Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

När vi gick hem

Av maria - 22 juli 2007 18:47

ifrån mamma så var det en folksamling i centrum av byn och de stod runt en man som låg på gräset...


Några minuter senare kom polis och ambulans med sirenerna på... Ingen människa tog  på mannen som låg i gräset, de bara stod där och talade med varandra... Polisen kom först, jag såg genom vårt fönster hur de satte sig och tog pulsen på mannen som låg alldeles orörlig...


När ambulansen kom fram så sa polisen något till den skyndande ambulansföraren och sen skyndade de inget mer...............................


Jag tyckte det kändes konstigt, skulle jag ha gjort något, men vad? Polis och ambulans kom ju strax efter att jag kommit hem, femtio meter ifrån platsen och det var fullt med människor där...

 
 
trollpackan

trollpackan

22 juli 2007 19:05

Nej, det som gick att göra var ju redan gjort...av de som stod där redan och senare av polis och ambulanspersonal..ibland är det bara försent..kram på dig

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

22 juli 2007 19:09

trollpackan: Du har nog rätt i det!!!

Kram på dig!

 
Elisabeth

Elisabeth

22 juli 2007 19:58

Men ändå så lämnar sådana här händelser ofta kvar ett stänk av...-"jo, men jag kunde kanske ha...", eller "tänk om han bara låg där och dog och jag inte kunde...". Så är det iallafall ofta för mig - trots att jag vet att det är dumt och meningslöst att tänka så... men kanske det är så för de allra flesta?

Väldans stor kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

22 juli 2007 20:00

Elisabeth: Jag förstår precis vad du menar... När jag precis passerade så hade jag tankarna på dem som stod runtikring... Jag tyckte att de nästan såg roade ut och det gav mig en avsmak... Sen kom tankarna som du beskriver...

Stor kram på dig min vän och de har massor av energi till dig!

 
ella

ella

22 juli 2007 20:55

Så otäckt. Tror det är naturligt att tänka sådär, kunde jag, borde jag... och ändå gör man inget. Fast jag förstår aldrig riktigt varför folk glor så mycket när någon råkar illa ut.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

22 juli 2007 22:26

Ella: jag vet... Men jag har alltid varit den som reagerar... Har kört både lung och hjärt på flera under årens lopp... Har ju certifikar på det så jag är enligt lag skyldig att ingripa... Det var sån stor folksamling där så jag tänkte att jag kan ju inte ta mig in i den ens och...

Men som du säger... Hur kan jag veta och handla annorlunda...

 
Christina

Christina

23 juli 2007 06:30

Ja det är otäckt.
Jag är sjuksköterska och hade nog inte kunnat låta bli att försöka få liv i stackaren.
Men om allt var gjort då är det inte så mycket mer att göra men visst förstår jag dina tankar.
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 08:44

sockertopp: Sjuksköterska... Jag vet vad du menar... Jag har hjärt o lung cert och är skyldig att bistå med kunskap precis som du säger... Men ibland tycker man att det bara blir FÖR många människor i samlingen...

Kram

 
Annelie

Annelie

23 juli 2007 14:55

Förstår att det känns konstigt, mendu ska inte ens tänka tankenpå vad du skulle kunna ha gjort. Det var ju som sagt folk där,så då får man förmoda att dom gjort nytta och inte bara stått och stirrat(((kram)))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 juli 2007 14:57

annelie: Du har helt rätt... Man ska inte undra... Kram på dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards