Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Under eftermiddagen så snurrade

Av maria - 23 juli 2007 18:13

det lite mindre och jag fogade faktiskt lite golv i badrummet... Ville inte göra något som kräver att jag står upp utan att sitta på ett golv och kladda med lite fog kändes alldeles lagom...


Det innebar att jag fick börja med att stoppa lite stenar och snäckor i den randen på golvet som jag inte klinkrat på... Man ser inte resultat nu på en gång utan mer imorgon efter att man tvättat och skrubbat det lite... Jag tror att det kommer att bli bra i alla fall...


Blir det bra så kan jag tänka mig några fler såna ställen på golvet, kanske inte lika stora men någon platta här och var kan man ju strunta i att klinkra och sätta sten och snäckor istället...


Nu är mat och allt avklarat här i huset, maken och jag har gjort matlista två veckor framåt och han är och handlar det...


Äldsta sonen har rest bort för att hälsa på kompisar neråt i landet, han är nog inte framme förrän sent kväll...


Hoppas på en bra kväll

 
 
XENA

XENA

23 juli 2007 18:40

Va du är duktig.. Du får visa det färdiga resultatet sen.. Ta det lugnt bara så det inte snurrar till sig.
kram
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 18:41

Xena: Tack ska du ha... Visst ska jag ta det lugnt!!!

Kram på dig

Har du fått veta hur det blir för pojken ännu???

 
XENA

XENA

23 juli 2007 19:05

Hej igen.
Nope inget nytt ännu. Väntar fortf på mitt intyg.
NU... Om tatueringar.. *duckar i förebyggande syfte* hahaha
Jag gjorde min första när jag var sjutton år.
Har inte ångrat mig en sekund. Min andra gjorde jag i februari.. SUPER nöjd.
Den jag vill göra nu är STOR och LÄCKER
Inget som blir trist med tiden. Det är det man får tänka på.. Sen är tatueringar beroende framkallande. Har man börjat vill man gärna ha någon till.. Och ngn till..
Pssst. Bäst inte sönerna ser min kommentar nu tror jag.. *fniss*
kramiz
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 19:08

Xena: Mmmm, kanske bäst att inte visa sönerna detta...

Nä då, jag har alltid velat tatuera mig men något diskret... Har inte blivit av pga nålrädsla... Och ändå har jag 7 hål i örona och en näspärla men det är annorlunda...

Däremot har jag gjort något sånt varje gång jag kommit till ett vägskäl i livet och känt att jag har valt rätt... Så vem vet det kanske blir den där lilla tatueringen på mig oxå så småningom....*skratt*

Kram

 
Filifjonkan igen

Filifjonkan igen

23 juli 2007 19:09

Men du store du fick till det i alla fall och sån kul ide det där med okaklat och snäckor o stenar så mysigt det blir..nyfiken som jag är undrar jag ju vad du skall ha för sorts handdukar färgmässigt och skall det vara färgar porslin typ handfat o toa med såg en toa som kostade skjortan med blommor i den och utanpå och så läcker så man blev alldeles tyst bara glodde tappade orden,,,har för mig den "bara" kostade 16000 kronor tror jag det var nåt sånt i alla fall...där kan man verkligen snacka om att sitta på tronen i alla fall..:) Hoppas du mår bra nu igen då! och 2 veckors matlista smart så är det gjort svårast hitta på middag jämt ju

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria fnissar åt fjonkans dyra toalett

23 juli 2007 19:18

Filifjonkan: Visst blir det lite skoj i alla fall... Jag låter fjonkan dofta och känna på de lena stenarna och snäckorna här på sidan... Det är dem jag använder på golvet och i hålen på väggarna...

Filifjonkan måste då ha sett en mycket vacker och rolig toalett en riktig tron som fjonkan säger... Men en ganska så dyr tron må jag säga...

Fjonkan får så gärna vara nyfiken på handdukar och allt... Handfatet blir nog ett i vitt porslin men jag har sett ett i sten som skulle ha passat så bra här i vårt lilla spa men det var minst lika dyrt om inte värre än fjonkans blommiga toalett...

Handdukar har jag ett gäng ganska nya bruna som jag tror kan bli bra och en beigevit matta på golvet. Framför duschen kommer ett vitmålat gammalt linneskåp att stå för förvaring av handukar och schampo och sånt... Pojkarna dricker schampo tror jag...

Det kommer mer när det växer så fjonkan får se och kan komma med förslag....

 
Annelie

Annelie

23 juli 2007 22:38

Va fint det kommer bli=)
Matlista för 2 veckor, det var verkligenbra jobbat.Ha det fint/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Isabelle

Isabelle

23 juli 2007 22:42

Ser ut att bli kanonfint! Kul idé med snäckorna. Ska bli roligt att se det färdiga resultatet sedan.

http://www.humleochdumle.se

 
Pialotta

Pialotta

24 juli 2007 00:55

Vad du är duktiga flickan då som kan göra så fint på golvet:-)
Alla har vi våra braheter..
Tjingeling o ha det kul.. akta knäskålarna bara:-)

http://kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

maria

24 juli 2007 08:42

Annelie: Vi tror att det blir fint, ska skura av det bra så man ser hur mycket av snäckor och stenar som syns.../kram

Isabelle: Mmm, det färdiga resultatet skulle jag vilja ha sett redan men, men... Det kommer... Jag kan inte göra mer, snurret står i vägen... Som du ju vet så måste man ta hand om sig själv oxå...

 
Ingen bild

maria

24 juli 2007 08:44

Pialotta: Duktig o duktig men hade jag nu inte arbetat med det jag gjorde innan jag blev sjuk (människor) så hade jag satsat på hantverksarbete... Knäskålarna, hm... hur visste du det??? Alla knäskydd är ju så obekväma och otympliga....

Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards