Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Så innan jag ska

Av maria - 15 augusti 2007 15:39

gå runt och hälsa på vilket jag ju inte har hunnit ännu, då det har tittat in lite folk titt som tätt här, sen vi kom hem... Innan det så ska jag förklara detta med mig och smycken... Maken har gjort ett par chansningar förut och de har fallit väl ut... Men jag...


Det som händer med mig när jag öppnar en ask med detta vackra, designade och utsökta smycke är:


Åh, så vackert men när ska jag ha det???  För alla smycken jag har fått av maken är sådana jag har på mig jämt... Andra kan jag ha och ha på mig då och då...


Mitt hjärta kan jag ju inte ta av mig (detta har jag oxå fått av maken sen jag tappat mitt första, maken ägnade två år åt att hitta detta, med de perfekta ådringarna i....) Så när maken kom med presenten i morse så tänkte jag innan han berättade och då såg han min förbryllade min som mer betydde att ja, men när och nej, jag kan/vill inte byta ut mitt...

Maken hade redan räknat med detta så han hade en plan...

Då det hade varit svårt att lura av mig mitt hjärta så tog han tag i en bit itaget och planen är att han nu ska få låna mina hjärtan och göra det som det skulle ha varit... Öglan på guldhjärtat ska bort, guldhjärtat ska limmas på stenhjärtat och sen fästas med gultrådar som går runt stenhjärtat alternativt limmas och sen lackas, guldsmeden ska få bestämma det som är praktiskt möjligt...Då blev det en underbar ide som jag köpte rakt av... Men så knäpp är jag, det maken har köpt till mig det tar jag aldrig av mig men smycken jag köper själv (vilket är mycket sällan) de kan jag växla lite mellan. Det senaste smycke jag velat ha är ett jag bara har talat om vilka färger och former jag gillar eller är jag och då gjorde Gisan ett åt mig som går att se hos henne... Så vackert!!!


Nu hoppas jag på en bra kväll!!!


Vi ska äta Lomitos, det är brynt och sen kokt fläskött, mosad avocado, hemgjord majjonäs, tomater och surkål samt lite aji som man fyller bröd (källarfranska) med och äter sen....

 
 
Christina

Christina

15 augusti 2007 19:27

Men åhhh så fint halsband!!!!
Lomitos...det låter gott, har aldrig smakat det.
Ha en riktigt härlig kväll
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

15 augusti 2007 19:31

Sockertoppan/grönsakstoppan: Visst blir det fint, halsbandet... När det blir klart, jag tycker maken är en hejare på att tänka ut sådant där!!!

Lomitos är jättegott!!!

Ha en lika härlig kväll nu!

Kram

 
Elisabeth

Elisabeth

15 augusti 2007 20:51

Ja, men det ska väl vara ett vackert smycke till en vacker själ...som du!

Maria, jag hoppas din dag har gett dig allt som du önskade.. och att din kväll blivit fin, med många guldminnen att gömma i ditt hjärta...

Ha det bäst..Kram..

Ps. Din "gubbe" verkar vara en riktig pärla...!

http://himlastigen.blogspot.com

 
tussegumman

tussegumman

15 augusti 2007 21:55

Vilket vackert smycke en riktig klenod/Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Lallis

Lallis

15 augusti 2007 22:11

Det låter som smaskens:)
Jättefint smycke!
Kam Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Gisan

Gisan

15 augusti 2007 22:20

Å vilken vacker kombination det blir av din makes två hjärtan! Jag bara älskar det smycket. Kul att du gillar bilden. Får se hur det känns när du provar "mitt". Oavsett om du behåller det eller ej. Så tänk att det är en kram från mig när du provar det. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Annelie

Annelie

15 augusti 2007 23:26

VAckra car för sig, men det kommer nog bli toppensnyggt när de är ihoplänkade=)

http://rospinglan.blogg.se

 
elaina

elaina

16 augusti 2007 02:12

Meeen GRATTIS maria!
Vi va faktiskt i era krokar, tror jag, i förrgår(tisd.?)
Sku ju åka t Eskilstuna för att se på Sigurdsristningen men körde lite förlångt så vi missa 53an straxt efter Västerås å höll på å hamna i Arboga men vek av å for förbi Kungsör.
Skickar här: **** nå´ra cyber-blommor istället för riktiga...
=0)
PS:så´n vacker tanke av Din Man att sammanfoga hjärtana!

http://elaina.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 augusti 2007 06:15

Men åå sådan rar make du har milda makter och så fint det är och ändå finare blir det Tack för de gulliga kommentarerna jag fick det vart 49 st så jag har lite att svara på sitter på en sängkudde i stolen det går ett tag i alla fall får se hur mycket det går..Kram på dig raring och jha en bra dag

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:01

Elisabeth: Tack vännen! Visst har dagen min gett allt! Man ska bara sätta ribban så att det går att få allt... Visst, om man kunde trolla, då hade jag velat vara frisk men nu tar man det som det är istället och då blir mycket saket till ALLT!!! En så bra dag och rolig, jag fick stå upp hela dagen, det är en lyckodag!!! Japp!!! Maken är en "pärla", en riktig sådan!!!

En bamsekram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:03

tusseguman: Tack! Visst blir det fint! Maken har med sig båda mina hjärtan idag till den där guldsmeden, så får vi se hur han tycker att vi ska göra... Ha en bra dag och Kram!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:08

Lallis: Tack! Det är smaskens!!! Kram och ha en bra dag idag!!!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:12

Gisan: Tack! Så då tror du att det kan bli bra med de två hjärtana.. Så skönt... Jag tror inte att en bild kan luras så mycket , det var väldigt vackert, du liksom fångade det där när jag sa att jag är... Stora kramar på dig vännen och jag hoppas att du får en riktigt bra dag idag!!!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:13

Annelie: Ja, jag tror det blir jättebra och tänk vilka ideer maken har...

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:16

elaina:Tack!!! Jaså, så ni var ute och for i nejderna!!! Ja det kan ju bli så att man missar att ta av ibland... Tack för blommorna, så vackra och väldoftande... Visst är det en vacker tanke av maken, han bara är sån...

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:20

Filifjonkan så härligt att höra din stämma igen och ditt tassande eller imorse var det nog lite mer hasande runt bäcken här... Så tråkigt med din olycka, som när jag rasar nerför mina trappor imellanåt...Det tar lite tid att komma igen... Oj, oj, oj så då har fjonkan att göra med så många kommentarer... Filifjonkan gör rätt i att sitta så länge det går och sen vila... Tack ska du ha!!! Det var en riktigt härlig och rolig dag igår får nog betala lite för det idag men det var det värt... Ja, han är allt bra rar min make, ett riktigt ess... Kram på dig och så skönt att det går åt rätt håll, då kanske fjonkan inte ha brutit något i alla fall...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards