Direktlänk till inlägg 21 juli 2007

jag fick lite tid att

Av maria - 21 juli 2007 19:53

lägga in bilderna från dagens arbete...


Så här ser duschen ut på sin plats, den ska dock skjutas in en liten bit till....


Rören på väggen där ska bort oxå , det ska dit nya vattenledningar...


Att golvet ser lite mer färgrikt ut än det bredvid duschen beror på att jag skurat det och oljat in det. Det kan behöva en inoljning till...





Så här mycket mer golv blev det lagt idag...


Randen jag lämnat utan klinker är på grund av att jag där tänker lägga i stenar...






Ett lite bakslag... En väggsnutt, bredvid det jag kaklat idag, upptäckte jag att det fanns lite mögelspor på så det fick vi skrapa om och behandla med boracol... Det är inget problem egentligen, bara man vet vad att göra...


Så här blev väggen fram till det lilla bakslaget i alla fall... OCH om allt går som det ska... Så är kakel och klinker färdigt om en vecka eller så...Oj, nu måste vi hitta ett badkar då...




Jag känner mig såå nöjd med dagen!!!












 
 
trollpackan bara flämtar!

trollpackan bara flämtar!

21 juli 2007 20:54

det förstår jag som ni jobbar och står i! Men snyggt blir det! Lite avundsjuk...

http://trollpackan

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

21 juli 2007 21:12

Riktigt snyggt ser det ut att bli...

Ha en trevlig kväll...nu lägger jag mig i soffan med en film =)

Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

21 juli 2007 21:44

trollpackan: Visst är det inte svårt att förstå att vi blir lite trötta, särskilt de dagar jag mår relativt bra... Snyggt blir det faktiskt!!!

 
Ingen bild

maria

21 juli 2007 21:45

Kärleksdravel: Det kommer att bli snyggt... Nu börjar jag fundera över vad för snygga möbler vi ska ha där...

Ha en skön filmsoftarekväll!!!

kram

 
K - Magalös

K - Magalös

21 juli 2007 21:59

Härligt! Får jag komma på en spa-dag hos dig? Jag kan ta med härliga bakelser (som dottern får göra!). Förstår att du är nöjd! God natt!

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Christina

Christina

21 juli 2007 22:01

Åhh så fint det blev!
Gud så duktig du är, en riktig hantverkare...det skulle jag aldrig klarat av.
Ha en fortsatt skön kväll och God Natt när det är dax
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

21 juli 2007 22:10

Jösses vad du jobbar. Helt klart ska du känna dig nöjd med dagen!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

21 juli 2007 22:28

K-Magalös: När vi fått in badkar och allt annat så varsågod... Vi kan ju hjlpa varandra om inte annat.. En riktig spadag här och en skogsdag hos dig... Godnatt och kram på dig!

 
Ingen bild

maria

21 juli 2007 22:29

sockertopp: Det skulle du visst!!! med lite hjälp och god råd, det är jag övertygad om... Ha en bra kväll och godnatt på dig! Kram

 
Ingen bild

maria

21 juli 2007 22:31

Nina: Ja, det var ett tag sen nu som jag fått stå upp en hel dag med bara en massa öronbus men inga riktiga attecker... Så jag känner mig mycket nöjd och ser fram emot ett bad inom snar framtid...

 
Ingen bild

Filifjonkan gapar

22 juli 2007 11:11

Men du store mammut eller nåt annat stort!Det vart ju jättefint och duschen går inte av för hackor ser ju verkligen bra ut vad duktiga ni är rent fackmässigt gjort kommer sen och tar mig ett dopp om tassarna,,. ;)

 
A

A

22 juli 2007 14:37

Det är jättefint och vilken dusch sen :) Ha det bra nu...."Ses" kanske efter min semester.

http://amittilivet.blogg.se

 
Ingen bild

maria

22 juli 2007 17:59

A: Visst blir det, vi är mycket nöjda hittills..

Ha en fin semester så "ses" vi sen!!!

 
Ingen bild

maria

22 juli 2007 18:03

Filifjonkan: Det är jättebra och vi är mycket nöjda... Det är många som har hört av sig om att vilja få sig en spadag... Så vassego, fjonkan att doppa tassarna sen när badkaret blivit klart...:))

 
Annelie

Annelie

23 juli 2007 14:47

Me all rätt kan både du och maken känna er nöjda.Det blir jättefint. Jag förstår om det kryper i dig av förväntningar när allt ska bli klart..
Jättefint=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:49

Annelie: Tack! Jag är väldigt nöjd och tror att det kommer att bli kanon när det väl är klart... Man vill ju såå...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards