Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av maria - 22 augusti 2007 21:35

lång.... Både i tid mätt och händelser... Tänk att rörmokaren var här i ca 1-1 1/2 timme och jag klarar inte så lång tid... Det är skumt!!!


Maten var god, maken blev sen idag igen, hm, han kanske försvinner... Nä då, inte heller, hoppas jag...


Med en tidig morgon i baken och en lång dag med både snurr och annat så bäddar jag ner mig nu!!!


Godnatt, Sov gott och dröm sött alla i cybern för det hoppas jag på att göra!!!

Av maria - 22 augusti 2007 16:23

Han kom, ritade en massa, fotade en massa, räknade och småpratade för sig själv hela tiden och ställde frågor ibland... Nu ska rörmokaren hem och fila på en offert... Som jag hoppas ligger någonstans där jag kan tycka är acceptabelt, tur att vi fått pris för ett av arbetena redan så att jag har att jämföra med...


Nu får vi se om det tar lika lång tid att få offerten som det tog att få hit en rörmokare och sen ska vi se hur lång tid det tar innan de kan utföra det hela oxå... Phuuiii, blåser ut och andas in.....


Ikväll ska det bli kassler i ugn och ris... Kassler med purjo och lite grädde och ost... Mums, sånt gjorde min mormor ofta och jag gillade det... Faktum är att det finns inget ris,makaroner eller pasta överhuvudtaget som är så gott som mormors, mycket annat oxå men jag vet hemlisen med mycket nu.... Riktigt smör!!!


Här är det nu soligt och varmt och jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 22 augusti 2007 13:07

och nu inväntas en rörmokare... Hoppas, hoppas att han kommer  och tar jobbet...


Hade tänkt fortsätta med lite boktipseri... Fortfarande inga lättsamma och skojiga böcker... Det är fortfarande på det tunga temat...


"Sista andetaget" av Carlton Stowers, mycket ruskig...


"Säg det inte till någon" av Kathy O´Beirne,ruskig den med och Magdalenatvätterierna ingår i historien...


"När blodsbanden brister" av Hanna Svensson, ger insikt i hur maktapparaterna segar och brister...


"Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory, om hur det kan te sig när mamma faktiskt är sjuk...


De är böcker som står på tur hos mig att läsas om, efter att jag läst ut den jag håller på med nu...


Hoppas på en bra eftermiddag och att rörisen kommer....

Av maria - 22 augusti 2007 11:42

här hos mig av min lillasyster och vi spontangick ut och gick och förstörde min morgonpromenad med två glasskulor... Inte nog med det så spontanförstörde jag lite andra kulor oxå, såna som brukar ligga i plånboken...


Systra mi och jag knatade in på det här stället med såå mycket saker... Det första jag ser är detta hjärta och som några säkert har gissat så är jag lite svag för, ja, just det, hjärtan... Den stod alldeles i ingången och jag tog den på en gång med mig... Systra mi skrattade år mig och sa: Vi kan ju titta först här inne oxå... Nej, svarade jag, då tar någon den för mig... Sagt och gjort...





Nu så ska den naturligtvis inte stå där på golvet, utan i fönstret, det som saknar Gerda-Thyras lyktor och dessa lyktor är snart klara...


Jag kunde ju inte låta bli och Hobbe satt på trappan och skällde efter sin matte så nog hade jag kunnat låta den stå kvar tills vi tittat färdigt för det var nog ingen som vågade passera Hobbe ändå...

Av maria - 22 augusti 2007 09:22

lyssnat på måendet... Vi travade iväg, det var behagligt ute, lite grått bara, lämnade minstingen på lekis och gick ut på rundan på grusvägar, lite mer utanför, lantligt... Halvvägs så kommer regnet... Jag hade klänning på mig, visserligen en fleecejacka över men ändå... Det är svårt att hålla igen den med hunden i kopplet och den är en sån typ...


Så ett tag stod jag under några träd och tänkte att det går snart över men icke... Sen förstod jag att Hobbe skulle få nippran om vi stod kvar där så då bet jag i det sura äpplet och traskade iväg så en halvtimmes promenad i regn, klädd i klänning, det var en del som tittade på oss där vi kom intraskande mot samhället... Tyckte nog inte att vi var riktigt kloka... Jag skyllde på Hobbe...

Av maria - 22 augusti 2007 07:10

men ändock ny...


Minstingen började tjata om att vakna och gå upp vid 05.30 idag och det gillar inte jag... Kom upp vid 06.00 så han var idog i sitt ärende!


Har glömt bort, men dert är så att idag kl. 14.00 så kommer en rörmokare och kikar på det vi vill ha gjort, sen får vi se om han har tid att ta det... Det är inte alltid lätt det där...


Här är det mulet, lite grått men inget regn och det är utlovat att solen ska komma... Känner mig inte helt okej så jag är tveksam till promenaden men jag tror jag försöker ändå... Stupar jag på vägen så, ja, då ringer jag väl någon då....


Hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards