Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av maria - 27 augusti 2007 21:26

både maken och jag!!!


Så nu är det sängen som hägrar... Tror att dessa yrselanfall tar så mycket energi och så vet jag ju att medicinerna gör sitt till...


Så godnatt önskar jag alla gnällspikar och livsflanörer ute i cybern, må ni sova gott och drömma sött!!!

Av maria - 27 augusti 2007 18:38

avklarad här... Pasta med falukorv under pizzatäcke... Gick i!


Maken kom hem och var väl inte alltför munter... Han tror inte att det kommer att gå vägen... De har inte plats helt enkelt för en c-chaufför till men gärna en med e-behörighet... Vi får väl se hur det slutar, han har inte talat med någon av dem som ansvarar för det här ännu...


Hur som haver så somnade jag ett slag här innan maten, försökte läsa lite men bokstäverna flöt bara omkring så då gav jag upp och tog en liten lur...


Nu hoppas jag på en bra kväll för alla!!!

Av maria - 27 augusti 2007 15:25

hem igen... Ja, inte jag men Hobbe tyckte nog att nu får hon väl ändå ge sig matte, det är hon som behöver röra på fläsket, inte jag, jag har ju inget fläsk att röra på, rena rama stranden2007, det är jag det och Hobbe är mitt namn:))


Han var inte så överförtjust i att förstå att vi inte bara skulle ut och lattja lite utan att vi skulle gå...Igen... Dessutom tyckte han inte om min ide om att vi skulle gå motsatt håll mot vad vi brukar... Han får väl lära sig antingen det elelr att klara sig utan sin matte en timme eller så, då och då...


Skavsår på hälen fick jag tydligen imorse, hade inte upptäckt det förrän jag satte på mig skorna nu på eftermiddagen... Inga plåster hemma, alltid slut, jag förstår inte... Tog en lite servett och tejpade fast, sen tog jag inte mina nya skor utan mina gamla istället så det gick bra...


Skallen klarnar hela tiden nu och jag börjar fundera på om jag ska göra något men jag låter det stanna vid funderandet ett tag till...


Jag hoppas på en bra eftermiddag/kväll!!!

Av maria - 27 augusti 2007 13:33

Jag fann det, pipandet... Det var jag som inte stängt frysen ordentligt så den började pipa.... fniss... Jamen jag sa bara att skallen BÖRJADE att arta sig...

Av maria - 27 augusti 2007 13:28

och nu har det kommit sol...


Har ett pipande i huset som jag inte riktigt kan lokalisera, i dessa fall skulle jag behöva ett par opartiska öron som kan tala om ifall det faktiskt existerar något pipande överhuvudtaget och kanske finna det åt mig... Det är irriterande oavsett...


Jag får väl leta lite innan jag ger upp... Sen ska jag nog ta mig en liten promenad med Hobbe på vägen till minstingen... Maken ringde och trodde att han inte skulle bli sen idag i alla fall och det är ju skönt för förra veckan jobbade han över flera dagar...


Hoppas att solen stannar under promenaden, tar med mig regnjacka för säkerhetsskull....

Av maria - 27 augusti 2007 12:03

Har legat och suttit, legat och suttit... Men nu tror jag att det kan vara över för denna gång... Ska bara kvickna till så blir det bra...


Sonen började med att komma till skolan för att komma ihåg att de skulle börja en timme senare idag, utflykt... När han skulle ta cykeln så såg han att den hade blivit lite invaderad av spindelnät och en och annan fågel hade haft mage att skita på den... Sonen blev sur och gav upp, han gick till skolan utan cykel och lämnade mamma orolig hemma...


Det löste sig, det fanns fler utan cykel så de fick åka bil med en lärare... Så det gick bra i alla fall... Sonen får väl ta och tvätta sin cykel lite i eftermiddag då...


Jag har inte ringt någon läkare men jag har tagit fram numret... Framsteg!!!


Det är bara framstegen som räknas, allt annat finns inte, inte just nu i alla fall... Om jag får kvickna till och känner mig pigg så kanske jag tar en promenad till när jag ska hämta minstingen... Vi får se!


Nu hoppas jag på en bättre eftermiddag!!!

Av maria - 27 augusti 2007 07:11

och en ny morgon... En spännande vecka för oss faktiskt... Offerten ifrån rörmokaren bör komma, badkaret kanske anländer, kan sonen få en hel bra vecka i nya skolan och får maken stanna på jobbet??? Maken arbetar egentligen åt ett bemanningsföretag men har under hela sommaren varit på ett och samma företag där man har talat om att eventuellt behålla honom som fast anställd... Det vore makens dröm som inte haft någon sommarsemester på år och dar...


Jag mår sisådär men chansar på att jag kommer iväg på min promenad...Ska försöka ringa läkare om hörseln tillåter telefonsamtal annars får jag be maken ringa någon morgon ifrån sit jobb... I övrigt ska dagen gå i lugnets tecken som kompensation för gårdagen...


Det är mulet här, så regnjackan åker med, kyligt i luften men friskt!


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards