Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av maria - 14 augusti 2007 21:38

inte gå och lägga mig men jag ska sätta mig med maken en stund. Maken som faktiskt inte behöver tänka på när han ska gå upp imorgon mer än att han VILL upp före mig... Det får han oxå, i vår familj så är det tradition att när man fyller år så ligger man och inväntar den obligatoriska frukostbrickan, med tillhörande sång och ibland en del paket, i sängen, oavsett om man sover eller ej...


Så imorgon är det maken som sätter ribban för hur länge man får sova...


Godnatt alla i cybern, sov gott och dröm så sött!

Av maria - 14 augusti 2007 16:35

vara hemligt om vad vi ska få för mat... Maken svarar svävande... Hm, men jag ska få sallad till i alla fall, det måste jag ha, annars är det ingen mat...


Det har börjat att lugna ner sig nu med snurrgungandet, det är så skönt, strålande sol och mycket lättare i luften nu.


Badkaret är nu beställt ordentligt, har till och med talat med leverantören så om 2-3 veckor kommer det. Maken har beställt de nya fönstren till källaren men dessa skulle ta 6-8 veckor innan de kommer. De hinns bli uppsatta innan vintern i alla fall om nu vintern inte får för sig att komma i september i år... Imorgon ska vi åka och hämta toalett och handfat till badrummet och kanske en och annan matta dit in oxå.


Minstingen behöver nya skor och något par byxor och 14-åringen behöver nytt regnställ och kanske ett par nya skor han oxå... Kanske hittar jag själv något litet med... Vi får väl se...


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 14 augusti 2007 15:14

Maken och 14-åringen kom hemifrån skolan och verkade jättenöjda, 14-åringen var lite nervös (naturligtvis) men gillade läraren och miljön. Både maken och 14-åringen var mycket positiva och trodde att det här ska gå bra...


Så skönt för denna mamma som just nu har haft en hel del dåligt samvete över att hennes situation, har fått beslut att fattas som river upp gamla invanda mönster...


Så då är det bara äldsta sonen som  är helt på tvären, de andra börjar boa in sig... Ja, jag vet jag ska inte ropa hej förrän... Än kan mycket hända men jag tror på de där första mötena, så mycket av ens uppfattning bildas på den lilla stunden och har man fått en positiv början så vinner man motgångarna så mycket lättare...


Så nu känner jag mig lite lättare om hjärtat!

Av maria - 14 augusti 2007 14:04

önska eller be om för mycket, så är det helt enkelt... jag stöp som en fura på en karusellåkning igen... Maken fick gå med 14-åringen på besök i hans skola själv...


Nu gungar det lite lagom här och jag försöker att hålla fast världen igen men, men om ett par timmar är jag säkert bättre igen...


Ett och annat klokt ord eller annat skräp ska jag väl kunna ordna:


"Rättvisan har bara en skepnad, ondskan har många."


av okänd


Usch, jag har ingen lust att fundera kring ondskans olika skepnader just nu men nu blev det så....


Jag hoppas på en mycket bättre eftermiddag!

Av maria - 14 augusti 2007 10:42

Jag började däremot må lite dåligt under vägen men höll mig på plats och hem igen... Nu ska jag vila så att jag kanske kan följa 14-åringen till hans träff med handledare och skolmiljön...


Ingen rörmokare har hört av sig ännu men vi hoppas och maken ska ringa idag och höra efter hur det ser ut för honom...


Hoppas på att det blir en bra eftermiddag!!!

Av maria - 14 augusti 2007 08:00

till. Det kändes ovanligt att vakna av väckarklocka... Det var rätt länge sedan nu. I nästa vecka blir det normalt igen med väckarklockor och alla ryggsäckar som ska packas till höger och till vänster...


Det är strålande sol här och lite lättare i luften, inte lika fuktigt längre, blåser lite svala sköna vindar, inte kalla bara svala...


Om en liten stund ska vi gå iväg till minstingens lekis så jag hinner inte in och hälsa på alla som jag brukar nu på morgonen men jag kommer in efter lekisbesöket...


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards