Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av maria - 15 augusti 2007 22:45

med syster, systerbarn, ett ljuvligt sådant, mammor och pappor varit här, telefonen har ringt, barn har pratat som bara den och jag har blivit sååååå trött...


 Jag har haft en kanondag och är, trots att min högsta önskan var att vara som förr en enda dag, så glad över att jag bara haft öronbus idag och stått upp hela dagen... Som sagt man ska inte begära för mycket...


Nu säger en trötter livsflanör godnatt, sov så gott och dröm sött!!!


Så roligt att så många tyckte att makens ide med hjärte smyckena var bra, själv tror jag att det kommer att bli hur bra som helst....

Av maria - 15 augusti 2007 15:39

gå runt och hälsa på vilket jag ju inte har hunnit ännu, då det har tittat in lite folk titt som tätt här, sen vi kom hem... Innan det så ska jag förklara detta med mig och smycken... Maken har gjort ett par chansningar förut och de har fallit väl ut... Men jag...


Det som händer med mig när jag öppnar en ask med detta vackra, designade och utsökta smycke är:


Åh, så vackert men när ska jag ha det???  För alla smycken jag har fått av maken är sådana jag har på mig jämt... Andra kan jag ha och ha på mig då och då...


Mitt hjärta kan jag ju inte ta av mig (detta har jag oxå fått av maken sen jag tappat mitt första, maken ägnade två år åt att hitta detta, med de perfekta ådringarna i....) Så när maken kom med presenten i morse så tänkte jag innan han berättade och då såg han min förbryllade min som mer betydde att ja, men när och nej, jag kan/vill inte byta ut mitt...

Maken hade redan räknat med detta så han hade en plan...

Då det hade varit svårt att lura av mig mitt hjärta så tog han tag i en bit itaget och planen är att han nu ska få låna mina hjärtan och göra det som det skulle ha varit... Öglan på guldhjärtat ska bort, guldhjärtat ska limmas på stenhjärtat och sen fästas med gultrådar som går runt stenhjärtat alternativt limmas och sen lackas, guldsmeden ska få bestämma det som är praktiskt möjligt...Då blev det en underbar ide som jag köpte rakt av... Men så knäpp är jag, det maken har köpt till mig det tar jag aldrig av mig men smycken jag köper själv (vilket är mycket sällan) de kan jag växla lite mellan. Det senaste smycke jag velat ha är ett jag bara har talat om vilka färger och former jag gillar eller är jag och då gjorde Gisan ett åt mig som går att se hos henne... Så vackert!!!


Nu hoppas jag på en bra kväll!!!


Vi ska äta Lomitos, det är brynt och sen kokt fläskött, mosad avocado, hemgjord majjonäs, tomater och surkål samt lite aji som man fyller bröd (källarfranska) med och äter sen....

Av maria - 15 augusti 2007 13:55

Nej, stopp och belägg, jag har stått upp hela tiden, höll bara på att riva en hylla i en affär för att jag tappade balansen. Det är dock stor skillnad på att snurra och tappa lite balans...


Denna resa har kostat multum och jag har blundat hela vägen och bara betalat med kort och tackat någon däruppe över att det finns pengar till det... Minstingen fick tre par skor, för maken gick på det här med att köp tre och få 100 kr i rabatt, men nu har han ju skor i alla fall. Minstingen fick oxå två par byxor och en luvtröja... Jag, hör och häpna, köpte mig två tunikor, lite nytt under och ett par ljuvliga skor, hm, det är inte ofta jag handlar till mig själv men som sagt, jag bara blundade och lämnade fram kortet... Så gör jag aldrig annars heller, det var nog situationen och stressen på morgonen som gjorde det...


Äldsta sonen tycks ha fått ett jobb men det är inte säkert förrän i eftermiddag... Det var skjorttvång så han köpte EN skjorta till sig, då fick jag ett skrik och panik ryck och drog med honom i ett gäng butiker... Det slutade med en nota på två skjortor till, två par presentabla byxor och en kavaj i mer vardagligt stuk som går överallt... Även om han inte får jobbet så kan han se mer presentabel ut på den intervjun han har inbokad imorgon...


Så, nu ska jag fota lite, för jag tänkte visa och förklara den här smyckehistorien och då kommer alla tycka att jag är totalt knäpp men jag bjuder på det....


Jag hoppas på en bra eftermiddag och att snurret håller sig borta, lite öronbus, det kan jag stå ut med!!!

Av maria - 15 augusti 2007 09:14

var det idag... Jag vaknade innan sången och frukostbrickan kom... Hobbe såg till det genom att rulla ihop sig till en liten boll runt min hals, han gjorde så när han var liten men nu är han inte så liten längre men det var mysigt ändå, bara han och jag så jag slumrade till lite till innan sången kom...


Jag fick en god frukost och lite paket... Lite badbomber och duschtvål som jag älskar och ett smycke som jag tror att maken nästan blev lite bedrövad när han såg min uppsyn, jag är ingen renodlad smyckesmänniska vilket han vet men.... MEN han är inte tokig min make inte, för han hade redan sin hantverkside upplagd och berättade om den och jag blev frälst... Ska visa på ett ungefär på bild sen... Den näst bästa presenten var att min 14-åring självmant, i det blå, gav mig en stor kram och det värmde...


Sen fick vi en annan överaskning: Msn har legat nere i natt så halvfyra i morse fick äldsta sonen en intervjutid idag klockan 10.30, han hinner inte dit med tåg så nu ska vi raskt packa in oss i bilen och köra honom dit, det gör inget vi hade planerat att åka och handla lite idag men kanske inte nu på en gång... Här är vi flexibla, en arbetsgivares dröm....


Jag hoppas på en underbar dag för alla!


Och jag tackar så jättestort och glatt för alla gratulationer och sjungande här på morgonen!!! Ska svara när jag kommer tillbaka!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards