Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Jösses så rädd

Av maria - 2 augusti 2007 14:40

jag blev... Jag har varit nere i badrummet och pulat lite med alla snäckor och stenar, jag är lite egen så där, jag älskar att hålla dem i händerna, titta på dem och begrunda... Jag hade varit där nere ett bra tag, riktigt länge när nånting bara sa mig att jag måste gå upp, jag vet inte vad det var men ibland tror jag på skyddsänglar...


Ju högre upp i trappan jag kommer så känns det fel, det är dimmigt men så kan ju jag vara ändå, men det luktade och när jag kommer upp så är hela nedervåningen rökfylld.... Ja, ja, jag vet, vi vet, brandvarnare är en mycket billig liv och hemförsäkring men vi har inte riktigt hunnit... Jag blir i alla fall livrädd och undrar vad i h-e som står på, jag kommer in i köket och ser då att två spisplattor står på och på den ena en stekpanna som ännu inte blivit diskad sen igår...


Jag stänger av och sätter på fläkten och går ner för att prata med killarna, ingen har rört spisen och minstingen säger sig inte heller ha rört den, han har aldrig gjort det förut, därav att vi inte använder oss av barnskyddet... Men, det var ju det här med grannbarnet som gått hem någon timme eller två tidigare... Honom hade en av killarna sett vid spisen men inte tänkt mer på det, de är ju så vana med vår minsting som aldrig håller på med sånt sen perioden två till tre år...


Hm, nu ska brandvarnare upp!!! Det är en mycket billig liv och hemförsäkring som sagt...



 
 
Gisan

Gisan

2 augusti 2007 14:59

Åh vad otäckt! Men är allt okej med huset. Några röksksador? Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

pia

2 augusti 2007 15:11

Vilken tur att du kände på dig att något var fel...annars är det lätt att bara låta det gå förbi en...
Hoppas allt ordnade sig till slut?
KRAM

 
trollpackan

trollpackan

2 augusti 2007 15:14

Skönt att det gick bra! Mm, där ser man vad det är viktigt att "lyssna" på sig själv. Ha det bra resten av dagen!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 15:47

Gisan: Riktigt otäckt var det och att inte veta hur utan bara ana... Annars, ja, det luktar väl lite men... det går... Kramar...

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 15:51

pia: Visst var det tur, det bara kändes som att borde gå upp... Det ordnar sig, luktar väl lite illa ett tag men... Kram på dig

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 15:54

trollpackan: Visst är det så man ska lyssna inåt, och utåt förstås... Men man ska lyssna när något säger till en... Ha en fin kväll!!!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

2 augusti 2007 16:15

Oooppss... här är en som sätter stekpannan på spisen, i med olja el margarin o sen ska jag bara... o ooopppss så fort det blir rökigt!!! Min man är rädd om vårt hus o har installerat flera brandvarnare to m dubbla inatill köket... ;)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
K - Magalös

K - Magalös

2 augusti 2007 16:58

Sån tur att den där känslan dyker upp när den så väl behövs! Glad att det gick så bra som det gjorde. Ta hand om er!

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 17:01

Dubbelörnen: Det SKA upp brandvarnare här med men denna gång tror jag att det var det där grannbarnen, han plockar och vrider på allt och kan inte sitta still, studsar och vrider på sig hela tiden och låter icke förståeliga ljud hela tiden....

Men, du sa att din man gjort det, det ska jag påpeka för min...fniss...

kramar

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 17:02

K-Magalös: Det var en himlans tur!!! Skönt att känslan infinner sig på rätt ställen ibland... Ha en bra kväll!!!

 
ella

ella

2 augusti 2007 17:22

Men hjälp! Vilken tur att det gick bra!!!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 17:25

Ella: JA verkligen! Hade hjärtat i halsgropen när jag började förstå att något var fel....

 
Ingen bild

Dubbelörnen

2 augusti 2007 17:28

Jag hoppades du noterade detta... Det är ju detta som skiljer en arbetsledare fr en arbetare...*gapskrattar* Förståndet att se till att någon annan utför jobbet !!

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 17:38

Dubbelörnen: Jajamensann, det är noterat och ska påpekas/påvisas under kvällen här!!! *skratt*

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

2 augusti 2007 20:49

Samtidigt som jag läste ditt inlägg flyger hundarna upp och skäller frenetiskt. Jag får hjärtat i halsgrop på fler än ett sätt. Kunde gått illa, tur att du anade oråd.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

2 augusti 2007 20:58

Nina:Jo tack, jag vet... Jag tycker det är lustigt att inte Hobbe sa något, som jag tycker då men när jag har tänkt efter så försökte han påkalla uppmärksamhet ett bra tag innan jag själv reagerade men när Hobbe ville något så lyssnade jag inte direkt... Dum som man är så tror man att han bara vill ha uppmärksamhet... Fast han höll sig väldigt nära mig fram tills att jag upptäckte det hela...

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

2 augusti 2007 23:18

Men herre gud alltså...pratar du om samma grannunge som står och skriker på din trappa eller är det en annan? I vilket fall som helst så hade jag blivit riktigt förbannad. Olyckor kan ju så klart hända men sådana saker frå ju bara inte hända alltså! Tur att det gick bra denna gången.
Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 08:06

Kärleksdravel: Samma grannunge som är här hela tiden och som har en lillebror som står på trappen och skriker... Hade killen varit kvar så hade jag talat allvar med honom men han var ute och åkte med sin mamma och pappa...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards