Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Trubbelmorgon blev det

Av maria - 23 augusti 2007 08:36

i alla fall!!! Jag gick iväg med minstingen och påminde 14-åringen om tiden och när han skulle vara i skolan= 07.50 för att försöka få tag i klasskompisar som vet vart de ska... 08.12 ringer 14-åringen och har varit i skolan inte sett några klasskamrater och inte hittat rätt klassrum... Jag säger att jag är på väg och att han ska gå och möta mig.... TRUBBEL!!!


Jag tar Hobbe, en pudel, hur allergivänlig som helst, och följer med 14-åringen in i skolan för att bli stoppad av vaktis, samma vaktis som var när jag gick i samma skola för MÅNGA år sedan... Han meddelar att: "Den där får NOG inte vara här"... KLart han måste det men för mig blev det NOG... Jag fräste ur mig att: Nej, jag vet det så om du tar hand om min son och ser till att han som ny elev på skolan hittar sitt klassrum så ska jag ta min "sjukhund" och avlägsna mig....Lögn jag vet men det var lite så jag kände får svenska skolelever inte ha blindhundar, epelepsihundar etc....???


Hobbe är inte vand att vara utan mig på grund av att jag är sjuk... Men jag får väl lov att börja öva honom i det då för det här är ju löjligt... Han kan inte framkalla allergier och inte bitas eller skrämmas för jag bar på honom... Löjligt!!! Fast det är ju min åsikt då... Grrrr....

 
 
trollpackan

trollpackan

23 augusti 2007 08:56

Godmorgon! Vilken start på dagen...hoppas det blir en skönare och lugnare dag av resten! Kram på dig!

http://trollpackan

 
Christina

Christina

23 augusti 2007 09:00

Håller med...löjligt!
Hoppas att du får en skön dag idag
Kram vännen

http://sockertoppan.blogspot.com

 
XENA

XENA

23 augusti 2007 09:07

ja jisses så himla löjligt..
Hoppas allt redde ut sig till det bästa iaf
Kram
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 09:17

trollpackan: Godmorgon på dig! Ja, gnälliga vaktisar kan man vara utan... Skulle förstå bättre om jag var en mer hänsynslös hundägare men jag försöker alltid att se till att han ska uppföra sig o sköta sig så att andra inte drabbas... Jo, vi hoppas att det blir lugnt o skönt här, för dig med kanske!? Kram på dig!!!

 
Annelie

Annelie

23 augusti 2007 09:34

Hahaha mindre bra start kanske....klart elever måste kunna få ha hjälphundar, så då borde ju Hobbe få följa med in..å andra sidan förstår jag...om det är regeln, att han sa till.Jag tycker ändå att dinvariant var skön...sjukhund..hahaha/kram till dig.Hoppas du slipper ifrån elände idag

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

Sotaren

23 augusti 2007 09:45

Hej igen Maria :)

Trevlig början på dagen, men men det är ju sånt som kan hända när man kommer till en ny skola.

Jag kan också tycka att han var lite grinig. haha

Hoppas att din dag blir bättre :)
Kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 10:04

Sockertopp/grönsakstopp: Visst, lite löjligt var det allt... Men, men... Här hoppas jag oxå på en bra dag och för dig med...

Kramar!!!

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 10:05

Xena: Ja, visst redde det ut sig...fniss...Vaktis fick lite extra arbetsuppgifter med att följa sonen rätt...fniss... Och inte sitta o lulla längre...fniss...

Kram på dig o ha en bra dag!!!

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 10:07

Annelie: Visst jag kan oxå förstå om det är en regel men kanske en skylt vid entren kan visa att det är förbjudet, det finns ingen sån skylt... Sen tror jag att det egentligen inte finns regler så som är allmängiltiga och så förstås så visste säkert inte vaktis att Hobbe är allergifri....

Men, det är sånt som händer o jag tycker att sjukhund var lite fyndigt i alla fall...fniss...

Ha en riktigt bra dag och värst så morgonpigg du var idag!!!/kram

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 10:08

Sotaren: Tack ska du ha o grinpellar finns det gott om jag blev ju en där oxå....

Hoppas att din dag blir bra, ska svara på mail här sen...

Kramen!

 
Lallis

Lallis

23 augusti 2007 10:35

Hoppas att det gick bra för sonen sedan.
Jaa, jag förstår din frustration, gumman.
Kram Lalls

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 10:39

Lallis: Jag hoppas oxå att det gick bra för sonen och jag som var så pass frustrerad jag bara vände mig om och gick, sa inte hejdå till sonen kom jag på när det var för sent!!! Gu´så dåligt gjort.... men får be honom om ursäkt sen.... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards