Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Hjärtans vara eller icke vara

Av maria - 17 augusti 2007 12:27

igår när maken kom hem så berättade han att guldsmeden inte var lika positiv till makens ide om att göra två hjärtan till ett, då blev jag lite lessen i ögat.... Guldsmeden sa att förslaget med trådar är för bräckligt, det kommer att gå sönder och att fästa guldhjärtat på annat sätt skulle kunna ha sönder mitt stenhjärta och då säger jag att det vill jag inte för mitt liv riskera...


Sen har maken och jag slagit våra små grå ihop och funderat fram ett nytt förslag som guldsmeden inte kan ha något att invända emot eftersom det inte kan göra någon åverkan på vare sig hjärtstenen eller guldhjärtat... Så vi får se om maken hinner dit idag och få dessa tre små öglor ihopsatta mellan öglan på stenhjärtat och öglan på guldhjärtat... Heter det inte "Skam den som ger sig"??? Jag menar, det ser väl vem som helst att dessa hör ihop!!!


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

 
 
Gisan

Gisan

17 augusti 2007 13:16

Kolla med Nalle annars. Hon har säkert någon bra idé. Överföringen har funkat :-) Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

17 augusti 2007 13:30

Nej man ska aldrig ge sig när man fått för sig något som man verkligen vill!!Det brukar finnas lösningar på det mesta!

Klart att jag kan göra 2 lyktor till, får jag bara vila fingrarna lite... och måste nog köpa lite mer material också.
Äsch, kom att tänka på att dina lyktor har små prismor... de kan jag nog inte få tag på igen... skulle du kunna tänka dig små plåtar som hängen istället? Du skulle ju kunna ha en lykta av varje tillsammans i varje fönster... eller om vi varvar 3 prismor och 3 plåtar på alla lyktorna?
Titta inne på Gerda-Thyras Galleri så ser du att min ena lykta har bådeoch... tror jag!? Annars kan man ju bara ha prismor i varannat avslut också... Titta, tänk och fundera...och hör av dig!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 13:37

Gerda-Thyra: Jag tycker att det där med att varva prismor och plåt på två och så har jag två med bara prismor låter som en bra ide och sen kan jag ju då ha en av vardera i fönstren... Det blir kanon!!! Förstod du mig nu!!! Ibland blir man liksom bara så till sig så man bluddrar så fort.... Visst får du vila fingrarna, hösten är ju lång men mörker och ljusmys i det.... Nä, nu ser jag ju att jag skulle höra av mig men då kopierar jag det jag skrivit här och tar med mig till dig, hihihi, man får inte vara dum....

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 13:38

Gisan: Håller Nalle på med sånt??? Så bra att överföringen fungerade, det ska den ju!!! Kramar...

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

17 augusti 2007 13:49

"Bludderfia2.. nu missförstod du mig i all hast, tror jag... fniss...
Jag har inga kvar alls av de små prismorna... så vad jag menar är om vi tar tre prismor från varje, som du har i dina fönster nu och sätter på de nya, plus att vi sätter tre plåtar på alla fyra! Förstår du vad jag menar...?

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 13:53

Gerda-Thyra: Skrattar gott!!!!! Så kan vi ju göra... Det klarar jag av va??? För de sitter inte i själva det andra eller hur?! Så klart jag klarar på ett eller annat sätt... Hm, jag klarar ju en del annat menar jag... Det låter som en utmärkt ide och den i mitten, under lyktan där tar du plåt på de nya två... Så blir det två av vardera i alla fall men med både prismor och plåt... Tada!!!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

17 augusti 2007 13:57

Jippi... vi fick ihop det till slut!! Hihi
Så får det bli!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 14:28

Gerda-Thyra: Jättebra!!! Då väntar jag igen och ta det lugnt ingen skrik och panik!!!!

 
Annelie

Annelie

17 augusti 2007 20:49

Det var lite synd, förstår att du blev lite ledsen i ögat.Mendet slutar nog bra ska du se...Ska bli intressant att se slutresultatet vad det lider=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 10:26

Annelie: Jo, det var synd men så fort hjärnan kom igång att spinna på nya ideér så gick det över... Det blir nog bra i slutändan, tror att det blir gjort i nästa vecka...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards