Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av maria - 2 augusti 2007 22:21

för mig så det är dags att se natta i vitögat och se fram emot en ny dag....


Så natti natti och sov gott och dröm sött!!!


Själv ska jag drömma om römokare....


och maken förstås...

Av maria - 2 augusti 2007 18:55

det dök inte ens upp någon rörmokare... Rörmokaren hade sagt att han skulle komma runt fem och nu är ju klockan runt sju....


RÖRMOKARE!!!! Vart finns ni någonstans och varför jobbar ni SÅ mycket!!!


Skönjer en hysterisk kvinna vid randen av galenskapens inträde, som kommer att ge sig ut och kidnappa en massa rörmokare!

Av maria - 2 augusti 2007 17:03

med stenar och snäckor, gjorde lite smet och började med en dekorationslucka på väggen och det kommer att bli bra, tror jag...


Imorgon kan man fota, idag är det bara kladdigt... Maken kom hem och sa att det kommer en rörmokare hit ikväll och ska kika på det som behöver göras, dock inte säkert att han har tid att ta jobbet... Rörmokarna är fullbokade, håller på att bli utarbetade så vi behöver lite tur rent ut sagt...


Hoppas på att han tar jobbet annars får jag gå ut och skrika nödrop i cybern!!!


Ikväll blir det pasta med skinksås och sallad, det är gott!


Jag hoppas på en bra kväll och att rörmokaren tar jobbet!!!

Av maria - 2 augusti 2007 14:40

jag blev... Jag har varit nere i badrummet och pulat lite med alla snäckor och stenar, jag är lite egen så där, jag älskar att hålla dem i händerna, titta på dem och begrunda... Jag hade varit där nere ett bra tag, riktigt länge när nånting bara sa mig att jag måste gå upp, jag vet inte vad det var men ibland tror jag på skyddsänglar...


Ju högre upp i trappan jag kommer så känns det fel, det är dimmigt men så kan ju jag vara ändå, men det luktade och när jag kommer upp så är hela nedervåningen rökfylld.... Ja, ja, jag vet, vi vet, brandvarnare är en mycket billig liv och hemförsäkring men vi har inte riktigt hunnit... Jag blir i alla fall livrädd och undrar vad i h-e som står på, jag kommer in i köket och ser då att två spisplattor står på och på den ena en stekpanna som ännu inte blivit diskad sen igår...


Jag stänger av och sätter på fläkten och går ner för att prata med killarna, ingen har rört spisen och minstingen säger sig inte heller ha rört den, han har aldrig gjort det förut, därav att vi inte använder oss av barnskyddet... Men, det var ju det här med grannbarnet som gått hem någon timme eller två tidigare... Honom hade en av killarna sett vid spisen men inte tänkt mer på det, de är ju så vana med vår minsting som aldrig håller på med sånt sen perioden två till tre år...


Hm, nu ska brandvarnare upp!!! Det är en mycket billig liv och hemförsäkring som sagt...



Av maria - 2 augusti 2007 11:50

tankeserie för dagen...


Hos Ella gick även funderingarna kring detta med minnet som är en mycket underbar mekanism hos oss människor... Det funderades kring varför känslominnet inte känns lika som det gjorde när man upplevde det och varför man inte ens får fram en del minnesbilder kring saker som man då trodde var bland det största i livet som hände...


Jag tänker att det jag upplevde som tjugoåring, gav mig en känsla och ett minne då, under åren så utvecklas, växer och förändras jag och i takt med att jag gör det så kategoriserar min hjärna om i minnesbanken (kortet) och därmed förändras,  inte minnena, utan prioriteringen av minnena... Det som jag upplevde som den största glädjen i livet som sju år, när jag fick min första nya cykel och som jag cyklade på inomhus direkt, ger ju inte mig samma glädjekänsla idag även om det är ett lyckligt minne...


Så jag menar att minnet förändras inte utan hjärnan prioriterar minnena annorlunda i takt med att vi som personer förändras med tiden och ibland oxå efter behov för att skydda...


Det är ju förstås som vanligt bara mina egna luddiga och halvdimmiga resonemang...

Av maria - 2 augusti 2007 10:02

hos Ella om de funderingar Ella skrev om, att "fånga dagen" och om vad det egentligen innebär...


När det gäller att fånga dagen så tycks många mena att det är att ta dagen som den kommer eller att göra sitt bästa för att det ska bli en värdefull dag och det kan nog så vara men... Jag tänker att om man endast tar dagen som den kommer så släpper man oxå på allt sitt inflytande och det egna formandet av sin dag vilket inte behöver vara negativt men som kan så vara...  Om man anstränger sig för att göra sin dag värdefull så kanske själva ansträngningen förtar det värdefulla, det blev en för stor arbetsinsats i förhållande till behållningen....


För mig så tror jag att uttrycket fånga dagen är förmågan att klara av att se till det lilla som alla dagar egentligen för med sig. Se vardagslyckan och känna den, tillåta sig känna den och inte förminska den eller förvanska den... Att fånga dagen tror jag är att kunna vara tillfreds med sig själv och sitt liv i det stora hela...


Jag hoppas på en fortsatt bra förmiddag!!!

Av maria - 2 augusti 2007 08:28

torsdag på tapeten...


Har sovit gott, vaknade av att Hobbe ramlade ur sängen med ett brak, vet ärligt inte om det var jag som flyttade på benen mina eller om han låg för nära kanten ändå... Har drömt mycket inatt, oroligt så jag vet inte om jag kan kalla det för söta drömmar...


Här är det lite molnigt, växlar mellan lite sol och nästan mulet...


Känner mig lite bättre i kroppen, öronbuset och hörselkaikot hänger förstås med... Kanske det ändå kan bli en dag utan att jag faller i karusellsäng.


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards