Direktlänk till inlägg 16 augusti 2007

Som vanligt när jag känner

Av maria - 16 augusti 2007 16:23

att det inte kommer att gå helt bra så gör det inte det heller, jag har väl kanske börjat lära mig hur det brukar vara... Har legat nu... Känner mig fortfarande som en elvisp i huvudet men... Det går över om ett tag...


Maken kommer snart och vi ska käka tacos, jag tyckte i och för sig att det inte var så länge sen men okej då, alla är ju nöjda med den maten, jag med...


Har inte kunnat fota någonting för bilden har ju inte stått stilla... Kanske får bli imorgon istället...


Ett klok ord eller något skräp då:


"Lycka! Å, det är mycket enkelt! Det är bara god hälsa och dåligt minne."


av Ernest Hemingway


Kan så vara och vad det gäller den goda hälsan så kan ju det dåliga minnet överskugga så att hälsan trots allt kanske inte var så god....

 
 
Ingen bild

Sotaren

16 augusti 2007 16:43

Hej Maria :)

Det var ett tag sedan sist! :( Jag kommer inte änns ihåg när jag skrev till dig sist så jag kan kolla på kommentaren tillbaka! :(
Jag ser att det inte går något bra med någon röris :(

Hur är det med dig då? Och familjen?

Jag sitter hos farsan just nu, for närmare hemmet idag och så roligt tyckte jag nog inte att det var :(

Jag får hoppas att jag snart ska flytta och byta jobb, trivs inte så bra som jag ska kunna :(

Men jag får hoppas att du har det bra iaf :)
Kram / Sotaren

 
Ingen bild

Sotaren

16 augusti 2007 16:51

Hej igen Maria :)

Ja jag hittade igen kommentaren!
Får säga grattis i efterskott idag då, missade med en hel dag :(

Hur var det igår då, hade ni trevligt där hemma?

Stor kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 17:00

Sotaren: Tack ska du ha!!!

Ska du flytta, jag trodde du trivdes där du var?

Här har det varit bra igår men idag mår jag inte så bra... Det går väl över...

Nä, rörisen har jag inte vågat fråga maken om ännu men jag ska...

Byta jobb oxå, du???!!! Du vill ju vara sotare, har jag förstått i alla fall...

Det där får du utveckla lite sen, tror jag och om du vill...

Ha en bra kväll nu och stor kram på dig!!!

 
gulligagumman

gulligagumman

16 augusti 2007 17:32

Hoppas elvispen stänger av sig snart. Tacos är ju inte så dumt att äta. Smaklig måltid!
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 17:47

gulligagumman: Tack ska du ha och nej, tacos är inte fel... /kram

 
Steffe

Steffe

16 augusti 2007 18:16

Hej Maria
I dag hade vi en kurs på vår lokala halkbana och där fick vi bland annat prova på en "Voltbil" (en bil som snurrar runt så man får känna hur det känns att volta. Och av någon märklig anledning när det snurrade på som värst kom jag att tänka på dig. Fast det är ju en väsentlig skillnad när jag kunde kliva ur efter ett varv. Hoppas du får en trevlig kväll!

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

16 augusti 2007 18:30

Kan inte vara kul att ha en elvisp i huvudet. Definitionen på lycka var bra. Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria fnissar

16 augusti 2007 19:14

Steffe: Ja, det är ju roligt att det snurrar på så pass på bloggen min så att det liksom etsar sig fast hos läsare så att de själva får en upplevelse av det...fnissar... Jag kan ju sälja snurr buteljerat, billigare än på gröna skylten men med samma effekt dock utan avtrubbning...skrattar...

Hoppas att du får en trevlig kväll du med!!!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 19:16

Nina: Visst är definitionen på lycka bra... Elvispar ska man inte ha i huvudet, så är det helt enkelt och inte centrifuger heller men... Som jag skrev till Steffe ovan...fniss...

Kram på dig Nina
Jag hoppas att du har en trevlig kväll!!!

 
Annelie

Annelie

16 augusti 2007 19:39

Det var inte roligt att höra.Hoppas det släppt lite nu och du mår bättre.Ta väl hand om dig((kramar))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 19:43

Annelie: Tack, kramar värmer!!! det brukar ta ett par timmar efter en snurr innan man är människa igen... Idag har det tagit extra lång tid... Kram på dig vännen!!!

 
Elisabeth

Elisabeth

16 augusti 2007 19:45

Vackra halsband, elvispar.. och tacos! Är det en bra sammanfatting på din dag! Har läst hela dagen.. och det är alltid lika roligt att läsa.. hos dig händer så mycket mellan visparna..!
Men ibland tänker jag.. så himla jobbigt för henne, som hela tiden styrs, och inte kan göra annat.. av sin eländes yrsel än vad du gör.. så mitt i så kan du ju bara bli tvungen att släppa allt! Måste vara så så jobbigt..hela tiden!!

Halsbandet från Gisan var...som alla hennes övriga alster, helt underbart!! Hon har magi i sina fingrar, den tjejen!

Ha det bäst ..Kram..

Ps. Maria, jag säger det igen..jag vet inte hur jag skulle klara det här utan ditt, och många andras, stöd och support! Du är en livlina för så många...med ett hjärta av absolut renaste guld! Så smycket från din man symboliserar verkligen dig..!!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

Sotaren

16 augusti 2007 19:46

Hej igen Maria :)

Det var så lite så :)

Det är så många småsaker jag kan bli irriterad på, både på mig och på min chef :(
Det första, så är det jag tycker inte att jag får den lönen jag förtjänar! :(
För det andra, jag trivs inte i Bräcke, det tog mig tre år innan jag ännu tog ur flyttlådorna och tog dom ner i källaren, jag vantrivs i Bräcke, det ända som håller mig kvar där är småbröder och en kompis. :(
Och det tredje är, varför ska jag måsta fara och flänga i två kommuner, fem månader i Bräcke kommun och fem månader i Ragunda kommun/år, utan att få något för det, INGET!

Självklart, sotning blir det men jag vet inte vart ännu, förhoppningsvis i Östersund eller i krokarna, det hade varigt jädrigt bra det, jag har hört att den chefen ska vara bra :)

Synd att det inte var en sån bra dag idag, får hoppas på att det blir bättre imorgon då :)

Många kramar / Sotaren

 
Ella

Ella

16 augusti 2007 19:49

Vad tråkigt Maria. Jag gissar att du är lika frustrerad som jag fast du inte skriver det.

Kram min vän.
Tack för de fina orden.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 19:59

Elisabeth: Jo, du har rätt,det händer nog en hel del här och jag gör ju så mycket jag bara kan men det som är det riktigr jobbiga det är faktiskt inte själva anfallen, de kan jag sova mig igenom och må tjyvens efter... Det som är tyngst är att inte kunna planera eller att planera och aldrig veta hur det kommer att bli... That´s it! Det är nog det jag avskyr mest med det här....snurrandet...man vet aldrig när....

Så träffande att du tog upp smycket ifrån maken... Har varit lite ledsen över det, här på kvällen, för maken sa att guldsmeden inte vågade göra arbetet på grund av att det var för stor risk att mitt stenhjärta skulle gå sönder... Men vi har kommit på en annan ide nu...

Jag gör inte så mycket Elisabeth och kan jag vara till stöd för någon och kunna det, alltså klara det, ja, då är ju det jättebra men jag får så oerhört mycket av allt detta själv... Om min make inte kläckt iden att jag kunde blogga, när jag blev sjuk, så ja, jag undrar hur mina dagar skulle ha sett ut då... Vänner, stöttande, peppande det gör vi för varandra här... Det var väldigt fint, rent utav vackert sagt, min man har sagt liknande ibland, ett hjärta av renaste guld... Inte då men jag försöker...

Stora kramar på dig min vän!!!

Hoppas på en fin dag för dig imorgon och att alla dumheter håller sig borta och slutar stjäla energi.....

 
Arga Mamman

Arga Mamman

16 augusti 2007 21:05

Hej Maria!

Jag önskar dig en elvispsfri dag imorgon... Kram!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 08:34

Sotaren: Aj aj då, det är alltid besvärligt när man inte gillar chefen riktigt för då är det ju så mycket svårare att ta upp de saker man är missnöjd med oxå...

Du får söka och söka andra ställen, vantrivs man någonstans så måste man ju försöka förändra de förhållandena så att man kan trivas bättre... För din skull kan jag tro att det är extra viktigt så att du håller saker och ting värt för dig, om du förstår hur jag menar... Hoppas att du hittar ett sotarjobb någon annanstans, där du kan trivas bättre....

Komma och titta till en skorsten här kanske...fniss... Nej då bara skämtar lite...

Stor kram på dig och ja, jag hoppas på en bättre dag för mig idag än igår, kanske du behöver det oxå!!!

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 08:37

Ella: Tack! Klart att det är frustrerande Ella, men jag måste hålla mig på banan hela tiden, vi är ju ganska många här hemma, flera barn dygnet runt, veckorna långa och de kan inte behöva dra mig... Det är ju mitt jobb att finnas för dem om du förstår hur jag menar...

Kram på dig vännen!!!

Hoppas att allt går bra idag nu!

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 08:38

Arga Mamman: Tack ska du ha! Det önskar jag oxå... Hoppas att du känner dig lite bättre!!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards