Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av maria - 17 augusti 2007 18:30

Klockan sju börjar vi duka ut borden, ja, det är rätt, vi börjar duka UT borden och hoppas på att slippa springa in med allt...


Men lite förberedda är vi ändå... Vi satte upp två partytält och hoppas att de inte blåser bort men regn i måttliga mängder klarar vi...






Jag utlovade ett annat halsband för kvällen än det jag brukar ha och jag vet att Gisan vill se det på mig... Då jag är så dan med att behöva fastna på bild så drog jag en medelväg som synes... En medelväg som till och med kan få vara på bloggen.... Snyggt va!!! Halsbandet alltså!!! Ja, jag är blek men betänk att jag har huserat i en källare i sommar....


Så nu hoppas vi på att vädrets makter är med oss och att det blir en bra kväll!!!

Av maria - 17 augusti 2007 14:30

Det låter ju riktigt bra att ha sådana rubriker... Jag måste erkänna, jag har nog knappt sett några såpor och inte följt särskilt väl i så fall, så jag är ingen mästare på detta... Men det börjar liknas vid lite såpmaterial här med grannar och barn, människor liksom...


Idag så satt jag i köket och drömde om när de två nästa lyktorna, som Gerda-Thyra ska göra åt mig, kommer att hänga på plats och tar mig en kopp kaffe under tiden... Då hör jag ett herrans liv utanför ena köksfönstret det fönster in mot vår gård, där lyktorna ska hänga... Jag går fram till fönstret och tittar ut på tomten och där går grannas minsting och skriker, gråter och slänger med våra saker därute... Mamman hans sitter på sin trapp och säger ingenting, gör ingenting, utan bara tittar på... Jag tänkte att nej, nu ska jag se vad som händer...


Grannbarnet, en två år så där, lugnar ner sig och börjar plocka med mina lyktor som står på trappen och går sen vidare till vår minstings leksaker och plockar och slänger, mamman säger ingenting... Till slut hittar han en leksak som han bestämmer sig för och den tar han med sig hem till sig och sätter sig på trappen bredvid sin mamma... Hon säger ingenting, ja, om hon inte kan buktala då... Sen ser jag "ungen", barnet, kasta leksaken nerför trappan och den blir liggandes i gräset och mamman, ja, hon säger ingenting och gör heller ingenting...


Nu börjar jag tvivla på att staket med barnsäker grind kommer att hjälpa, jag menar det hjälper ju föga om föräldrarna släpper in barnen hit och lämnar dem här.... Kanske ska jag tillverka lite burkar med dödskallar på och orden "giftigt avfall" och ställa lite stragetiskt så där men jag tror ine att det skulle hjälpa heller... Nej, det lär bli jag som kommer att få ett "tokspel" en vacker dag! Hehe och vem vet, det kan bli en syn för gudarna!!!

Av maria - 17 augusti 2007 12:27

igår när maken kom hem så berättade han att guldsmeden inte var lika positiv till makens ide om att göra två hjärtan till ett, då blev jag lite lessen i ögat.... Guldsmeden sa att förslaget med trådar är för bräckligt, det kommer att gå sönder och att fästa guldhjärtat på annat sätt skulle kunna ha sönder mitt stenhjärta och då säger jag att det vill jag inte för mitt liv riskera...


Sen har maken och jag slagit våra små grå ihop och funderat fram ett nytt förslag som guldsmeden inte kan ha något att invända emot eftersom det inte kan göra någon åverkan på vare sig hjärtstenen eller guldhjärtat... Så vi får se om maken hinner dit idag och få dessa tre små öglor ihopsatta mellan öglan på stenhjärtat och öglan på guldhjärtat... Heter det inte "Skam den som ger sig"??? Jag menar, det ser väl vem som helst att dessa hör ihop!!!


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 17 augusti 2007 10:41

Har suttit här och försökt få en bild att fastna så att jag kunde få med den i ett inlägg men det har inte varit helt lätt, i vart fall när man inte riktigt vet hur man ska göra... Det är tur att man inte är rädd för att leka sig fram för det är nog det bästa sättet, det roligaste i alla fall, kanske....


Jag skulle få tag i en bild på badkaret som nu är beställt och kommer vecka 35 (förhoppningsvist) och det fick jag, se bilden... Sen gäller det ju att rörmokaren hör av sig... Han ville inte höra av sig sa han till maken igår, i telefon, (maken ringde) om inte maken var hemma, eftersom det ju var maken som visste hur det skulle vara....fniss... Maken meddelade att det är hans hustru som vet mer exakt hur allt ska sitta och vara.... Rörisen hmmade lite och sen sa han: Å javisst, det var ju du som hade en händig fru.... Pyttsan så det kan vara....

Av maria - 17 augusti 2007 08:21

Har sovit gott och vaknade av ett: Mamma!... Mmmm svarar jag och vet inte vad klockan är eller någonting... Jag sneglar på klockan och ser att den är 07.15, hm, kunde man inte få vakna av sig självt här... Äldsta sonen gör mig uppmärksam på att det är han som står där.... Mamma, jag har missat bussen.... Åhhh, nej, andra arbetsdagen och man missar bussen, tänker jag.... Kan du ringa mormors make och fråga om han kan skjutsa mig till tåget??? Ja, av tidigare erfarenhet med äldsta sonen så vet jag att han vägrar och ringa dessa samtal själv så...


Nu är de i alla fall på väg men jag kände den där nivån höjas från sömnläge till knivskarp på tre röda och jag har märkt att jag grejar inte det lika bra som förr... Men jag har dagen på mig attt komma i normalläge igen...


Här är det strålande sol men lite kyligt och blåsigt men uner dagen så kommer nog värmen att stiga om solen får vara kvar vilket det verkar som om den ska vara... Bra för då kan vi sitta ute ikväll..


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards