Direktlänk till inlägg 31 juli 2007

Snart så vankas

Av maria - 31 juli 2007 16:56

det mat här i huset, inte min favorit men...


Det blir fiskpinnar, köttbullar och potatismos eller rättare sagt pulvermos och det är inte ofta som pulvermos serveras här i huset en till två gånger per år kanske för vi är kräsna och vill ha riktigt potatismos med smör i... Maken var lite trött idag så då tog han till pulvret...


Något roligt, men som man inte ska ropa hej innan man kommit över bäcken för, är att äldsta sonen som sitter på tåget på väg hem med en kompis nu, ringde och sa att han har fått ett jobb... Så skoj! Fast som vuxen så vet jag ju hur man kan uppfatta saker som ung och därför så ska man nog vara lite försiktig tills dess att man har alla fakta på plats och papper påskrivna.... Det tänker jag dock inte skriva honom på näsan just nu, bara en ytterst liten dos försiktighet tänker jag förmedla, i övrigt har han rätt att vara glad!!!


Jag hoppas på en bra kväll!!!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

31 juli 2007 18:08

Håller tummarna för att sonen kan överraska mamman o faktiskt lyckats greja jobb *gapskratt*

Håller-på-sonen-kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

31 juli 2007 20:04

Dubbelörnen: Vet du vad??? Jag håller helmycket på sonen jag med... Hoppas, hoppas!!!

Kramar på dig!!!

 
K - Magalös

K - Magalös

31 juli 2007 20:37

Håller tummarna även jag för sonen. Hoppas det är ett bra jobb och att han kommer att trivas! *kram*

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

31 juli 2007 21:09

K-Magalös: Jag med och bara det är ett jobb så är det ju det första i alla fall och ger erfarenhet....Kram

 
Filifjonkan gläds

Filifjonkan gläds

1 augusti 2007 08:03

Å så roligt för honom ett jobb....hoppas då allt går i lås så han inte blir lurad på det men kanske det är ett seriöst ställe håller tummarna. Hmm fiskpinnar näe pulvermos =nödmos helt överens med dig hemgjort mos vispat med elvispen med varm mjölk samt smör salt och en matsked socker i så ler hela världen sen,!

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria glad med Filifjonkan

1 augusti 2007 08:22

Visst var det roligt för sonen fjonkan, hoppas nu som Filifjonkan säger att allt går bra, nödmos blev det men han var riktigt uppfinningsrik även med det maken... Men jag håller med fjonkan, fjonkans beskrivning av RIKTIGT mos överenstämmer med min och så ler allt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards