Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av maria - 30 augusti 2007 20:52

men jag kom in i duschen i alla fall och har fått samtal ifrån äldsta sonen två gånger men då med arbetsuppgifter till mig/maken, konstigt va???


Han fick inte stanna på jobbet, sålde inte tillräckligt bra, så nu måste han till AF och allt sånt igen... Då minns han att han saknar papper och sånt som han lämnat här... Så scanna in och maila...


I övrigt så har dagen/kvällen fortsatt på ett riktigt skitsätt med öronen, det har gått fram och tillbaka hela tiden och jag är nu så less på det att jag struntar i den här dagen och gör natter direkt... Trycket i öronen går ifrån 20 till 100 på bråkdelen av sekund och sen tillbaka igen och det håller just nu på att göra mig vansinnig, så istället för att göra alla andra vansinniga oxå så bjuder jag godnatt!!!


Sov gott och dröm sött!!! med hopp om en bättre dag imorgon...

Av maria - 30 augusti 2007 16:11

oxå... Även om man inte alltid tror så...


Blev nyss uppringd av en sådan och här kommer storyn bakom...


Vi beställde vår braskamin för ett tag sen... Igår eller i förrgår så fick vi hem en sån här hustidning, typ vi i villa och där stod att läsa att Contura (vilket braskaminen heter) gick ut med en kampanj som innebar en rabatt på 3000:- på samtliga modeller.... Skit oxå! Tänkte jag och maken, varför var vi så snabba...


Idag ringer stället vi beställde ifrån och bara meddelar att vi naturligtvis skulle få rabatt på vår braskamin oxå och vi har inte ens hört av oss och gnällt, inget har vi gjort utan han ringde ändå och gav tillbaka pengar... Kan man bli annat än glad?! Undrar hur många som skulle ha gjort så men å andra sidan så vet ju vi vart vi beställer tillbehöret till braskaminen sen, hos hederligt folk!!!


OBS! Tillägg: Då det tydligen gick att missförstå detta inlägg så vill jag förtydliga att stället vi beställt braskaminen ifrån ringde och gav oss rabatten utan att vi ens bett om det!!! Vi fick alltså rabatten!

Av maria - 30 augusti 2007 13:41

ringde den som säljer dessa igår och meddelade att det blivit lite förseningar... Så badkaret kommer tidigast i början på, inte nästa vecka utan veckan efter den... Å andra sidan så har ju inte offerten ifrån rörmokaren kommit ännu heller...


Fast jag behöver ju badkaret för att kunna mura upp lecablocken så att jag kan kakla och klinkra in det så att det blir hyllor till badkaret... Ja, det är ett gissel det där men det löser sig med tiden... Det är synd bara att jag är så sugen på ett långt, varmt och skönt bad....

Av maria - 30 augusti 2007 13:21

tvättat håret i alla fall... Det blir en dusch oxå men den tar jag ikväll... Ja, jag är lite lustig som inte vill tvätta håret och duscha samtidigt, jag vet det... Det är fortfarande svajjigt här...


 

En del bloggare har talat en del om att prestera och då kom jag att tänka på att ordet prestera håller på att få en negativ klang... Jag tänker mig att man kan prestera på många olika sätt... Såsom att jag vill bli av med lite överflöd och hålla igång min balans och det presterar jag genom mina promenader och på nio dagar har jag presterat 14 timmars promenad... Det ger ju ordet prestation en annan vinkel... Tycker jag då i alla fall...


Belöningen för den prestationen blir att jag mår bättre och som sagt håller igång min balans och kanske att jag så småningom kommer i mina favvojeans igen... Per automatik kommer det!

Av maria - 30 augusti 2007 12:12

här... Det svänger än dit och än hit... Örat alltså, det som är värst...


Jag ska i alla fall ta en dusch och tvätta håret, måste om jag ska till frisören imorgon, då ska håret vara rent... Hinner inte imorgonbitti...


17-åringen kom och sa: Mamma, det behövs faktiskt städas här............ Jag sa: Så bra, då gör du det då!!! Hm, vi får väl se men om nu en 17-åring säger att det behövs städas, då behövs det nog... Jag blundar för det idag oxå, jag ska inte i trappor och sattyg med en damsugare idag, det känner jag...


Jag ska som sagt ta en dusch, sätta på en tvätt och vila lite till...


Jag hoppas på en bra eftermiddag för alla!!!

Av maria - 30 augusti 2007 09:50

kommit hem igen och det var nog med lite tur för ett tag så gungade det så mycket så jag tänkte att jag kanske skulle bli tvungen att sätta mig någonstans men jag grejade mig hem... Men lite hjälp av min lille sjukhund förstås...


När han känner att jag inte mår riktigt okej så vill han att matte ska lägga sig och det visar han tydligt... När jag vinglar och har det svårt ute så drar han extra mycket... Förmodligen för att han vill att vi ska hem och så tänker jag oxå att han är så snäll att han försöker räta upp matte lite så att det inte ska se sådant ut för omgivningen... Klok Hobbe!!!


När jag sen skulle sätta mig här och gå min lille morgonpromenix i cybern, mycket motion är det, så ville inte riktigt cybern detsamma som jag eller det är förmodligen min trådlösa internetuppkoppling men jag tänker att det är cybern som tycker att jag kan vila ett slag först innan jag promenerar igen... Men nu är jag här och tänker ta min lilla promenix i cybern!!!


Jag hoppas på en fortsatt bra förmiddag!!!

Av maria - 30 augusti 2007 06:48

en dag som jag hoppas ska gå av stapeln fort för imorgon ska jag efter snart ett och etthalvt års väntan få klippa mig... Det måste vara mellan tio och femton centimeter som ska bort... Skönt ska det bli! Ja, om inte lillesyster som ska med, för att det är hon som vet vart det ligger och det är hon som brukar gå till denna, bestämmer sig för att föda barn istället... Vi går i väntans tider här.:))


Kvällen igår avslutades med rungande åska, blixtar och regn... Ville inte ens ha datorn på för det var så inibomben nära hela tiden men det var ganska mysigt...


Jag ska satsa på en morgonpromenad idag oxå men skavsåret kommer nog hindra ifrån en eftermiddagspromenad om inte annat gör det förstås...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards