Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av maria - 12 augusti 2007 21:19

livsflanören trötter...


Har varit en dag det här med och nästa vecka händer det grejer... Barnen ska på lärakänna samtal, jag fyller år, vi ska kräftskiva och staketet ska bli klart, kanske kommer en rörmokare och badkaret ska bli beställt...


Så sov gott och dröm sött för det ska jag!!!

Av maria - 12 augusti 2007 18:50

Uppvaktningen av 70-åringen var förlagd i en lägenhet i en storstadsförort, där mycket består av asfalt men i just den här speciella 70-åringens bostad, på nedre botten, så har 70-åringen fått möjlighet av hyresvärden att anlägga en oas på balkongsidan av hyreshuset...


Så här är det en hyresgäst i lägenhet med balkong oxå en trädgårdsinnehavare...









Runt omkring är det parkerings hus och asfalterade vägar och denna oas drar nog de flestas blickar till sig, för det är inte det man väntar sig i bostadsområdet...




Den här växten är hämtad hos bekanta i skåne...


Det var uppehåll hela dagen och vi kunde sitta ute i "trädgården" och inta allehanda mat och godsaker...

Av maria - 12 augusti 2007 16:56

Det är alltid lite så där halvnervöst att möta nya människor beroende på hur man möts... Så det blev väl lite halvtrevande ett tag och sen orkar jag inte med det så då kör jag bara och litar på att det går bra...


Det tror jag att det gjorde oxå... Flickvännen kommer ikväll och ska titta ut ett badkar med mig och maken får nog vara med på ett hörn han oxå...


På tal om badkar så blev vi närapå utkastade i fredags när vi fortfarande, fem minuter innan stängningsdags, klättrade i och ur olika badkar, vilket man inte ens fick göra.... Tur för oss att vi inte fick bassning för det i alla fall, de har väl börjat att vänja sig vid dessa tokiga kunder nu...fniss... Vi har i alla fall kommit fram till hur många liter det ska få rymma och ungefär vilka mått badkaret ska ha, så nu ska vi bara kika igenom lite modeller och bestämma oss och beställa det...


Nu hoppas jag på en bra kväll och att detta snurr slutar snart!!!

Av maria - 12 augusti 2007 12:52

Ja, inte är det väl första gången vi träffar människor, sånt gör vi ju med jämna mellanrum men för första gången har vi blivit hembjudna på kaffe hos sonens flickväns föräldrar... Lite annorlunda, lite spännande är det. Det är ju inte människor man själv har valt att träffa utan man träffas på grund av barnen. Ska bli skoj och intressant att se hur det ska gå...


Sonen beställde att mamma måste ha klänning på sig, har vacklat lite i det men bestämt mig för att det får duga med shorts och tröja... Fast man vet aldrig kanske jag ändrar mig i sista stund och går sonens önskemål till mötes... Vi får väl se hur det blir...


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!! Och foton... Hm, har inte kommit dit ännu...

Av maria - 12 augusti 2007 09:55

att vakna till och vi sov länge och gott här...


Här är det fortfarande varmt och kvalmigt, lite klistrigt om man säger så...


Dagen skulle ha bjudit på att göra rent i badrummet men det får vila, för att det finns fler som behöver vila... Maken ska fortsätta med staketet idag och jag ska gå och hälsa runt en runda... Sen ska jag redigera lite foton som jag tänkte få in här senare...


Jag hoppas på en snäll förmiddag!!!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards