Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av maria - 23 augusti 2007 20:49

för dagen... Imorgon blir en dag då jag hoppas av hela mig att allt går i lås för 14-åringen och att han slipper nederlagen som han upplevde idag!!!


Så godnatt, sov så gott och dröm sött!!!

Av maria - 23 augusti 2007 16:49

dessa promenader... Nej, har inte tagit bort överflödet ännu... Men det känns att musklerna fortfarande lever någonstans därinne... Bakom allt det andra som liksom är i vägen för musklerna... Det är en skön känsla!!!


Inte har jag fått särskilt mycket träningsvärk heller, mer att jag kan bli lite stel efter en promenaden om jag sitter en stund och så självklart kan man känna av hinnorna i skenbenet lite och vristerna...  Men i det stora hela så känns det bra och att det går lättare och lättare hela tiden så om ett par veckor är det nog ett gift igen!!!


Ikväll blir det kyckling och ris här, det är som alltid gott... Har ett särskilt öga till just kyckling som sagt...


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 23 augusti 2007 13:59

känner mig, min goa lilla onge!!! Vad vi utsätter dig för nu och du med de allra godaste tankar och förväntningar tar tag i och vill... Men det är inte så lätt, jag vet... Du har nog tyvärr ärvt din envishet och motvilja till att be om hjälp av mig, stackare, jag ska göra allt jag kan för att "tvätta" bort det från dig, jag håller ju på att lär mig det själv oxå...


Älskade gossen min!!! Man måste kunna be om hjälp... Ingen kan hitta i en ny skola på en gång. Först blev allting fel imorse och du tyckte att det var jättejobbigt, sen läste du fel på schemat och så blev det fel igen och då var det nog, tyckte du, jag förstår det men...  Det måste gå att be någon om hjälp i skolan. Jag förstår att dagen idag blev mer än fel men det kan bli så ibland. Nu måste du försöka imorgon igen och du måste försöka få ordning på schemat i alla fall och du måste lära dig att be om hjälp när du inte hittar. Schemat, ja, det är en annan sak, men vi ska kopiera upp det så att du har schema här hemma oxå, så att du vet ordentligt vart du ska och när... Mer än så kan inte jag göra, det går inte...


Värst är att när allt går så tokigt som idag då lägger jag det på mig, då är jag åter till att allt detta är på grund av mig och inget annat... Jag vet att jag inte ska se det så men känslan som ramlar över mig, det är en annan sak... Att veta och känna är två helt olika saker... Det kommer att gå bra ska du se, du kommer att lära dig och du kommer att lyckas med det du föresatt dig, jag tror det för jag tror på dig!!!


Jag vet att jag kan låta när det blir så här och du fått nog men det är bara för att pusha, för att visa vägen, inte för att vara elak eller tala om för dig att du gör/gjort fel, aldrig... Gör du fel, då säger jag det och allt annat är just det, annat... Nu tar vi nya tag, gossen och imorgon så ska allt gå rätt ska du se!!! Älskar dig min lille vän!!!

Av maria - 23 augusti 2007 12:58

Jag har tittat och tittat och funnit en del men det är inget bestämt ännu...


En av de jag har har sett är mycket snygg och skulle passa bra mot tegelväggen men det står att den ska ha en fläkt som tillbehör och då blir jag frågande och lite mer skeptisk... men man får väl fråga vad det handlar om...  Jag tycker i alla fall att den är väldigt snygg!!!

Av maria - 23 augusti 2007 11:21

Jag gillar inte kyla som sagt men jag tycker om mörkret, jag gillar sommarvärme och ljuset men en solig vinterdag med snö är vacker trots kyla och på våren när allt knoppar och kämpar på att leva då är det så glatt att jag blir till mig... När de vissnar ner på hösten så tänker inte jag att nu dör det, jag tänker att nu ska ni få vila för att ha kraft nog att komma åter till våren...


Jag kan välkomna mörkret som kommer krypande på hösten, få krypa in lite, ha lampor och levande ljus, det går åt mycket levande ljus här på en vinter, tur att det är rätt billigt med värmeljus... Vintern kommer med ett annat sorts mörker och om det är snö så är det inte riktigt mörkt ändå för snön lyser upp... Sen kommer våren med ljuset och all växtlighet som sakta börjar röra på sig för att växa sig starka till sommaren... Sommaren bjuder på ljus dygnet runt och grönska...


 Är intåget i hösten ett slut på sommaren eller en start/början på väg fram till nästa sommar? Är våren ett avslut på vintern eller?

Av maria - 23 augusti 2007 08:36

i alla fall!!! Jag gick iväg med minstingen och påminde 14-åringen om tiden och när han skulle vara i skolan= 07.50 för att försöka få tag i klasskompisar som vet vart de ska... 08.12 ringer 14-åringen och har varit i skolan inte sett några klasskamrater och inte hittat rätt klassrum... Jag säger att jag är på väg och att han ska gå och möta mig.... TRUBBEL!!!


Jag tar Hobbe, en pudel, hur allergivänlig som helst, och följer med 14-åringen in i skolan för att bli stoppad av vaktis, samma vaktis som var när jag gick i samma skola för MÅNGA år sedan... Han meddelar att: "Den där får NOG inte vara här"... KLart han måste det men för mig blev det NOG... Jag fräste ur mig att: Nej, jag vet det så om du tar hand om min son och ser till att han som ny elev på skolan hittar sitt klassrum så ska jag ta min "sjukhund" och avlägsna mig....Lögn jag vet men det var lite så jag kände får svenska skolelever inte ha blindhundar, epelepsihundar etc....???


Hobbe är inte vand att vara utan mig på grund av att jag är sjuk... Men jag får väl lov att börja öva honom i det då för det här är ju löjligt... Han kan inte framkalla allergier och inte bitas eller skrämmas för jag bar på honom... Löjligt!!! Fast det är ju min åsikt då... Grrrr....

Av maria - 23 augusti 2007 07:10

idag fick jag sova tills klockan ringde och det var skönt...


Vädret är sisådär så det blir en regnjacka med på promenaden i alla fall, det har varit soligt hela tiden men nu lite molnigt och jag vet inte om jag bjuder på m ig själv idag oxå för det blev lite kallt när jag kom hem blöt...


Idag ska jag, om jag får stå upp, börja att rensa lite i de säckar som står lite överallt... Tänker börja med tvättstugan och allt som ligger o skräpar där, när det blir gjort kan vi få in diskbänken, arvegods ifrån mamma, och ställa på plats så får vi lite bättre med utrymme...


Jag ska oxå ut på nätet en hel del för att leta reda på den eldstad (eller vad alla varianter nu heter) och beställa den, då kan vi beställa hit sotaren när den kommit så att den finns på plats då...


Jag hoppas på en bra förmiddag, det tror jag inte riktigt på idag men hoppas kan jag alltid göra!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards