Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Alltså det blåser så dant

Av maria - 28 augusti 2007 12:43

här att man kan tro att man ska blåsa bort med hus och allt... Det vore en flygtur det:))


Sitter efter en vilostund och funderar på om jag nu ska göra något nyttigt idag, det mesta känns lite stort att börja med just nu... Kanske skulle jag ta mig en promenad till medans jag ändå står upp eller oxå dyka ner i en god bok... Jag gör som igår, funderar ett tag till, så får vi se...


En sak som hände när jag fick all information om "bönan" och sjukdomen var att när jag gick ner mig i depression så slutade jag att komma ihåg mina drömmar och det jag kom ihåg var inte längre drömbilder i färg utan bara i svartvitt... Skumt! Likadant med det här att blunda och se en bild framför sig, såsom man kan göra, det försvann, jag kunde inte för mitt liv frammana en bild för mitt inre... Idag kan jag det lite men inte på långa vägar som tidigare och jag minns drömmar ibland idag, men inte heller det är som tidigare... Märklig är hjärnan och hjärtat tillsammans...


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

 
 
Christina

Christina

28 augusti 2007 12:55

Du är såååå duktig med dina promenader, sitter och skäms här:)
Hoppas att du får en skön eftermiddag min vän
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

28 augusti 2007 13:44

Vem vet, du kanske kommer till landet oz? Det vore väl nåt.. om inte annat för de vackra röda skorna? Men det förstås... de vore nog mer passande för Christina, tror du inte?

Du skriver så klarsynt om hur saker och ting förändrades vid din depression.. sorgligt och insiktsfullt! Jag har också märkt en del förändringar i mitt beteende sen SE blev sjuk, men det får ligga inlåst så länge...!

Hoppas verkligen att du får en bra och mysig eftermiddag... här regnar det som om himlen har öppet hus..!!

Ha det gott.. du goda vän...

Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

28 augusti 2007 15:33

Märkligt är det, men jag tror det är kroppens försvar....för att orka härda ut. Jag har sagt det förut..till Ella bl.a jag tror och hoppas att man bara får med sig det man orkar ha med sig i bagaget. Jag hoppas du snart får till ett samarbete mellan hjärtat och hjärnan, så du får komma ihåg dina drömmar.
Ha det allra bäst, du rara Maria((kramar))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

Dubbelörnen

28 augusti 2007 15:48

Kikar in hos dig o känner mig så frusen, kalla höstvindar ute...

Läster om ditt badkar o känner att det där med bastun som vi planerar för nästa sommar kommer att bli toppen!

Kramar

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 15:50

Sockertopp/grönsakstopp:Tack! Men skäms inte!!! Du kommer ska du se! Kram på dig o ha en bra dag nu!!!

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 15:56

Elisabeth: Landet oz...fniss... Det vore något det...

Har snurrat ett bra tag i sängläge i alla fall, ska nog vila ett litet slag till här...

Jag tror att de starka förändringar som skedde med mig var på grund av att jag slungades så starkt och fort in i "mörkret", nu så har jag ju varit utan antideppen ett tag och mår fortfarande bra men det små sakerna som färger i dröm och bilder i fantasin och så vidare de halkar fortfarande efter...

Du vet ju, jag tror ju inte på inlåsning men ibland kan det vara av nöd men det bästa är nog tex medicinen jag fick, den gjorde så att jag kunde få läka i lugn och ro... Så blev jag så stark att jag kunde aktivt läka och sen behövde jag inte medicinen längre... Jag skulle inte tveka att ta den igen om jag behövde...

Jag hoppas så Elisabeth, vännen, att din dag har varit bra!!!

Stor kram på dig!

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 15:59

Annelie: Tack ska du ha, det hoppas jag oxå och det går sakta men säkert framåt hela tiden... Jag äter ju inte medicinen mot depp längre, klarar mig på egen maskin just nu...

Jag tror som du Annelie, att det bagage man får klarar man och mycket av det bagaget formar en, förhoppningsvist så att man tycker om det...

Ha en underbar kväll, vännen min och stor kramn på dig!!!

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 16:00

Dubbelörnen: Ja du, det där med en bastu skulle i vart fall inte sitta dumt just nu... Det är hiskeligt så kallt det blev...

Kram på dig!!!

 
Tierra

Tierra

28 augusti 2007 16:06

Jo, du... här blåser det också minsann... häll nästan på att blåsa av taket förut när jag var ute och syndade (rökte)... fast å andra sidan, jag kanske behövde lite uppfriskande vindar genom hjärnans grå celler... natten som gick var lång på många sätt...

Jag hoppas att kvällen och natten nu kan bli... bara en aning bättre ;-)

Ha en fortsatt bra vecka och en riktigt skön kväll !

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

28 augusti 2007 16:47

Tierra: Blåsa kunde det få göra en aning mindre faktiskt... Jag är syndare oxå...

Ja, du låg och läste hela natta, sånt gör man när man är barn och med en ficklampa under täcket...fniss...

Hoppas du får en bättre kväll och natt nu och kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards