Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Ingen fart på mig...

Av maria - 27 augusti 2007 12:03

Har legat och suttit, legat och suttit... Men nu tror jag att det kan vara över för denna gång... Ska bara kvickna till så blir det bra...


Sonen började med att komma till skolan för att komma ihåg att de skulle börja en timme senare idag, utflykt... När han skulle ta cykeln så såg han att den hade blivit lite invaderad av spindelnät och en och annan fågel hade haft mage att skita på den... Sonen blev sur och gav upp, han gick till skolan utan cykel och lämnade mamma orolig hemma...


Det löste sig, det fanns fler utan cykel så de fick åka bil med en lärare... Så det gick bra i alla fall... Sonen får väl ta och tvätta sin cykel lite i eftermiddag då...


Jag har inte ringt någon läkare men jag har tagit fram numret... Framsteg!!!


Det är bara framstegen som räknas, allt annat finns inte, inte just nu i alla fall... Om jag får kvickna till och känner mig pigg så kanske jag tar en promenad till när jag ska hämta minstingen... Vi får se!


Nu hoppas jag på en bättre eftermiddag!!!

 
 
Ingen bild

Sotaren

27 augusti 2007 12:42

Hej Maria :)

Ja med nyss menade jag att du behöver inte göra allt på en gång och att det skulle ha varit gjort för en kvart sedan :)

Jaha så det blev 450T iaf, du låter inte allt för nöjd med det valet? var det för att den inte fanns i svart?

Kul att rörkrökaren är på väg? eller har han redan varit där? skönt med ett badkar snart?

Ska du bära så tunga grejer som ett skjul? :)

Ja det var en himla tur att sonen fick skjus av sin lärare :) Jaha så det blir tvättning av cykeln i eftermiddag :)

Japp det är "framstegen som räknas" det kan jag hålla med om :)

Hoppas att "Gubben" får fast jobb på det där stället så ni får lite kontinutet (eller vad det heter) det är jobbigt att behöva byta jobb hela tiden, hoppas att det går bra för han :)

Också hoppas jag att du blir bättre under dagen och att det slutar regna så du får ut på din promenad :)

Många kramar / Sotaren

 
XENA

XENA

27 augusti 2007 12:51

Heeeej..
Tack för dina ord.
Kände mig jätte pigg i morse men nu när jag gick lång promenad med voffen kände jag att benen var liiiite tunga sista biten..
Tar ett tag för tröttheten att komma tydligen.
Slit nu inte ut dig när du inte känner dig 100..
Kram
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Isabelle

Isabelle

27 augusti 2007 12:58

"Det är bara framstegen som räknas".. Så klokt! Just så ska det vara. :) Hoppas du får en härlig eftermiddag i lugnets tecken. Kram!

http://www.humleochdumle.se

 
trollpackan

trollpackan

27 augusti 2007 12:58

Ja, hoppas att eftermiddagen blir bättre! Ta nu och ring...kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 13:02

Sotaren: Hihihihihi.... Japp, det är jag i ett nötskal, det skulle varit gjort nyss...*skrattar*

Jo, jag tror nog att 450T kommer att bli bra, den är ju svart med stenar på kåpan så det kommer nog att bli fint...

Rörkrökaren har varit här och tittat och ritat och fotat o allt möjligt och nu ska han räkna på det hela så att vi kan få ett ungefärligt pris i alla fall... jag hoppas att min budget för det håller...

Äh, skjulet satt ju inte ihop... Pack om fyra brädor var det och två dörrar och takpappen då förstås... Det tog väl en timmer eller två att lasta av och packa om på pall på gården... det gick bra men, jag har lite, lite mörhet i kroppen idag...

Det är framstegen som räknas såsom att sonen i alla fall gick till skolan och så skulle ett enormt framsteg vara att maken fick fast jobb och någon dag denna vecka så ska jag använda mig av numret jag tagit fram så att jag får en läkarkontakt här på nya orten... Det kommer...

Om någon timme eller så så är jag nog rätt klar i knoppen igen så då blir det nog en promenad...

Hur har du det då? Jobbar du än?
Längtar ja, men det får du ju göra ett tag...*ler*

Hoppas att du har en bra dag!

Kramar





 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 13:04

Xena: Idag går allt i lugnets tecken här, förutom promenaderna då men även dessa tas när det går...

Jag förstår att det kommer efteråt, tröttheten, du var väl så laddad inför milen att du inte tillät känna den typen av trötthet då...

Kram

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 13:05

Isabelle: Tack! Precis, så får det vara ett tag nu... Framstegen...

Hoppas att du får en fin dag och jag ska bara ta det lugnt...

Kram!

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 13:06

trollpackan: Tack ska du ha, det hoppas vi... Jag ska ringa... Denna vecka ska jag ha ringt och fått en tid... Kram!

 
Ingen bild

Sotaren

27 augusti 2007 13:42

Hej Maria :)

Det var det jag förstog! hehe, det där är nog ett kvinnligt fenomen tror jag :) men jag anser att (som XENA) är man inte aldeles 100 då ska man inte hålla på heller det kan gå riktig dåligt om man har otur :)

Vad jobbar "gubben" med nu då?

Ja det var ett stort framsteg att sonen gick till skolan iaf, tycker jag, jag vet hur svårt det är att börja på en ny skola.

Hoppas att du får tag på någon bra läkare, det tycker jag att du förtjänar :)

Ja men endå var det inte "lite" tungt iaf, var inte älsta sonen hemma, eller någon annan som kunde ha hjälp till?

Ja som sagt va så hoppas jag att du får ut på promenaden och att det slutar snurra hos dig :)

Ja det är väl så där, men det är väl som vanligt, det vet väl du något om, man får inte må bra :(

Inget jobb ännu, chefen har inte ringt och sagt att han behöver mig ännu och jag ringer inte! :) men jag ska iväg på Blåhammaren imorgon så man får väl se eftråt :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 13:46

Sotaren: Sök nya jobb oxå, du ville väl bort, eller hur...

Maken kör just nu lastbil men han har jobbat och kan placeras på mycket...

Nej då, fniss, det var inte såå tungt, bara det att man först efter märker att man blir mör för att man använder kroppen på annat sätt än den är van vid...

Jo, jag vet ju hur det är att inte må riktigt bra men... Man tar det som det kommer...

Kramar

 
Annelie

Annelie

27 augusti 2007 13:57

Åh dessa trista skolaktiviteter. Imorgon har minstingen en träff där kåsor,plasttallrikar och sånt ska packas..Hopaps dagen fortsätter bättre/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

Sotaren

27 augusti 2007 14:15

Hej Maria :)

Jo jag håller också på att söka nytt jobb :) ska in på Arbetsförmedlingen på Måndag och jag ska ringa till chefen också :( och be om arbetsintyg och betyg, man får väl se hur han reagerar? :)

Inte "så" tungt nee! haha, envis som få? hehe

Men det tycker han väl om, eller?
Han är som mig då, kan jobba med det mesta :)

Så bra att det börjar bli bättre i huvudet, blir det att gå med Hubbe och hämta "minstingen" på skolan och sen är det full fart hemma eller?

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 15:17

Annelie: Tänk att man slapp inte undan det när man själv gick i skolan och man kommer inte undan det när ens barn går i skolan:)))/kram

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 15:21

Sotaren: Hehe, precis, envis som en åsna eller synden, bara att välja.*skrattar*

Ja, han bara är sån, tar en vecka då han får ordning på saker och sen flyter det på så...

Bra att du söker jobb, jag menar det är ju inte bra och gå omkring vare sig sysslolös eller i vantrivsel... Ja, får se hur reaktionen blir:))

Huvudet har lättat en aning, har tagit en promenix, Hobbe tyckte nog att jag överdrev lite med promenader idag, han lär sova resten av dagen:))

Minstingen är hemplockad och har parkerat sig vid dator mittemot mig nu, gnäller över att det är fullt på battleon... Jag tyckte det var rätt bra att det var fullt jag men...

Kramar!

 
Ingen bild

Sotaren

27 augusti 2007 17:00

Hej Maria :)

Hehehe jag kunde gissa det :)

Jo visst är det bra att söka jobb om man inte trivs, men jag tycker synd om han också på ett konstigt sätt också, han tappade en gubbe i våras och en som ska sluta mest troligt nu i höst och jag ska sluta, eventuelt två till som ska sluta, så det kommer bara bli han kvar, så jag tror inte att han kommer att bli glad att jag också ska sluta..... men vad ska man göra, man kan inte bete sig hur som helst mot anställda.

Jag hoppas att "gubben" får jobb som lastbilschafför om han tycker om jobbet :)

Battleon???? och vad är det?

Så bra att du blev bättre i knoppen, jag hoppas också att du får en bra eftermiddag/kväll :)

Kylskåp som busvisslar, det hade varigt något det.....rolig ide :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 18:25

Sotaren: Jo, det är klart att man kan tycka synd om men då ska du tänka att han har satt sig i sitsen själv... Jag arbetade (innan jag blev sjuk nu) som chef och även om jag kan vara tuff och avskeda en timvikarie på stående fot så handlar det ju oxå om att skapa ömsesidiga relationer med sina anställda så att alla trivs...

Han kom hem och var:(, de tror inte att de har plats för honom om han inte har ett e-kort...:(( men han vet egentligen ingenting ännu och det försöker jag peppa honom med och så säger jag att så bra!!! Då kan han sätta de nya innertaken oh tak och golvlisterna och dra all el och.... Helst nyss!!! *asgarvar* Men jag förstår om han blir lite depp... Han har hoppat nu rätt länge och börjar vara lite less på det...

Jaså, du diggar iden med busvisslande kylskåp...

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards