Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av maria - 6 augusti 2007 21:46

tant/kvinna/tjej hejdå till denna dag och sussar sig fram till en ny dag...


Jag hoppas att det blir en bra dag imorgon och jag har hört att den ska bli lika varm som idag, man ska inte klaga va???!!!


Sovgott alla i cybern och jag hoppas på att cybern drömmer sött!!!

Av maria - 6 augusti 2007 19:41

i cybern så märker jag att många barn och tonåringar verkar vara lite upp och ner...


Det får mig att fundera över om sommaren har varit så kass så att de är understimulerade eller om sommarlovet börjar kännas långt och färdigt nu och de längtar till skola, rutiner, vardag och framför allt kompisarna...


Jag tror nog mest på det sistnämnde men kanske det förstnämnde oxå spelar in....


Vad tror ni?

Av maria - 6 augusti 2007 19:33

börjat att fundera över hur många farbröder/män/killar respektive tanter/kvinnor/tjejer som kikar in här....

Av maria - 6 augusti 2007 19:30

stå lite mer än en månad...


Resultatet av den är:


Blir du stressad av att stå i kö?


67 personer har svarat och av dessa har:


32,8% svarat ja

22,4% svarat nej

11,9% ja, men bara lite

32,8% ibland


Mmm, köandet är alltså rätt stressande eller vad man kallar för en stressfaktor....

Av maria - 6 augusti 2007 17:33

bestående av köttfärssås och spagetti och ingenting har hamnat på väggarna ännu...


Fast även denna dag så gick 17-åringen ut, lite mysko sådär, strax innan maten och sa att han skulle komma snart... Herregud, tänker jag han kanske har någon last när det gäller just spagetti och köttfärssås, så han undviker att äta det tillsammans med andra...


Kan så vara man vet aldrig...


Det är såå varmt här, ganska skönt att sitta nere i källaren faktiskt lite svalare där... Gick ner en stund efter att jag vilat och åkt på en liten snurr...


Nu hoppas jag på en bra kväll!!!

Av maria - 6 augusti 2007 14:28

är så varmt så har det varit en glasspaus här, välbehövligt med lite svalka...


Putsar på lite i badrummet fortfarande men ska ta och vila mig lite strax... Öronen busar på men det går att leva med till trots om inte annat.


Tänkte ett klokt ord eller något sånt:


"Som barn är alla konstnärer. Svårigheten ligger i att förbli barn som vuxen."


av Pablo Picasso






Kanske det, då måste jag ha behållt lite barn i mig då som vuxen så mycket som jag kladdar på i badrummet där nere...

Av maria - 6 augusti 2007 11:33

i sin gilla lunk och jag står fortfarande upp...


Därför har jag bestämt att slå mig ner i badrummet en stund, småputsa lite och fundera över ett 320 liters badkar som är så vackert men ack så mycket vatten, kan ju ta timmar innan det blir badfärdigt...


Maken har beställt nya fönster till källaren men de kommer inte ännu, maken har oxå börjat att sätta upp staketet, haha, precis lagom till grannarna börjar jobba och barna är på dagis men det kommer ju fler lov och semestrar...fniss...


I övrigt så ser hemmet ut som om dammsorkarna ska ge sig på dammråttorna snart, självsanerande skulle man kunna tänka... Kanske får lura någon gosse att förbarma sig en aning över den saken...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 6 augusti 2007 08:38

en ny vecka... Vad ska denna bjuda på månntro...


Sonen har en alldeles egen sensor för att nu ska nog mamma gå och lägga sig så nu ska jag prata med henne...fniss...De är ju så sönerna, ska mamma lägga sig, ta ett bad, en promenad så behöver de henne först.... Helt okej, många gånger i alla fall och denna var väl en sådan...


Det blir av, han har bestämt sig, han måste för att må bra och hoppas på att det blir en kort period som möjligt hos pappan, han vill få komma hem och hälsa på, självklart, sa jag, det MÅSTE du, men då ryggar förstår denna nya självständiga varelse och backar... Jag ler åt honom och säger, när du vill...


Det blev ett ganska bra samtal, men med vissa förebråelser mot mig, sjukdom, flytt etc. att livet hade varit lättare för honom om inte allt detta skett. Jag tar emot men ger oxå att det hade varit så oändligt mycket lättare för mig oxå men.... man rår inte över livet och man får lov att ta baksidorna oxå... Kanske att jag varit lite för snäll i just det, kompensationslusten för den mer taskiga början av deras liv så skyddar man lite för mycket för baksidorna som kompensation, vad vet jag. Jag har väl gjort och varit efter min förmåga, så är det bara...


Älskar dig, gossen min, min första lille gosse och jag hoppas och önskar att allt ska gå som du planerar och du är alltid välkommen hem, för där vi är, vet du, det är ditt hem!


I övrigt så är det strålande sol och det verkar bli varmt här om jag står upp så ska jag fortsätta med badrummet en aning... Maken och jag har fått en liten oenighet (det är ovanligt)... Han vill ha ett 320 liters badkar på grund av formen och jag håller med det är vackert men... 320 liter, vattnet hinner ju bli kallt innan man har fyllt karet... Eller???


Hoppas på en bra förmiddag, för mig och er alla ute cybern!!!


Tack för så många fina och stödjande kommentarer som jag i och för sig alltid får men som just igår kanske behövdes lite extra mycket. TACK!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards