Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av maria - 1 augusti 2007 20:37

natti natti...


Är trött och fick lite att tänka på, ska ta en liten stund med maken och summera dagen och se så att resten av veckan är under viss kontroll och sen så dyker jag ner i kudden och sover och kanske jag drömmer något som jag minns imorgon, vem vet..


Så natti natti! Sov gott och dröm sött!!!

Av maria - 1 augusti 2007 18:06

lugn dagen ut men inte... Fick en totalsnurr här och dråsade i säng men nu är det bättre så det var en kortare variant i alla fall... Luddet i huvudet försvinner väl om någon timme eller två...


Middag blev det idag oxå: Köttfärsbiffar, potatis och sås. Det var jättegott!


Hoppas nu på en bra kväll och tänk att hela dagen har gått i lugnets tecken här!!!

Av maria - 1 augusti 2007 16:01

projektet med vitmålningen av linneskåpet...


Det blev bra tycker jag, det ser fräscht ut och färgen har dolt skavankerna riktigt bra... Luckorna kan behöva en omgång till men i övrigt så... Det ska till ett par små handtag oxå, vet redan vilka det ska bli...

Kommer att vara till stor nytta detta linneskåp som ska svälja handdukar och vakta över schampo och duschtvål...

Av maria - 1 augusti 2007 13:42

bit på eftermiddagen då!!!


Har mått lite fram och tillbaka men står upp fortfarande... Kommer nog att göra så oxå...


Tänkte något litet klokt så här på eftermiddagen:


"En fattig man saknar mycket, en girig allt"


av Publius Cyrus






Tänk att så tror jag att det kan vara ändå!


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!


Av maria - 1 augusti 2007 12:14

galenskaper!!!


Luckor i väggarna är som förut för att de ska fyllas med sten och snäckor... Den blåa väggen har blivit antikvit, samma färg som linneskåpet, detsamma gäller luckor i golvet de ska bli dekorränder med sten och snäckor...

Det ser naturligtvis inte klokt ut ännu, innan det blivit fogat...







Andra sidan är oxå klar det blev lite trixande runt rör och kablar men sen gammalt så vet vi att det blir bra när fogen kommer på...  Det blir dessutom eget... Mycket att foga är det...


Längst upp i hörnet kommer toaletten att hamna och bredvid den kommer ett handfat, därefter kommer linneskåpet som en avskiljare mot duschen och vid badkaret kommer det att finnas vikväggar....

En miss blev det... Längst ner i hörnet vid ingången så blev två av plattorna felberäknade men det kommer inte att synas sen när fogen kommer på i alla fall...


Så nu är hela badrummet kaklat och klinkrat men det finns att foga...

Av maria - 1 augusti 2007 10:00

så fick jag frågan om var det var för sorts ros...


Så här ser den ut idag!!!


Jag har nu tagit reda på vad för sorts ros det är, en Bonita Renaissance TM, Färg: orange till orangeröd, Blommar dubbelt, har kraftig doft och blommar juni till oktober, blir mellan 100-150 cm hög och bladen är mörka...

Av maria - 1 augusti 2007 09:46

nu har jag varit runt och hälsat på lite till varstans...


På en del platser regnar det och på andra är det sol, jag för min del är lite ego just nu så jag är glad över att vi tillhör dem som har sol... En del är lite frånvarande och andra är med, några har mycket att göra och andra ingenting... Olika helt enkelt, överallt...


Nu tänkte jag gå och leka lite med kameran för att se om jag kan få fram lite foton på diverse saker som har blivit så förändrade...


Jag hoppas att förmiddagen håller i sig nu!!!

Av maria - 1 augusti 2007 08:33

ny dag och en ny månad... En av mina favoritmånader på året... Kan vara för att jag fyller år i augusti så det kan ha följt med mig sen barn men det är inte bara det, augusti innebär en luftförändring och trädgårdsprakt och ja, mycket... Oftast brukar vattnet i sjöar ha blivit så varmt och gott då oxå...


Idag är det strålande sol här som värmer när man är i den... Vaknade tidigt av att Hobbe tänkte kräkas i sängen men så tänkte inte matte så ner på golvet åkte han... Sen var det lika så gott att gå upp och jag är ju onekligen lite trött i kroppen idag för att jag var så olydig igår...


Framåt kvällningen igår så blev jag tämligen pigg så jag tog tag i och slängde upp allt resterande kakel på väggarna i badrummet och när det var klart och jag såg att det bara var en tre kvadratmeter golv kvar som saknade sitt klinker så tog jag och slängde ut den skiten på golvet med.... Nu får det nog vänta ett tag på fogen för jag ork int....


Det känns i kroppen men i övrigt mår jag relativt idag, hörseln busar ja, men inte så illa yrslig än, lite gungig så där bara och på det viset är jag ju jämt....


Nu ska jag runt och hälsa på.


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards