Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Nu har man

Av maria - 7 augusti 2007 08:31

vaknat till dagen före mittendagen i arbetsveckan, hm, tänker man så då skulle man vara i mitten av den nya veckan redan imorgon...


Strålande sol och varmt redan nu, vi kommer att smälta bort och jag önskar att jag hade kvar lite av flädersaftsflaskan som min mamma gav oss runt midsommar... Kunde ju ha fryst in hälften... Lätt att vara efterklok...


Har sovit sådär, vaknat flera gånger och så har jag haft/har ont i nacken som ger ett litet aber med hur man ska ligga med huvudet för att det ska göra minst ont...


Dagen bjuder på snurr och hörselbus samt det som faller mig in emellan...


Jag hoppas på en riktigt bra förmiddag!!!

 
 
K - Magalös

K - Magalös

7 augusti 2007 08:50

God morgon! Solen skiner från molnfri himmel och jag hoppas det fortsätter så! Önskar dig en bra dag!

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 augusti 2007 09:03

K-Magalös: Godmorgon på dig och tack ska du ha!!! Det förstår jag att du hoppas på, här är det redan riktigt varm, kylanläggning ösnkas..fniss... tänk att man aldrig är riktigt nöjd... Ha en riktigt bra dag i värmen och smält inte bort!

 
Filifjonkan tar av skorna för att inte stampa så d

Filifjonkan tar av skorna för att inte stampa så d

7 augusti 2007 09:26

Godmorgon på dig...talar lågt,,,har varit i bäcken och suttit på din fina sten så skönt där,,men så tråkigt att det är en "bråkdag" med brus..det är brus hos mig med fast av annat slag det går 2 st fläktar i mitt datarum + fläkarna i datorn så här är ett liv utan like. Funderar nästan på hörselskydd snart Har med sovit illa varit för varmt i mitt tycke i sovrummet,,,ja ta det lugnt idag vila dig och gör precis bara det som faller dig in..tycker jag var ett bra uttryck,,,ha det bra i alla fall.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria missade Filifjonkan på vägen

7 augusti 2007 09:30

Så filifjonkan har suttit på stenen och svalkat tassarna i bäcken och jag som var till fjonkan och hälsade på, då gick vi om varandra idag, fjonkan var så vänlig hos sig och påmind emig om att mina stackars blommor liksom fjonkans blommor behöver lite vätska och omsorg... Hörselskydd kan vara bra i så mycket brus... Här hjälper nog inga hörselskydd, om världen kunde vara lite mer stilla och inte snurra runt så fort ibland så kunde vara nog, då kunde en ta bruset och ljuden och låss att det var annat.. Men, men nu blir det som vi tycker lika fjonkan och jag att göra det som faller en in... Ha en bra dag Filifjonkan!

 
Tierra

Tierra

7 augusti 2007 10:33

Jo, du har nog givetvis rätt Maria... jag gör nog så numera också, försöker hitta små saker som gör det lättare att klara av livet... men det kan ibland också krävas större förändringar och beslut... och då gäller det att ha tålamod för att orka dit...

Ha en fortsatt bra dag vännen !!

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 augusti 2007 10:37

Tierra: Visst är det svårt att finna de "rätta" vägarna i livet och dessutom har de en förunderlig förmåga att förändras under resans gång...

Önskar dig tålamod!

 
gulligagumman

gulligagumman

7 augusti 2007 10:44

Passa på att njuta av det fina vädret idag, i morgon ska det bli regn igen.
Ha det gott!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

7 augusti 2007 10:51

gulligagumman: Ska det bli regn, maken sa att vi skulle ha det så här hela veckan... Det kan ha ändrat sig förstås...

Ha det gott du med!

 
Elisabeth

Elisabeth

7 augusti 2007 10:54

Nu är det bråttomvarning här.. måste "hoppa i duschen" omedelbums..! Men jag ville komma in och hälsa godmorgon..eller god förmiddag till en av mina.. får man skriva bloggfavoriter?

Ha det gott så länge.. Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 augusti 2007 11:03

Elisabeth: Du får lov att kalla mig nästan vad du vill!

Godmorgon på dig i morronruschen, så det är bråttom idag alltså....

Ha en bra dag och kram på dig vännen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards