Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av maria - 16 augusti 2007 22:36

säger godnatt utan att ha besvarat de kommentarer som kommit... Men idag/ikväll gör jag det... Dagen idag har varit upp och ner och jag har fått betala en rätt fet nota för igår men det var det värt...


Dock är denna gnällspik och livsflanör helt uttröttad och tänker ramla ner i sängen, tur att den är mjuk...*ler*


Så sov gott och dröm sött!!!

Av maria - 16 augusti 2007 16:23

att det inte kommer att gå helt bra så gör det inte det heller, jag har väl kanske börjat lära mig hur det brukar vara... Har legat nu... Känner mig fortfarande som en elvisp i huvudet men... Det går över om ett tag...


Maken kommer snart och vi ska käka tacos, jag tyckte i och för sig att det inte var så länge sen men okej då, alla är ju nöjda med den maten, jag med...


Har inte kunnat fota någonting för bilden har ju inte stått stilla... Kanske får bli imorgon istället...


Ett klok ord eller något skräp då:


"Lycka! Å, det är mycket enkelt! Det är bara god hälsa och dåligt minne."


av Ernest Hemingway


Kan så vara och vad det gäller den goda hälsan så kan ju det dåliga minnet överskugga så att hälsan trots allt kanske inte var så god....

Av maria - 16 augusti 2007 13:20

mig, adresserat till en livsflanör... Det är ett halsband som Gisan har gjort åt mig med bara färger som ledtråd..

Det var duktigt gjort att se så mycket bara genom färger... För det blev ett vackert halsband som kom med posten idag... Just som jag gett mina två hjärtan till maken för att ta med till guldsmeden så dyker lite andra hjärtan upp...


Skojigt! Blir snyggt att ha på kräftskivan imorgon! Halsbandet gör sig inte rättvisa på den här bilden, det gör sig bättre på bilden hos Gisan och i verkligheten....





Nu hoppas jag på en bättre eftermiddag!!!

Av maria - 16 augusti 2007 10:56

tisdag och onsdag denna vecka och skulle ha fortsatt med staketet men det blev det inget av med... Tiden räckte inte till och så kan det ju bli ibland...


Nu är badkaret betalt och klart, kommer v.35 alltså om två veckor, tänk så bra det skulle vara då om den här rörmokaren, som maken inte hann ringa igår, kunde ha kommit och gjort en del av det som måste göras... Vi behöver massor av rörmokare i det här landet...


Maken är klar med allt gällande fönstrena men dessa är inte betalda ännu, det kommer väl en räkning på de oxå så småningom, misstänker jag...


Jag mår lite sisådär men det hade jag ju nästan räknat med så, det var ingen nyhet. Det är onekligen lite höst ute idag men jag tror fortfarande att nästa vecka så blir det högsommar igen... Ska ta lite kort sen på badrummet nu när det är klart men inte möblerat ännu...


Först ska jag vila lite så kanske världen står lite mer stilla sen!!!

Av maria - 16 augusti 2007 07:47

redan vid halvsju eller om det var att andra vaknade tidigt...


Har hunnit med en del oxå, tjafsat över telefonen med äldsta sonen om hur mycket SJ egentligen får ta ut i priser... Inte riktigt mitt bord så tidigt på morgonen försökte jag förklara men jag kan hålla med, 100 kr för sju minuters resväg, en hållplats, det låter att vara i saftigaste laget även om han fick betala straffavgift för att han löste biljett på tåget... Så med andra ord så fick äldsta sonen ett positivt talefonsamtal igår eftermiddag och har nu åkt för att gå utbildning på företaget... Ett arbete med hög stress eller höga krav med en usel garantilön (dock bättre än ingenting alls) så summa sumarum är att det är ett första jobb i alla fall och att om man fixar detta, är den typen av person så kan han klara sig mycket bra... Vi får se!


Gårdagen var minst sagt händelserik och rolig men tröttsam så jag har sovit som en stock inatt...


Här är det grått och lite regnigt idag och jag hoppas att det inte blir värre imorgon för då har vi den årliga kräftskivan hos oss men i år var det inte så många som kunde komma så det blir en kräftskiva i en mer hanterbar form än annars...


Jag hoppas på en bra förmiddag, en lite mer vanlig sådan!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards