Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av maria - 24 augusti 2007 15:22

står det ju ganska klart att en av mina är hjärtan... En annan svaghet är när 14-åringen kommer hem efter hela skoldagen och fortfarande är glad... Det gör mig riktigt svag...


Åter till hjärtan... Detta hittade jag för kanske 7 år sen och jag har inte tröttnat på det. De små hjärtformade, utstansade, hålen gör att när man har ett värmeljus inuti hjärtat (man ska ha det) så blir det små hjärtan i hela taket kring den och på väggarna runt den och det är så vackert!


Nu är alla pojkarna hemma och på mitt kontor är det lite snurrigt eller halvdant snurr, groggyhet... När maken kommer hem så åker vi iväg med 14-åringen och sen är det lite handling och intag av mat som ska ordnas...


Jag hoppas på en bra eftermiddag/kväll!!!


Tillägg: Senil?! Maken tror att vi tittade på det men inte införskaffade det utan att maken sen gav mig det i julklapp då för många år sedan, ja, jag ska inte säga emot, det kan vara så...

Av maria - 24 augusti 2007 12:44

Då dyker sonen upp och ser sprudlande glad ut igen... Pust, har allt gått bra idag??? Felfritt hittills säger han och hans ansikte och leende!!!


Hoppas att hela dagen får bli så för honom!!!


Jag, ja, jag hoppas på en bra eftermiddag!

Av maria - 24 augusti 2007 11:27

Har legat en sväng med för hett snurr... Lite groggy, fattade jag mitt beslut att trots den strålande solen och värmen här så blir det höster ett tag här på bloggen...


Kanske allt sökande efter braskaminer gjorde att jag sökte hösten, för rusk och regn, lite kyla att mota vid porten med en brasa... Fast vi har den ju inte ännu men snart... Sen ska allt annat ordnas oxå som bygganmälan, sotare, skorsten och kanalerna... Ja, det är en del kan man konstatera men, det är snart gjort...

Av maria - 24 augusti 2007 09:39

När uppkopplingen strular hela tiden och man hälsar på någon, skriver en kommentar bara för att inte längre vara uppkopplad när man trycker på send... Irriterande!!!


Braskaminer fanns det många som sagt och en annan som attraherade maken mycket är denna... Det är en del täljsten på den, den är dock inte så mycket tyngre än den andra... Så just nu lutar det åt denna, lite dyrare dock men inte så farligt och maken gillade att den inte var helsvart... Hm och jag som charmades av att den andra var helsvart men, men, denna är helt ok den med... Mysfaktorn är ju faktiskt densamma...


Så, förmodligen blir det den här... Vi kommer nog att ta tag idet så snart som möjligt för det tar lite tid att göra allt runtikring en sån sak...


Jag kom runt promenaden i dag oxå och blev helt dyngblöt, det är så blött i luften här så det är hemskt!!!

Av maria - 24 augusti 2007 06:54

så är då denna dag sista arbetsadegen för veckan!


Så oxå för skolpojkar och det kan nog vara bra så att man får vila sig ett par dagar innan det är dags igen... Jag vilar ju för jämnan så jag börjar snart tappa det här med dagarna på det sättet, rytmen...


Här har det regnat under natten, det är grått och tungt i luften... Igår tog jag med regnjackan på promenaden vilket resulterade i strålande sol och värme, idag gör jag likadant så får vi se om jag genom det kan locka fram solen... Känner mig annars öronbusig och trötter idag så om jag kommer runt på promenaden så lägger jag mig nog och vilar när jag kommit hem igen...


Ikväll ska ju 14-åringen till sin pappa och där ska han gå på bio med en kompis... Det innebär bilkörning för maken och förmodligen kommer både minsting och jag att följa med för vi behöver handla oxå...


Jag hoppas på en förmiddag som blir bättre än just nu!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards