Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av maria - 7 augusti 2007 21:57

lite, då jag blev pigg på eftermiddagen så  ville jag såå mycket... Det kommer att komma en fin nota på det men, men... Om jag inte tar dessa notor så skulle jag inte ha så mycket till liv överhuvudtaget har jag förstått...


Så nu är det natti natti och sov så gott samt dröm söta drömmar för och ifrån en gnällspik och livsflanör!!!

Av maria - 7 augusti 2007 17:50

mat här i värmen, mat och mat förresten mer som frukost egentligen...


Kräm, fil och smörgås men jag tycker att det är något visst med filmjölk på sommaren och när det är så här varmt... Vet inte vad det är men något.


Piggnade på mig lite på eftermiddagen och har faktiskt satt på en tvätt och städat upp lite efter mig i badrummet... Tänk om vi kan hitta ett badkar på fredag så bra det skulle vara. Jag tänker mig en sval dusch ikväll och det är en sån sak jag skulle behöva ett badkar till istället, för att minimera olycksfallsrisker... Jag har svårt idag att stå och vrida på mig samtidigt, luta på huvudet och så vidare då  kan jag lätt tappa balansen så därför är jag i behov av ett badkar.


Nog om det, det löser sig... Ska ta och plocka lite till här ett tag och sen blir det kväller... Får väl se om maken går ut och fortsätter på staketet eller om han gör kväller redan nu...


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 7 augusti 2007 14:34

men maken ringde och sa att han fått tag i en rörmokare som skulle ha tid att komma och titta hos oss i nästa vecka och ge ett pris för jobbet...


Man kan ju bara hoppas, det som är jobbigt i det hela är att om denna inte heller dyker upp så sitter vi ytterligare någon vecka eller två efter i planeringen och det är inte bra... Kanske maken inte skulle nappa på första bästa utan fortsätta att ringa listan runt och ta den som kommer först... Så finns de andra kvar...


Inte vet jag men det känns som om jag måste viska fram detta så att ingen hör det och sätter käppar i hjulen på något sätt, hur nu någon skulle kunna göra det i och för sig men...

Av maria - 7 augusti 2007 13:45

har legat en stund nu men det tar ett tag att komma igen så om ett par timmar så kan jag nog tänka ordentligt igen...


Något skräpigt klokt för dagen kan jag i alla fall åstadkomma, tror jag...


"Den som vet att tillräckligt är nog, kommer alltid att ha nog."


av okänd


Så kan det alldeles säkert vara, för är det inte så att man ofta tror att man inte har nog och i denna jakt på att få ännu mer av det mesta så tappar man så mycket på vägen och får svårt att se det lilla i det stora... Kanske...

Av maria - 7 augusti 2007 10:39

ge med sig så har jag då haft tid att fundera lite igen...


Funderat på det här med vägskälen i livet och de ringar på vattnet det avger... Jag har nog alltid varit väldigt logisk och rationell av mig, alltid haft yrken som kräver det å ena sidan samt en hög dos av empati å andra sidan... Det jag har märkt är att jag tycks ha oerhört lätt för förståelse och inlevelse för andra människor oavsett situation eller händelse. Likväl som jag oxå har haft lätt för att vara stenväggen, (som i tvångsvården för missbrukare) den logiska som står fast vid regler och ordning.


Ja, vad är det nu med det då, det är ju faktiskt bra att jag själv kan se vad som har ingått och vad jag tycks ha för förmågor.


Innebär det då att i de lägen, utanför arbete, då man ser varför man fattar vissa beslutoch väljer den ena vägen vid livets vägkors, man kan logiskt se och resonera med sig själv men man har inte mycket empati eller förståelse till övers för sig själv om det ger ringar på vattnet som, alltid, naturligtvis drabbar andra... Då ser man inte sin förmåga, orsakerna till besluten och valen, man ger inte sig själv den förståelse som man behöver utan oftast klandrar och skuldbelägger man sig själv...


Det är mina funderingar, varför man inte kan vara snällare i bedömningen av sig själv och sitt agerande, att man inte tillskriver sig den förmåga man har så lätt att tillskriva sig i annat, tex. yrkesmässigt, i den privata personen.

Av maria - 7 augusti 2007 08:31

vaknat till dagen före mittendagen i arbetsveckan, hm, tänker man så då skulle man vara i mitten av den nya veckan redan imorgon...


Strålande sol och varmt redan nu, vi kommer att smälta bort och jag önskar att jag hade kvar lite av flädersaftsflaskan som min mamma gav oss runt midsommar... Kunde ju ha fryst in hälften... Lätt att vara efterklok...


Har sovit sådär, vaknat flera gånger och så har jag haft/har ont i nacken som ger ett litet aber med hur man ska ligga med huvudet för att det ska göra minst ont...


Dagen bjuder på snurr och hörselbus samt det som faller mig in emellan...


Jag hoppas på en riktigt bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards