Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Jag får ofta kommentarer

Av maria - 28 augusti 2007 11:06

som gör mig väldigt glad men idag har jag fått en kommentar som gjorde mig ledsen och så väldigt glad samtidigt... Konflikt alltså!


Jag fick en kommentar ifrån en för mig helt ny person som undrade om jag kanske hade samma "sjuka" som denne och det hade jag ju... Denne skrev att den kände igen sig i det jag skriver och att det kändes skönt, även om man inte önskar någon denna "sjuka".


Precis likadant kände jag, finns det en till som har det ungefär som jag! Först kände jag en sorg, för detta önskar man verkligen ingen, det tar rätt hårt även om jag vet att jag försöker vara positiv för det mesta så finns det många tillfällen då jag känner att: Nej, inte igen, inte nu, jag orkar inte, vill inte...


Sen kände jag glädje, det finns faktiskt någon som vet hur det är... Ja, det finns föreningar där man kan samlas men eftersom de flesta har så olika så blir det inte rätt heller... Detta var det ultimata att någon känner igen sig i det man skriver om... Att någon upplever, tänker, känner samma saker!!!  Man känner sig mindre ensam och att det finns någon som förstår...


Det var så skönt att få denna kommentar idag!!!

 
 
Ananasens

Ananasens

28 augusti 2007 11:30

Känner precis som du. :)

En stor kram och ha en bra dag!

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 11:33

Ananasens: Så skönt!!! Stor kram på dig med och ha en himla bra dag!!!

 
Annelie

Annelie

28 augusti 2007 15:29

Jag tänkte skriva "Så roligt för dig". Det låeter förstås helt fel, men du förstår hur jag menar. Måste vara jätteskönt att ha någon du kan identifiera dig med. Visst förstår jag vad du skriver, men det är bara dom som har detsamma som på riktigt kan sätta sig in i det man upplever. Hoppas du har en bra dag och att du slipper besvären ((kramar))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 15:49

Annelie: Tack och jag förstår hur du menar... Det är ju så att man undrar nog mycket och även om det inte är lika för någon så som du säger man kan ändå känna att man är fler... Stor kram på dig vännen!

 
Ella

Ella

28 augusti 2007 19:27

Hej Maria
Nu skriver jag mail istället för kommentarer. Jag kan inte påstå att jag läst precis alla dina inlägg de senaste veckorna för jag har helt enkelt inte haft orken, men idag var jag inne flera gånger och försökte kommentera. Speciellt det där du skrev om att känna igen sig. Att vara glad för att någon känner igen sig i det man skriver samtidigt som man är så ledsen att någon annan ska behöva gå igenom samma sak. Precis så är det ju.

Och precis som du så känner inte jag heller att intresseföreningar eller vad man nu ska kalla det är rätt för mig. Jag var med en gång på ett möte där man skulle lära känna andra i samma situation, syncentralen tyckte att det skulle vara så nyttigt för mig. Jag gick gråtande därifrån för jag kände inte alls igen mig i någon av dem som var där och det enda jag kände var att så här får jag aldrig bli bara. Men jag tänkte väl som alltid att det är fel på mig ,)

Dina promenader låter trevliga. Vad skönt att du orkar ibland. Hur känns det att äldsta sonen inte bor hemma? Hur går det för honom på nya jobbet? Har jag missat det tro?

Det måste vara ganska skönt nu när inte barnen är hemma hela dagen, du kanske rent av slipper grannens barn? Hur har du gjort med det?

Nej nu ska jag inte svamla mer.

Varför jag egentligen skriver är att… jag vill att du vet att jag inte slutat besöka dig eller slutat läsa heller även om jag inte hunnit med allt. Och jag är så glad för alla dina kommentarer och snälla tankar. Men… ja, alltså… spamskyddet ger mig problem och Nisse kan inte fixa det så därför blir det inte så många kommentarer hos någon just nu.

Jag hoppas att du inte blir för ledsen på mig.

Kram
Ella

http://livetefter,blogspot.com

 
Ingen bild

Ella

28 augusti 2007 19:39

Hihihihi!!!!!! Ja, du Ella, det är inte bara du som har problem med spamskyddet... Jag hade skrvit ett så långt svar på din kommentar om hur intresseföreningarinte alltid känns rätt och värdet i att veta att man inte är ensam samt om spamskyddens upphov av lidande för de som inte kan hantera dem... Det gäller mig oxå för när jag tryckte på skicka så kom en liten ruta upp med: Felaktig spamkod....

Men mitt svar har du ändå och att jag tycker att det är synd att dessa spamkoder stänger ute vissa kommentatorer det säger jag nu... Det blir säkert ändring på det så småningom och tills dess....

Ella, tyck, tänk och skriv, jag lägger ut det åt dig!!!

Stor kram på dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards