Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Såpans vara eller icke vara

Av maria - 17 augusti 2007 14:30

Det låter ju riktigt bra att ha sådana rubriker... Jag måste erkänna, jag har nog knappt sett några såpor och inte följt särskilt väl i så fall, så jag är ingen mästare på detta... Men det börjar liknas vid lite såpmaterial här med grannar och barn, människor liksom...


Idag så satt jag i köket och drömde om när de två nästa lyktorna, som Gerda-Thyra ska göra åt mig, kommer att hänga på plats och tar mig en kopp kaffe under tiden... Då hör jag ett herrans liv utanför ena köksfönstret det fönster in mot vår gård, där lyktorna ska hänga... Jag går fram till fönstret och tittar ut på tomten och där går grannas minsting och skriker, gråter och slänger med våra saker därute... Mamman hans sitter på sin trapp och säger ingenting, gör ingenting, utan bara tittar på... Jag tänkte att nej, nu ska jag se vad som händer...


Grannbarnet, en två år så där, lugnar ner sig och börjar plocka med mina lyktor som står på trappen och går sen vidare till vår minstings leksaker och plockar och slänger, mamman säger ingenting... Till slut hittar han en leksak som han bestämmer sig för och den tar han med sig hem till sig och sätter sig på trappen bredvid sin mamma... Hon säger ingenting, ja, om hon inte kan buktala då... Sen ser jag "ungen", barnet, kasta leksaken nerför trappan och den blir liggandes i gräset och mamman, ja, hon säger ingenting och gör heller ingenting...


Nu börjar jag tvivla på att staket med barnsäker grind kommer att hjälpa, jag menar det hjälper ju föga om föräldrarna släpper in barnen hit och lämnar dem här.... Kanske ska jag tillverka lite burkar med dödskallar på och orden "giftigt avfall" och ställa lite stragetiskt så där men jag tror ine att det skulle hjälpa heller... Nej, det lär bli jag som kommer att få ett "tokspel" en vacker dag! Hehe och vem vet, det kan bli en syn för gudarna!!!

 
 
gulligagumman

gulligagumman

17 augusti 2007 14:57

Stackare med såna grannar...inte undra på att en del barn blir som dom blir. Dom har inga vidare förebilder ibland.
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

17 augusti 2007 15:04

Men Maria lilla...säg till nu innan det går för långt och du exploderar. Bättre att sätta gränser redan nu eller sätt elstängsel runt om *mitt tips* Jobbigt när grannarna bara tittar på utan att säga att ord om det. Men om hon låter sin son göra på detta viset så kommer hon aldrig att gå med på att du säger ifrån kan jag tro. Annars hade vilken vettig "ursäkta ordet" människa som helst fattat att man inte låter sina barn gå in till grannen hur som helst!
Hoppas att du få en bra dag trots allt
Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

17 augusti 2007 16:52

Trampminor??

http://beckfjall1.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 17:49

gulligagumman: Nä, det har du rätt i, det är inte konstigt att en del har lite sämre förutsättningar än andra men bra synd är det om dom...

Kram

 
trollpackan bara flämtar!

trollpackan bara flämtar!

17 augusti 2007 17:49

Det var det värsta! Vilken morsa(ursäkta!)! Jag hade blivt skitförbannad rent ut sagt, och kvastat över och sagt att nu får det banne mig vara nog!...inte säkert att det hade gjort saken bättre...men jag hade nog inte kunnat hålla mig lugn...hrmpf!
Hoppas att det blir bättre och håller med Kärleksdravel: ett elstängsel...med taggtråd högst upp...hoppas att kvällen blir bra ändå.kram

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 17:52

Kärleksdravel: Hm, ja, du, hm... Det händer mera... Mamman tar sig liksom bara in i vårt hus och hämtar sitt barn utan att... Ja, du vet... "Okej, de är inte ute, jag går in och ropar på honom då" Nej, hon går och tittar på oss ute iträdgården och sen går hon bara in i huset och hämtar honom.... Men... Man kanske gör så idag... Kanske blivit gammal... Eller konservativ, vad vet jag...

Här ska det bli kräftskiva så det ska nog bli bra, om jag står upp förstås....

Kram på dig och ha en bra kväll!!!

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 17:53

Micke: Den var bra *skrattar gott* har du några till salu *skrattar ännu mer, kiknar*

 
Ingen bild

maria flämtar med trollpackan

17 augusti 2007 17:56

Trollpackan: Det är sanslöst helt enkelt... Jag är för snäll... Jag tänker att hon mår nog inte bra, de mår nog inte bra... Kanske deprimerad... Men det är ju faktiskt inte mitt problem försöker jag peppa mig med, det är bara att jag åker dit på konsekvenserna av det... Såja, såja, lugna mig lite nu... Det kommer att komma till ett slut på detta oxå...

Kvällen ska nog bli bra, ska ta foton på alla girlanger, systra mi och jag har hängt upp.... Kram på sig och hoppas du inte har ont i ryggen längre och får en bra kväll!!!

 
Annelie

Annelie

17 augusti 2007 20:51

Ursäkta språket...men vilken pucko kärring.Säg till både ungen och mamman. Det måste ju finnas vissa gränser.Man kan ju säga till på flera sätt. Hjälper inte det vänliga sättet , kanske det gör det när du så småmigom blir skogstokig....undrar vad hon gör då;-)
Hehehe då vill jag vara med...haha;-)
Usch och fy så hemsk jag var nu!

http://rospinglan.blogg.se

 
Gisan

Gisan

18 augusti 2007 08:43

Jag slår vad om att den mamman är en av dem som gnäller på "Dagens ungdom"... *asförbannad*

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 10:23

Annelie: Jag tror inte att hon förstår den första varianten av att säga till som du nämnde... Så när du känner jordskalven så kan du skratta och tänka att ja, nu jädrar fick hon nog....hehehe... Inte ett dugg hemsk, vännen, inte ett dugg... kanske tillkallar bloggar arsenalen så småninom...fnissar...

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 10:25

Gisan: Förstår hur du menar... Ibland undrar jag om hon någonsin säger något eller ler... Ja, jag har ju hört henne men allt verkar vara på tilltal... Hon har ingen initiativkraft på något sätt... Som jag skrev till trollpackan, jag blir så yrkesinriktad med såna och börjar fundera på vad som inte står rätt till... Men inte nu längre, igår passerades gränser som... Ja...

 
malve

malve

18 augusti 2007 10:25

Tyvärr väljer man ju inte sina grannar. :(

http://www.malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 10:32

Malve: Nej, man gör ju inte det men man väljer att sätta upp staket med barnsäkra grindar...hehehe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards