Alla inlägg den 10 augusti 2007

Av maria - 10 augusti 2007 21:11

och möts av mindre trevligt hemma bland delar av grottfolket här... Det har gått bra under affärsbesöken, återkommer om shoppingturen imorgon...


Med ett grottfolk som beter sig så att man baxnar så blev jag så trött när vi kom hem så att jag säger natti natti nu!!!


Sov gott och dröm sött i det kvalmiga regnandet!!!

Av maria - 10 augusti 2007 14:58

det blev en ordentlig snurrsväng i sängen... Nu sitter jag med en kopp kaffe och försöker bli lite redig igen...


Ett par timmar brukar det ta att komma tillbaka så då är det ju lagom tills maken och jag ska shoppa loss lite... Skulle ha velat tvätta håret men jag får se om jag klarar det efter shoppingturen annars får det väl vara då... Ska uppvakta en 70-åring imorgon och vet att jag inte kommer att hinna håret imorgonbitti men... Spelar håret så stor roll då, huvudsaken är väl att man dyker upp, eller.


När maken och jag shoppar så ska jag bland annat handla blommor till 70-åringen och då tänkte jag passa på och se om det finns några trevliga växter till vardagsrummet här hemma oxå... Är faktiskt lite shoppsugen i alla fall, brukar inte vara så men tror att jag skulle gilla att leta efter kläder egentligen idag men det är ju inte det vi ska göra, kanske en annan dag!?


Nu hoppas jag på en bättre eftermiddag och kväll!!!

Av maria - 10 augusti 2007 12:04

lite lunch och sen ska jag nog vila en stund för örona och snurret ökar istället för som i min plan, minskar...


Luggen kanske inte blev så bra då... Kanske lite för kort istället men å andra sidan så växer det ju ändå ut igen...


Det har börjat regna här, inte mycket men lite, kanske kan den kvalmiga luften bli lite klarare av det, vi får se...


Minstingen gav upp surandet, kom in och kramades lite och bestämde sig för att han ville leka lite själv ett tag... Så kan det vara, det är ju lite åldersskillnad på dem oxå.

Av maria - 10 augusti 2007 11:25

och klippt min lugg så då är en del av dagens önskningar avklarade... Luggen behövde verkligen kortas för den började irritera...


Minstingen är sur på mig för att han inte får ta med grannbarnet in och leka men jag säger ut i friska, eh, kvalmiga luften med er och lek där...


"Bygg dig inga broar.

Broar brister.

Lita på det levande vattnet

som bär.


Bygg dig inga murar.

Stenar rasar

för en basunstöt

eller några ord.

Nakenheten sedan är förfärlig.


Och du skall inte bära mask.

Det målade ansiktet fräter sig

inåt

genom din egen hud.


Och du skall inte vara rädd.

Det finns sol och fåglar,

rök och vatten.

Begär inte mer."


av Bodil Lindfors


En annan dikt av en annan författare ur samma antologi som jag tog en dikt ur igår...


Med hopp om en lite bättre eftermiddag!!!

Av maria - 10 augusti 2007 09:11

Imorse kom grannpojken över, som för övrigt börjat på dagis nu men är ledig på fredagar, tjugo minuter över åtta och jag mår inte riktigt bra idag... Jag sa till vår minsting att ska de leka idag så får de göra det hos grannpojken eller ute...


De sprang över till grannpojken men fick inte leka där heller (konstigt) så nu är de ute och leker... Jag sa ifrån i alla fall... Om grannkillen skulle vara här hela dagen som vanligt så skulle jag inte ens orka tänka tanken på att följa med maken ikväll och jag VILL det!!!

Av maria - 10 augusti 2007 08:10

och om jag står upp ikväll så ska maken och jag gå i lite affärer, minstingen som tycker att han fått nog av affärer med bygg och vitvaror säger att han vill vara hos sin mormor istället och det gick bra där med. Mamman och pappan här kan inte säga annat än att det kan vara skönt att få gå i affärer i lugn och ro... Provligga i alla badkar och provsitta alla toaletter och annat tjafs...


Alltså Hobbe och minsting till mormor, pengar till grottfolket så sköter de sin mat själva och vi ja, vi äter väl något på vägen...


Här är det mulet men varmt och det är alldeles klistrigt i luften, inget trevligt alls, har haft jättesvårt att sova inatt på grund av detta...


Nu hoppas jag att jag får stå upp vissa delar av dagen i alla fall, det känns som att jag kanske får lägga mig om en stund men jag skulle vilja få klippa min lugg och tvätta håret.


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards