Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av maria - 28 augusti 2007 22:20

god natts sömn!!!


Jag hoppas att alla i cybern får en god natts sömn, sover gott och drömmer söta drömmar samt vaknar till en solig och skön morgon!!!


Sov gott!!!

Av maria - 28 augusti 2007 18:17

och nu ska maken ut och fortsätta med staketet... Det blev inget av med det igår... Jag har bestämt att det inte blir en andra promenad idag, med lite hjälp av maken som inte tyckte att jag såg ut att vara i stånd till en promenad till...


Så då tar jag och kikar lite i tvättstugan istället, för städningen tänker jag helt enkelt blunda inför ett tag till... Om jag sätter mnig en stund i tvättstugan och sätter på en tvätt så ska jag se att inspirationen snart kommer flygande in i mig och det blir kanonbra därnere...


Kanske inspirationen inte stannar vid tvättstugan, den kanske färgar och möblerar inom mig och lyckas väcka all min lust för färdigställande och slutförande så att även badrummet och källargolvet får sin lilla touch och blir klart... Ja, ja inte idag då men i veckan om jag tar tvättstugan idag...


Hopp om en fortsatt bra kväll!!!

Av maria - 28 augusti 2007 17:01

kommer man tillbaka, det segar sin väg framåt till ett uppklarnande i skallen...


Nu är nästan alla hemma i huset, maken lagar mat. Det blir chiliconcarne med mycket vitlök, jag älskar vitlök...


Sen tror jag inte att jag vågar mig på en promenix till idag, jag har funderat mig fram till det i alla fall... Det kan ju bli en bättre dag imorgon så då kanske jag kan ta två promenader... Så ikväll skulle jag kunna fortsätta lite i tvättstugan, fast städa är det som behövs i hela huset... Jag blundar för städningen ett tag till...


Nu ska det bli gott med mat!!!!


Hopp om en bra kväll för alla!!!

Av maria - 28 augusti 2007 16:00

över... Jag kände det komma smygande, men man vet aldrig om det är bus eller ej och sen kom illamåendet och trycket ökade och sen stöp jag...


Har legat tills nu men borde kanske ligga en stund till eller i vart fall undvika trappan ett tag till... Så om mina meningar blir lite konstiga så har jag sagt det förr, bokstäverna står helt enkelt inte riktigt där de ska och inte alltid helt stilla nät jag är så här groggy efteråt...


Fick ringa maken om minstingen precis innan jag fullständigt stöp, jag kan inte gå och hämta honom när jag är så här, han får en liten längre dag idag då men det är ingen fara med det... Faktum är att många gånger kan stunden/tiden innan ett anfall sätter in ordetligt och efter ett anfall tills man har blivit någorlunda i skallen igen, vara jobbigare än själbva snurret... Man snurrar ibörjan men sen somnar jag för det mesta...


Uschia, det blev ett pestinlägg detta märker jag och det var inte meningen. Positivt är att jag fick snurren när ingen är hemma vilket ökar möjligheterna till att jag om en till två timmar är lite piggare igen och kan umgås med dem i huset...


Så nu kanske jag ska fundera över om kvällen ska få ge något, promenad i kylan eller något annat trevligt...


Jag hoppas på en bra kväll!!! efter att jag vilat en stund till...

Av maria - 28 augusti 2007 12:43

här att man kan tro att man ska blåsa bort med hus och allt... Det vore en flygtur det:))


Sitter efter en vilostund och funderar på om jag nu ska göra något nyttigt idag, det mesta känns lite stort att börja med just nu... Kanske skulle jag ta mig en promenad till medans jag ändå står upp eller oxå dyka ner i en god bok... Jag gör som igår, funderar ett tag till, så får vi se...


En sak som hände när jag fick all information om "bönan" och sjukdomen var att när jag gick ner mig i depression så slutade jag att komma ihåg mina drömmar och det jag kom ihåg var inte längre drömbilder i färg utan bara i svartvitt... Skumt! Likadant med det här att blunda och se en bild framför sig, såsom man kan göra, det försvann, jag kunde inte för mitt liv frammana en bild för mitt inre... Idag kan jag det lite men inte på långa vägar som tidigare och jag minns drömmar ibland idag, men inte heller det är som tidigare... Märklig är hjärnan och hjärtat tillsammans...


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 28 augusti 2007 11:06

som gör mig väldigt glad men idag har jag fått en kommentar som gjorde mig ledsen och så väldigt glad samtidigt... Konflikt alltså!


Jag fick en kommentar ifrån en för mig helt ny person som undrade om jag kanske hade samma "sjuka" som denne och det hade jag ju... Denne skrev att den kände igen sig i det jag skriver och att det kändes skönt, även om man inte önskar någon denna "sjuka".


Precis likadant kände jag, finns det en till som har det ungefär som jag! Först kände jag en sorg, för detta önskar man verkligen ingen, det tar rätt hårt även om jag vet att jag försöker vara positiv för det mesta så finns det många tillfällen då jag känner att: Nej, inte igen, inte nu, jag orkar inte, vill inte...


Sen kände jag glädje, det finns faktiskt någon som vet hur det är... Ja, det finns föreningar där man kan samlas men eftersom de flesta har så olika så blir det inte rätt heller... Detta var det ultimata att någon känner igen sig i det man skriver om... Att någon upplever, tänker, känner samma saker!!!  Man känner sig mindre ensam och att det finns någon som förstår...


Det var så skönt att få denna kommentar idag!!!

Av maria - 28 augusti 2007 08:34

Idag sov jag hårt när klockan ringde och det tog tid att komma igång men igång kom jag och promenaden är avklarad...


Det är soligt, frisk luft och blåsigt här... Just nu mår jag rätt bra och vill gärna få göra det resten av dagen...


Kanske kan jag få göra klart i tvättstugan eller fortsätta lite i badrummet, önskar att offerten från rörisen kan komma snart!


Badkaret ringde om och sa att det var försenat och att det förhoppningsvist dyker upp i slutet av veckan eller i nästa vecka så vi får se...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards