Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Jaha, nähä

Av maria - 2 augusti 2007 18:55

det dök inte ens upp någon rörmokare... Rörmokaren hade sagt att han skulle komma runt fem och nu är ju klockan runt sju....


RÖRMOKARE!!!! Vart finns ni någonstans och varför jobbar ni SÅ mycket!!!


Skönjer en hysterisk kvinna vid randen av galenskapens inträde, som kommer att ge sig ut och kidnappa en massa rörmokare!

 
 
Christina

Christina

2 augusti 2007 19:37

Tråkigt när man väntar och ingen kommer....

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 19:39

Sockertopp: Jaa, och inte bara det vi måste få tag i en rörmokare som har tid...

 
Ingen bild

Dubbelörnen

2 augusti 2007 20:35

Jag har en röris som kommer när han lovar o som är kanonbra... men tror ju inte han behöver leta jobb längre bort ;)

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

2 augusti 2007 20:50

Hantverkare... de kommer aldrig när de lovat. Det är min erfarenhet. Hoppas att rörmokaren dök upp.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 20:54

Dubbelörnen: Jaså, intressant... Kan du inte höra efter eller ge ut numret, svart eller vitt? Maila!

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 20:55

Nina: Ja, hur det nu än är så måste vi ha en röris... Det behövs fem element i källaren och nytt kallvatten...

 
ella

ella

2 augusti 2007 21:15

Attans då!
Nu har jag släppt tummarna och kniper med tårna istället... Men det var visst bra att klämma tummar för jag fick en idé och du är nu UTMANAD!

http://livetefter.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

2 augusti 2007 22:17

Starta paniken..åh, vad hemskt när jag läste om spisplattorna som hade lämnats på!! Gud, det hade ju kunnat hända vad som helst..!! Tur...nja, jag tror det var en av dina skyddsänglar som signalerade..!

Kom det någon rörmokare?

Har lite problem med eländesögat ikväll..! Skaver och irriterar - men man är ju lite extra nojig när det gäller det här ögat! Det är säkert borta tills imorgon..!

Ha det gott..Kram..

Ps. Jag skickar iallafall en rörmokare med guldbyxor till dig..i tanken!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 22:18

Ella : okidoki!!! Kollar in det imorgon....

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 22:20

Elisabeth: Gode gud ja, skicka en rörmokare till oss....

Det gick bra med spisen men jag får ha ögonen öppna imorgon när grannbarnet är här...

Stora kramar på sig!!!

 
Bollebygdsbo

Bollebygdsbo

2 augusti 2007 23:52

Det där med hantverkare verkar vara ett problem för många.
Rörmokare får jag alltid tag på - maken har nämligen detta yrke. :-)
Hoppas att ni snart får klart med allting.

http://www.bollebygdsbo.se

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 08:03

Bollebygdsbo: Åh, så jag avundas dig din make just nu.... Visserligen gör maken min det mesta av vattendragningar osv men element på fjärrvärmerören och när man ska gå ner till moderna ledningar ifrån stenåldersledningar, ja, han skulle nog klara det men frågan är hur lång tid det skulle ta honom och som huset skulle vara utan vatten....

Vart bor ni?*ler mycket inställsamt*

 
Ingen bild

Sotaren

3 augusti 2007 09:29

Hej Maria :)

Ja bäst man inte säger vad man är här, då blir man väl bort jagad med högripen!? haha

Ja fick ni tag på någon rördragare igår? Det kan vara svårt att få tag i hantverkare! tyvärr så är vi likadana men det är så det är! I mitt fall, när jag har på mig jobbtelen så brukar jag aldrig ha på mig den när jag är inne och jobbar pga att ska jag hinna med 15-20 kåkar om dagen så har jag inte tid att svara på 40-50 samtal och är det brotom från kunden så ringer dom igen, men det är ju min syn på det hela! :)

Många lyckoönskningar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 10:00

Sotaren: Klart du vågar!!! Dig frågar jag ju om råd ju...

Nej, ingen rörpulare kom... Det är skillnad att låta bli att svara i telefonen men att inte dyka upp när man sagt att man ska det, det är annorlunda...

Kramen på dig!

 
Ingen bild

Sotaren

3 augusti 2007 11:18

Hej igen Maria :)

Du såg vad jag hade skrivit på min blogg va?

Jag vet tyvärr inte vilka sotare ni har borta hos er? annars hade jag skickat namn och nummer! Men ni kanske vet vilka det är själv?
Dålig stil att inte komma över!!, han kunde väl ha ringt åtminstånde, tycker jag iaf!

Kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 11:51

Sotaren: Ja det såg jag och tack så hemskt mycket för det... Trodde att jag hade lämnat en kommentar hos dig...hm...

Visst är det dåligt att inte ens ringa och säga, jag hinner inte... Jag som tvingade barn att avstå att duscha, och joppade över det själv oxå för att han skulle komma... trist men men kanske idag då....

Kram på dig

 
Ingen bild

Sotaren

3 augusti 2007 13:08

Hej Maria :)

Ja jag hade nog blivit tokig, men det är jag det.
Ja det är trist när man försöker vara så smidig man kan för dom som ska komma och endå så kommer dom inte.

Jag hoppas på en bra dag för dig, kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 13:43

Sotaren: Vi blir tokiga.....

Tack ska du ha!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards