Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av maria - 26 augusti 2007 20:42

antal tusen kronor fattigare...


Har beställt braskaminen och ..... det blev en contura 450T... Sen tillkommer golvplåt, skorsten, bygganmälan, sotare och allt dylikt... Men som sagt, vi hade lovat och satt av pengar till just detta för vi ville verkligen ha det...


Nu har maken tydligen (säkert för att han gjort av med så mycket pengar:)) eller vi) köpt lotter och tänker att vi ska vinna tio miljoner kronor!!! Dream on, säger jag för jag tror inte på pengar till skänks utan på hårt, surt arbete för att få det drägligt... Kanske för att jag alltid fått arbeta hårt för att hålla huvudet ovanför ytan på mig och barnen... Vem vet? Kanske HAN vinner.....


I övrigt så är det godnatt, sovgott och dröm söta drömmar, ni alla i cybern! Jag hoppas på att min möra kropp kan drömma lite mer omört...fniss...


Av maria - 26 augusti 2007 16:47

förråden fyllts på efter denna energiurladdande dag... Idag blev det ugnspannkaka... Helt okej även om jag inte är stormförtjust i pannkaka...


Nu ska maken och jag sätta oss ute i trädgården med en varsin kopp kaffe och njuta av synen av vad som åstadkommits idag...


Det är sol fortfarande även om det börjar bli lite mer kyla i luften redan nu. Jag hoppas att solen stannar ett tag till i alla fall även om det inte är samma värme längre... I veckan blir staketet klart säger maken och sen är det ett trädgårdsskjul som ska byggas ihop, jag skojade om att jag kunde göra det i veckan och maken skrattade gott... Sånt skratt är just det som kan ladda mig till att försöka mig på det men jag orkar nog inte det och dessutom så är det för höga höjder för mig!!!


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 26 augusti 2007 15:32

av trollpackan! Det går ut på att skriva 8 fakta/vanor hos mig och att sen skicka det vidare till 8 andra... Jaha, då kör vi då...


1, Jag är alltid i tid eller otid, lika med att jag alltid är fem till femton minuter före min tid...


2, Jag har alltid haft behov av stunder av tystnad vilket har blivit ett större behov sen jag blev sjuk...


3, Jag är hysterisk när det gäller sprutnålar, kan gå bärsärkargång om vi kommer till en droppnål...måste få så pass mycket lugnande att jag bara fnittrar och inte bryr mig... Är dock inte rädd för att ge injektioner eller att ta blodprov på mig själv, fixar oxå att vara med barnen i dessa saker, det är just bara nålens intrån i mig som ger mig PANIK!!!


4,Jag avskyr att handla kläder och provar ALDRIG, jag bara tar det som ser ut att vara i min stil och min strl...


5, Jag älskar att handla skor och skulle kunna bosätta mig i skobutiker om det inte blev så förtvivlat dyrt...


6, Jag är envis och KAN SJÄLV i det mesta men har med åren insett värdet i att be om hjälp...


7, Lustighet: Jag kan/vill/gillar inte att tvätta håret samtidigt som jag duschar eller badar, jag tvättar alltid håret separat innan eller efter duschen/badet!!!


8, Jag tänker för mycket!!!


Jag skickar denna utmaning till: Lallis, Gisan, tussegumman, Ella, Annelie, MickeMalve och Christina....

Av maria - 26 augusti 2007 14:58

Maken satte igång med staketet och jag började lassa av skjulet sen, dum som jag var så började jag släpa bort rishögarna och nu är jag helt slut...


Tror att jag tog tag i allt detta på grund av att internet inte fungerade i morse, så alla sidor jag ville besöka ville inte ha besök av mig...


Nu ska vi se om  jag har bättre lycka med besöken...


Hoppas på en bra eftermiddag/kväll!!!

Av maria - 26 augusti 2007 08:59

denna vecka... Minstingen vaknade tidigt och låg och tjatade lite om att vi skulle gå upp... Höll ut ett slag och sen gick vi ändå upp... Vi har ju lite att pula med idag. Staketarbetet fortskrider för maken och sen har vi ett stycke trädgårdsskjul som ska bäras av ett släp... I delar...


Det är strålande sol här men kallt. Vi satt ute och mös en stund igår kväll igen men igår var det lite kyligt så det blev med en tröja på...


Jag ska, om jag står upp, vilket jag fick göra hela dagen igår så det är väl mindre troligt idag,fortsätta i tvättstugan och om jag kan bära det där skjulet... Jag ska nog försöka komma ut på en promenad oxå... Lite senare när det blivit lite varmare i luften...


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards