Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av maria - 25 augusti 2007 19:22

till tusen... Det var jättegott och det var säkert, även om det inte var sista för denna sommar så nästan i alla fall...


Staketprojektet är nedlagt för kvällen så nu ska vi sätta upp ytterlampan (läs maken ska) och kanske badrumslampan för där är det just nu en bygglampa som lyser upp!!!


Imorgon är det okejväder utlovat så då kör maken på med staketet och jag fortsätter, om jag står upp, i tvättstugan och kanske jag tar tag i att foga det sista på källargolvet (inte i badrum utan utanför)...


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 25 augusti 2007 14:00

synden...


Han frågade en gång till om wc:n och handfatet och helt plötsligt så fanns de båda två... Man undrar ju om alla anställda är lika intresserade av att sälja och bringa inkomster åt sin arbetsgivare....fniss...


Sen fortsatte maken till en annan affär och fann där ett skjul som faktiskt var bättre än det vi ville ha... Vi hade missat det tidigare för att det stått lite undanskymt och detta fanns hemma...


Brandvarnare och dörrklocka och mer spänntråd fick han oxå tag i så nu blir det arbete av i eftermiddag!!!


Jag mår rätt bra fortfarande och om man ser till hur måendet har varit i veckan så borde jag kunna få en anfallsfri dag idag, hoppas på det i alla fall!!!  Maken har bestämt att vi ska grilla i dag, gott...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!!

Av maria - 25 augusti 2007 11:07

vansinnig för mindre eller.... Maken åkte ju iväg för att inhandla allt som vi behövde... Han ringde nyss och meddelade att skjulet som står uppskyltat med vid affären, det har varit slut hela sommaren... Varför skriver man då inte en lapp om det vid skjulet, tänker jag...


Handfatet var oxå slut och de vet ej när det kommer in igen, wc-stolen likaså... Jamen två brandvarnare, det finns i alla fall men det var inte riktigt det som var huvudsyftet... Nu ska maken ta sig till en annan affär och kika på ett annat skjul där som vi tittat på en gång tidigare men valde det andra, det som inte finns, före... Men nu får det väl bli som det blir då...


Som sagt, all denna tid för att åka och lasta och så blir tiden till ingen nytta alls istället...


Jag kan klara mig utan sånt här, jag vet att maken gärna klarar sig utan sånt oxå... Nej, det blir nog till att beställa det man vill ha via nätet istället!!!

Av maria - 25 augusti 2007 09:13

Vi sov ganska länge idag, till halvnio... Gårdagen blev helt enkelt lite för mycket... Jag var ju mosig och sen åkte vi iväg när maken kom hem och hamnade i KÖER!!! Hm, det tog lång tid i bilen igår kan man säga och hungriga och eländiga blev vi... När vi fått mat i oss och skulle storhandla så hade klockan redan blivit åtta på kvällen och minstingen började bli trött och provokativ... Det blev ett par duster i affären, affären ja, som maken ville att vi skullet testa och som var kass... En hel del mat på inköpsnotan fanns inte ens och då var det inga konstigheter...


Men, men vi var hemma vid tio på kvällen, la minstingen och sen satte vi oss och bara andades ut, var in på bloggen och skulle börja, skrev en kommentar och sen sa jag: Nej, det blir inget av med det här ikväll och då gick jag ner och tände alla ljus ute på trappen och sen satt jag och maken där i ljum luft som sakta blev svalare... Ja, värmen igår gjorde väl sitt till...


Idag ska maken iväg och handla allt det som vi skulle ha handlat för länge, länge sedan men som skjutits upp hela tiden... Ett trädgårdsskjul, staket till entren och grind, en wc och ett handfat, en dörrklocka och två brandvarnare... Jag ska ta itu med tvättstugan och slutföra det om jag nu står upp dvs men jag hoppas på det... Men först ska jag hälsa runt!!!


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards