Direktlänk till inlägg 3 juli 2007

Hm, det blir

Av maria - 3 juli 2007 17:39

fiskpinnar, potatis och sallad idag... Inte min favorit men det är ju föda i alla fall... Vi får väl se hur många som äter.


Nu har det mulnat på här och börjat att blåsa ordentligt så regnrusket är väl på väg antar jag... Det skulle bli en hel del regn framöver, tror jag, jag var lite dimmig igår när maken såg på väderrapporten...


Kan vara skönt med lite regnrusk oxå för då känns det bättre att ta sig för saker inomhus och det är ju det vi behöver fortsätta att påta med. Vi har ju ett avlopp i det tänkta badrummet som ska bli klart och det börjar bli akut för ena katten, ja, Tjoppe naturligtvis, har börjat använda det rummet som kattlåda.... Vi måste ständigt påminna alla om att komma ihåg att stänga dörren dit in...


Ja, Tjoppe är en rolig katt... Medan Jesper gör sina behov utomhus så är Tjoppe ute och spanar på fåglar och sniffar frisk luft men när det börjar att tränga i blåsan eller någon annanstans då rusar han in och till kattlådan...




 
 
Hannele

Hannele

3 juli 2007 18:29

Fiskbullar med färskpotatis är min favorit :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

3 juli 2007 18:32

Hannele: Fiskbullar det är en helt annan sak än fiskpinnar, tycker jag i alla fall... Jag skulle nog föredra fiskbullar men övriga i familjen är inte lika förtjusta...(:

 
Elisabeth

Elisabeth

3 juli 2007 20:58

Hinner inte läsa så mkt hos dig nu - midsomer börjar nu... men jag vill bara tacka för att du följde med mig på resan...! Tack för dina fina ord - och för att du finns!

Och du är absolut ingen GNÄLLSPIK... tvärtom!! Tror du har tålamod med mycket..!

Kram så länge..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

3 juli 2007 21:39

Tack snälla snälla du för ditt klargörande av mina frågor. Nu kan jag sova på saken och känna att många frågetecken är uträtade. "You make wonders to me" Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Gisan

Gisan

4 juli 2007 05:48

Vi har gått över till Crispies här. Tack och lov så godtas det nu. Men fiskpinnar är inte att förakta någon enstaka gång. Crispies eller de stora bitarna (kommer inte ihåg vad de heter) är det ju mer fisk i.
Hoppas att du mår bättre idag!!! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

4 juli 2007 08:09

Såna fiskpinnsdagar har vi nog alla någon gång... Man tager vad man finner *skrattar*

Tack för alla go'a varma ord...
Kram

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

4 juli 2007 09:14

Elisabeth: Tack för att jag fick följa med på resan! Jag blev ju så nyfiken på vad Raja var, så nu fick jag ju veta... Jag tror att det var lyckat för er allihop!?

Stor kram på dig!

Gisan: Inga problem med frågorna, jag har lagtexterna precis bakom ryggen i bokhyllan så det jag inte har direkt i huvudet tar inte många sekunder att slå upp. Det är skönt att veta vad som gäller. Glad att kunna hjälpa till med det. Crispies, ja, det kanske vi skulle prova här, jag saknar ju just fiskmängden när det gäller fiskpinnar... Jag mår mycket bättre idag skulle nog nästan säga att jag är frisk fast kanske lite matt fortfarande men det kan man ju vara någon dag eller så. Tack! Och kram på dig!!!

Dubbelörnen: Fiskpinnedagar/man tager vad man haver dagar jo, det har alla då och då *ler*. Känner så med er och den andra familjen och jag förstår att det river en del hos dig och din familj... Stora kramar på er allihop!!!

 
8-)

8-)

4 juli 2007 09:14

Hej Maria,
Solvind tog bort min kommentär där, det var jätteklokt av honom faktiskt.
Jag ville bara säga att jag menade inte illa, och jag inte försvarar porr och sånt. Jag bara inte gillar när man ser allt i svart och vit.
Ha det bra.

http://turtle-ninja.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

4 juli 2007 11:13

8-: Jag förstod att han hade gjort det av någon anledning för jag har uppfattar dig som precis som mig själv, ger gärna svar på tal...


Jag trodde nog inte att du försvarar det men å andra sidan så kunde jag tänka tanken att hade du fällt just den kommentaren om min make till tex en mycket yngre tjej/kille med en färskare relation så hade det kunnat orsaka en kris i hennes/hans realtion till sin sambo. Min make och jag gick igenom allt detta redan för en nio år sedan så vi är redan på det klara med det hela och skulle det vara så att någon av oss inte står för det värden vi gemensamt arbetat fram för vår familj ja, då är vi inte värda varandra, för en relation är ju värd ärlighet och ryggrad!!!


Jag förstod nog rätt snabbt och om du läste lite hos mig så tror jag att du förstår att jag inte riktigt gillar svart eller vitt utan är mer än gärna och forskar i de gråa nyanserna... Tex så är jag mer intresserad av vad det är som gör att människor konsumerar än att de gör det... Om du förstår hur jag menar...


Ha det gott!!!


och så länge man håller en schysst ton så måste man väl få föra fram åsikter oavsett om det är ens egna eller inte, det är väl sånt perspektiven breddas av?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards