du med
kram

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 18:12

Nina: precis så tycker jag med, ta in ungar och leksaker på sin egen tomt o ta om hand om själva...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 juli 2007 19:03

Ha smart lösning det där ett ordentligt staket högt... låsbar grind är nog bra med...slut på eländet. Gnäller de där otrevliga grannarna om det så skyll på att "rådjuren" har varit in och ätit upp dina växter därför blev det staket så är du garderad för grannsämjans skull då. Det där är slött av föräldrarna slapptyper det är ju deras barn som de statt till världen o det var inga problem med det..morr..

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria morrar med fjonkan

23 juli 2007 19:10

Filifjonkan har så rätt, slappt är vad det är... Så staket blir det och fjonkan var listig med blommorna och rådjuren, det ska jag komma ihåg.... Tack ska fjonkan ha!!!

 
Ingen bild

Persilja

24 juli 2007 08:31

Såna föräldrar!!! Varför finns det så många såna???
Deras små barn är så söta så det är en ääära att de små liven kommer på besök. Eller så är de så odrägliga och hemska att föräldrarna är glada att de slipper dem ett tag. Vilken tolkning som helst är lika irriterande när man själv alltid hållt pli på sina egna. På vårt förrförra ställe använde grannungarna våra cyklar, vår studsmatta, våra pulkor, allt vi lämnade på bron eller vid garaget. Morsan till dem låste in deras saker så att de inte kom åt dem och en gång när jag sa åt dem sa barnen att de inte fick åka i backen med sin pulka för att den gick sönder. Men vår gick bra!!!! Grrr! Sånt lärde hon dem! Vilka vuxna det ska bli av såna barn! Man får ju mardrömmar! Det borde finnas körkort för att bli föräldrar!!!

 
Ingen bild

maria

24 juli 2007 08:49

Persilja: Körkort är inte en så dum ide eller fortbildning... Har man satt barn till världen så kanske det ska finnas småkurser, föreläsningar och seminarium som forum för bildning och kommer man inte så kanske man inte ska ha barnbidraget eller vad säger du???

Det är irriterande, jag är ju faktiskt sjuk oxå vilket föräldrarna vet men som om det skulle vara någon orsak, ack så naiv jag var där...

Staket och barnsäkra grindar och som någon sa i kommentarerna att hjälper inte det så tar vi till taggtråd högst upp. Vill deras äldsta kille leka, så be om lov!!!

Era grannar var ju ännu mer hemska, skickade du räkning???*fniss* en saltad sådan *fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards